Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Bra situation Jocke har satt sig i när alla forwards förutom Matt(och Fällström) har två år eller mer kvar på kontraktet 

Blir väl tyvärr så när man tror väldigt mycket på spelarna man tar in. Trots att vi saknar poänggörare och playmakers vill jag ändå ha kvar dom flesta forwardsen nästa säsong.Glory1 skrev:Bra situation Jocke har satt sig i när alla forwards förutom Matt(och Fällström) har två år eller mer kvar på kontraktet
Vill byta ut Matt Anderson mot Andreas Engqvist. En winger-plats öppen för Åberg/Cehlin.
Sen i en drömvärld hade väl Hank och Ahlén suttit på utgående. Men dom är här för att stanna.
Jag tycker inte att Ahlén gjort bort sig sen man bröt upp brunkarlinan. Engqvist är absolut en uppgradering om han kommer tillbaks 100% fit, men jag skulle gärna se båda två så att vi inte står med byxorna nere om Ante går sönder igen. Sjukt svårt att se hur det ska gå ihop om vi inte förlorar några av junisarna till AHL.Örnen skrev:Blir väl tyvärr så när man tror väldigt mycket på spelarna man tar in. Trots att vi saknar poänggörare och playmakers vill jag ändå ha kvar dom flesta forwardsen nästa säsong.Glory1 skrev:Bra situation Jocke har satt sig i när alla forwards förutom Matt(och Fällström) har två år eller mer kvar på kontraktet
Vill byta ut Matt Anderson mot Andreas Engqvist. En winger-plats öppen för Åberg/Cehlin.
Sen i en drömvärld hade väl Hank och Ahlén suttit på utgående. Men dom är här för att stanna.
Handlar ju om budget och platser också. Lär behöva minska budgeten till nästa år. Mindre publik än budgeterat den här säsongen och lär inte bli några slutspelsintäkter.Puckey skrev:Jag tycker inte att Ahlén gjort bort sig sen man bröt upp brunkarlinan. Engqvist är absolut en uppgradering om han kommer tillbaks 100% fit, men jag skulle gärna se båda två så att vi inte står med byxorna nere om Ante går sönder igen. Sjukt svårt att se hur det ska gå ihop om vi inte förlorar några av junisarna till AHL.Örnen skrev:Blir väl tyvärr så när man tror väldigt mycket på spelarna man tar in. Trots att vi saknar poänggörare och playmakers vill jag ändå ha kvar dom flesta forwardsen nästa säsong.Glory1 skrev:Bra situation Jocke har satt sig i när alla forwards förutom Matt(och Fällström) har två år eller mer kvar på kontraktet
Fast nästan alla har ju bara ett år kvar förutom Hank(och Lundh beroende på optionsåret) som har två år kvar. Sen tycker jag det är rätt vettigt att Jocke tänkte långsiktigt. I min bok var spelare som Ljungh, Ridderwall och Possler säkra kort. Där är det iaf inte Jockes fel att de inte presterat som man förväntat sig. Hank och Ahlén har jag alltid varit skeptisk till men de är med största sannolikhet rätt billiga.Glory1 skrev:Bra situation Jocke har satt sig i när alla forwards förutom Matt(och Fällström) har två år eller mer kvar på kontraktet
De enda som hade korta kontrakt var de utländska spelarna som det förmodligen har varit planen att byta ut mot stockholmskillar när möjligheten dyker upp.
Därav svårt att se hur det ska gå ihop om vi inte får ett gäng NHL-ersättningar och därmed fria platser bland FW.Örnen skrev:Handlar ju om budget och platser också. Lär behöva minska budgeten till nästa år. Mindre publik än budgeterat den här säsongen och lär inte bli några slutspelsintäkter.Puckey skrev:Jag tycker inte att Ahlén gjort bort sig sen man bröt upp brunkarlinan. Engqvist är absolut en uppgradering om han kommer tillbaks 100% fit, men jag skulle gärna se båda två så att vi inte står med byxorna nere om Ante går sönder igen. Sjukt svårt att se hur det ska gå ihop om vi inte förlorar några av junisarna till AHL.Örnen skrev:Blir väl tyvärr så när man tror väldigt mycket på spelarna man tar in. Trots att vi saknar poänggörare och playmakers vill jag ändå ha kvar dom flesta forwardsen nästa säsong.Glory1 skrev:Bra situation Jocke har satt sig i när alla forwards förutom Matt(och Fällström) har två år eller mer kvar på kontraktet
Det är dags att vi förstår vår plats i näringskedjan. Vi kommer inte att vara ett topplag i SHL på lång eller kort sikt. Någon säsong kan vi skrälla när vi får upp egna produkter som kan leverera. Cash is king. Därför är det lag som Skellefteå, Växjö, Linköping, Brynäs med tung kommunsponsring bakom sig som kommer dominera även i framtiden. Hv71 har med hjälp av kommunpengar skaffat sig en position där de äger egen arena som nästan alltid är fullsatt. De kan också vara där uppe.
Kanske har glömt nåt lag och privatsponsring kan ju också hjälpa till som i Luleås fall.
Mitt enda hopp för vårt lag är att reglerna ändras så att privata ägare kan bli tillåtna. Då tror jag att det kan bli intressant att investera i oss då vårat varumärke är starkt trots senaste åren. Plast och ännu mera plast är framtiden.
Annars kommer plats 11-14 vara reserverade för DIF, ÖREBRO, RÖGLE, Leksand eller de lag som eventuellt ersätter dessa.
Kanske har glömt nåt lag och privatsponsring kan ju också hjälpa till som i Luleås fall.
Mitt enda hopp för vårt lag är att reglerna ändras så att privata ägare kan bli tillåtna. Då tror jag att det kan bli intressant att investera i oss då vårat varumärke är starkt trots senaste åren. Plast och ännu mera plast är framtiden.
Annars kommer plats 11-14 vara reserverade för DIF, ÖREBRO, RÖGLE, Leksand eller de lag som eventuellt ersätter dessa.
Hur kommer det sig att Frölunda kan lyckas, men vi är totalt utdömda?
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
49% kan redan idag säljas till Arenabolaget som skulle kunna tjäna på att vi fick in 10 000 på läktarna (i en ombyggd Globen) varje hemmamatch. (Varumärkes)intäkterna (efter spelarköp och löner) skulle vi dela med dem. Saknar affärskunskap av klass i dagens styrelse.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
De plockar russinen i kakan bland juniorerna pga framgången senaste åren. DUKTIGA sportchefer. Vi får ut alldeles för lite av intäkterna från arenan medan Frölunda har ett bättre avtal.Rudi skrev:Hur kommer det sig att Frölunda kan lyckas, men vi är totalt utdömda?
Ganska säker på att Frölunda har ett sämre eller i alla fall likvärdigt avtal som oss.EspenK skrev:De plockar russinen i kakan bland juniorerna pga framgången senaste åren. DUKTIGA sportchefer. Vi får ut alldeles för lite av intäkterna från arenan medan Frölunda har ett bättre avtal.Rudi skrev:Hur kommer det sig att Frölunda kan lyckas, men vi är totalt utdömda?
Född till sportchef.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
För mycket gnagare och bajare i Stockholm som aldrig vill gå på Djurgårdshockey. Frölunda har monopol på hockey i Götet och drar därför in hela hockeypublikpotentialen.Rudi skrev:Hur kommer det sig att Frölunda kan lyckas, men vi är totalt utdömda?
Jag tror att det i frölundapubliken finns folk som håller på en hel rad olika lokala fotbollsklubbar, men är allihop frölundaiter på vintern.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Linköping och Brynäs har iofs en del hjälp från kommunen men rätt lökig ekonomi ändå. Brynäs har ett eget kapital runt 5 mille och gått minus tre år i rad. Förra året så mycket som 8 mille. Elitlicensen kan ryka om de gör ett dåligt ekonomiskt resultat i år. Samma sak med Linköping som också hade ett eget kapital på runt 5 mille.EspenK skrev:Det är dags att vi förstår vår plats i näringskedjan. Vi kommer inte att vara ett topplag i SHL på lång eller kort sikt. Någon säsong kan vi skrälla när vi får upp egna produkter som kan leverera. Cash is king. Därför är det lag som Skellefteå, Växjö, Linköping, Brynäs med tung kommunsponsring bakom sig som kommer dominera även i framtiden. Hv71 har med hjälp av kommunpengar skaffat sig en position där de äger egen arena som nästan alltid är fullsatt. De kan också vara där uppe.
Tror säkert de kan bolla med siffrorna tills årsredovisningen och elitlicensen ändå klarar sig. Men går de minus med mer än en mille i år borde de om reglerna ska följas ryka.
Örnen skrev:Blir väl tyvärr så när man tror väldigt mycket på spelarna man tar in. Trots att vi saknar poänggörare och playmakers vill jag ändå ha kvar dom flesta forwardsen nästa säsong.Glory1 skrev:Bra situation Jocke har satt sig i när alla forwards förutom Matt(och Fällström) har två år eller mer kvar på kontraktet
Utan Ahlen hade vi varit ute på förbannat mkt tunnare is just nu, Han räddade faktiskt oss i ett par matcher när det gick som tyngst enda som klev upp i hela laget där ett tag och hängde tom några puckar.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Frölunda har hela SHLs sämsta arenaavtal. För några år sedan gjort ju Aftonbladet en undersökning där det sas att DIF och AIK betalade 100.000 kr per hemmamatch medans Frölunda betalar 700.000 per hemmamatch. Däremot har dom ju mer publik men det äts ju upp av arenahyran. Storstäderna är enormt missgynnade och det är vad som leder till ishockeyn död i Sverige.EspenK skrev:De plockar russinen i kakan bland juniorerna pga framgången senaste åren. DUKTIGA sportchefer. Vi får ut alldeles för lite av intäkterna från arenan medan Frölunda har ett bättre avtal.Rudi skrev:Hur kommer det sig att Frölunda kan lyckas, men vi är totalt utdömda?
Avskaffa tre mot tre.