SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016
Re: SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016
Det fanns en tid då man kunde ta SM-guld flera år i rad UTAN Corsi...
Stolt, men aldrig nöjd
Sjukt att han såg mer lättad än glad ut efter målet. Hoppas det släpper för järnkaminen i honom nu. Vill se den där elden igen.Lidingö DIF skrev:Brodin!!
Kärlek!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag håller med. Säcken hade gjort det bättre.Praetori skrev:Och det var typ så Säcken fick sparken, med bättre spelarmaterial. Det borde varit tvärt-om. Förra säsongen skulle vi lirat som denna och denna säsong borde vi lira som vi gjorde den förra.rikkard skrev:Vi måste spela rakare, enklare. Vi tror att vi är Skellefteå. Satsa på försvar och kontringar.
Edit: I år. Köper din teori. Vi har inte spelarmaterialet till att föra spelet i år.
Senast redigerad av rikkard den 2016-10-25 18:37:35, redigerad totalt 1 gånger.
15-15 i spel fem mot fem enligt officiella (som antagligen innehåller en hel del fel). Så det är väl att räkna som neturala siffror, 50%.Doyle skrev:Nån som håller koll på hur corsin ser ut ...
Född till sportchef.
Frågan är om han kunnat skaka liv i lagbygget. Jag får känslan av att det inte riktigt klickar (professionellt sett) någonstans i våra två leading-lines men om det är mellan spelarna eller mellan staben och enskilda individer vågar jag inte gissa men nåt skit är det vill jag lova.rikkard skrev:Jag håller med. Säcken hade gjort det bättre.Praetori skrev:Och det var typ så Säcken fick sparken, med bättre spelarmaterial. Det borde varit tvärt-om. Förra säsongen skulle vi lirat som denna och denna säsong borde vi lira som vi gjorde den förra.rikkard skrev:Vi måste spela rakare, enklare. Vi tror att vi är Skellefteå. Satsa på försvar och kontringar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Är lite nyfiken på Intercorsi:n också, kanske LHO har koll på den.android skrev:15-15 i spel fem mot fem enligt officiella (som antagligen innehåller en hel del fel). Så det är väl att räkna som neturala siffror, 50%.Doyle skrev:Nån som håller koll på hur corsin ser ut ...
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Behöver en ny målvakt nu!!!
Hoppas att vi kan göra bra saker där ute. Vinna betyder inte ett skit utan viktigast är att man har kul 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag vågar hålla med. Även fast backarna inte ska släppa så mycket dom gör så behöver vi en målvakt som kan vara bättre än en medelmålvakt i SHL.Mcjagger skrev:Behöver en ny målvakt nu!!!
Avskaffa tre mot tre.
Absolut! En matchvinnare.Mcjagger skrev:Behöver en ny målvakt nu!!!
Det är ju klart att det är backarnas eller ännu mer spelsystemets fel, de har ju återigen tappat till en 2 mot 1.rikkard skrev:Du har väldigt låg kravnivå vad gäller Tellan. Allt han gör är ok. Ta av dig ögonbindeln och titta på hur det ser ut, inte hur hur det såg 00/01.Praetori skrev:Delvis eftersom han är skymd av egen spelare som dock inte står nära nog för att blockera skottet och har en motståndare som står ensam vid hans högra stolpe och kan därmed inte koncentrera sig på antingen passningsalternativ eller puckhållare. Sätter han skydden i isen där så är han istället chanslös vid en eventuell passning. Två mot etta. Men ja det hade varit skönt om han tagit den där.rikkard skrev:Bra tellan!
Edit: Eller var det också backarnas fel?
Han har ju räddat flera frilägen så det är klart att pucken går in emellanåt, särskilt på en målvakt i ett lag som redan är under isen mentalt.
Det var då det.Wishes skrev:Det fanns en tid då man kunde ta SM-guld flera år i rad UTAN Corsi...
Det fanns en tid när man kunde lira hockey utan hjälm och när Hovet svalde 17.000 personer. Jag tror inte att någon professionell hockey-organisation sitter och navelskådar corsi som främsta analytiska vapen.
Det pratar väldigt lite om #79 P.Lundh, jag kommer på mig själv att konstant ha dålig koll. Vad är omdömena här inne?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Första gången under en säsong jag längtar efter ett 3k uppehåll. Så blodtrycket sjunker och ångesten dämpas. Tycker vi har det mesta av spelet förutom något långt anfall dom har på oss. Men vi gör enkla misstag vilket ger dom livsfarliga målchanser. Vi kommer inte till tillräckligt många heta målchanser och när vi väl skjuter är det 5 Växjö spelare ivägen. PP ska vi inte nämna. Så summerar i en mening: Inte ett dugg bättre!
Hoppas att DIF är beredda att vända varje sten nu. Även de obekväma. Dags att inse att spelsystemet inte fungerar, i varje fall inte med dagens material. Nu gäller det bara att överleva i år och samla nya krafter inför nästa säsong.