SHL: Djurgårdens IF - Frölunda 10/11-2016
- Jim Morrison
Re: SHL: Djurgårdens IF - Frölunda 10/11-2016
Undvik gärna utvisningar i offensiv zon hädanefter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Japp, man känner fortfarande igen laget.
9:e raka förlusten. Vad är SHL-rekordet, tro?
Vi har dock kört fantastiskt i 25 minuter... 20 kvar, hitta tillbaka till första perioden och kör!
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Bränn plexit på Hovet, och gärna sargen också. Den är lurig sedan gammalt och det gynnar inte oss.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hänger vi med, har vi orken. Känns lite som att vi är efter. Intryck e andra.
Upp på tå igen.
"Det vänder"
Upp på tå igen.
"Det vänder"
Domaren hjälper till med första målet och andra är bonnröta på studsen. Detta tar vi i tredje.
Tellan ser ju sjukt seg ut. Tidigt i andra när han slappar vid blockering och missar. Sen är han ute och glider och vimsar omkring 

Den där plexiglasstudsen är ju helt osannolik.
Fan.
Hoppas man kan hitta tillbaka till intensiteten man hade i försvars- och anfallszon i första, till tredje nu. Lundhs ribbträff i PP vid ställning 2-0, den hade gärna fått studsa in.
Fan.
Hoppas man kan hitta tillbaka till intensiteten man hade i försvars- och anfallszon i första, till tredje nu. Lundhs ribbträff i PP vid ställning 2-0, den hade gärna fått studsa in.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Har aldrig klagat på tellqvist. Men han är för jävla seg. Hur han missar att blockera den där pucken.hmm sen våre jävla backar som spelar sig fast i egen zon gång efter annan! Fyfaan var glad efter första. Sen ökade Frölunda lite oxh vi är inte med i matchen. Odds på Dif vinst ? 3-4 ggr pengarna ?
Spela 4e kedjan så lite som möjligt i 4:e. De blir frånåkta i varenda duell.
Sedan har fisklunda helt sjuk flyt medan oflytet grinar oss i ansiktet denna match. Vi borde haft 3-0 + den sjuka sargstudsen.
Tycker Tellan agerar helt ok idag annars.
I första var vi i ansiktet på Gustafsson hela tiden. Nu är det ingen som går på mål. Fri sikt för målisen hela tiden. Backarna backar av för att säkra och vi hamnar i egen zon där Frölunda käkar upp oss.
Hoppas på ett mål i sista som vi kan hålla sedan. 1-2 poäng är ok för mig mot Frölunda. Bara inte noll.
Sedan har fisklunda helt sjuk flyt medan oflytet grinar oss i ansiktet denna match. Vi borde haft 3-0 + den sjuka sargstudsen.
Tycker Tellan agerar helt ok idag annars.
I första var vi i ansiktet på Gustafsson hela tiden. Nu är det ingen som går på mål. Fri sikt för målisen hela tiden. Backarna backar av för att säkra och vi hamnar i egen zon där Frölunda käkar upp oss.
Hoppas på ett mål i sista som vi kan hålla sedan. 1-2 poäng är ok för mig mot Frölunda. Bara inte noll.
Skräll att det börjar klagas på målvakten när marginalerna går emot.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Flest matcher utan vinst är iallafall Västerås 96/97 med 23 stycken på raken. På den tiden fanns ju dock oavgjorda matcher. Men eftersom vi har några enpoängare är det väl mest jämförbart kanske.Vikas skrev:Japp, man känner fortfarande igen laget.
-
Tycker vi är bra men har lite oflyt. Tycker väl att Ahlén skulle bänkas redan efter första utvisningen då den är så jäkla onödig och vi har stora problem med just 2or.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bänka domarna så vinner vi!
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Långt till båset i andra, blir ändring nu i tredje så vi kan få snabbare byten och hänga med bättre. Det märktes att fisk kunde nöta ner oss i andra genom att få till lite längre anfall. Sen har fisk haft en hel del flyt också både i defensiv zon och offensiv men sån är sporten så det är bara gilla läget och öka lite till.