Två år med Säcken
Re: Två år med Säcken
Nu när säsongen börjar dra ihop sig - jag tycker att det vore jätteskönt om Säcken tackas av Järnkaminerna och inte Jocke/Tjomme (skulle aldrig kunna tas på allvar annars).
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vad menar du?Puckey skrev:Nu när säsongen börjar dra ihop sig - jag tycker att det vore jätteskönt om Säcken tackas av Järnkaminerna och inte Jocke/Tjomme (skulle aldrig kunna tas på allvar annars).
Expert.
Jag håller med dig. Säcken är kung, vilket jag är säker på att många tycker, medan våra nya sportchefer dels fällt en del låga kommentarer, om uppgifterna stämmer, samt det faktum att man sparkar vår kung som betytt så otroligt mycket för återkomsten och etableringen i SHL. Det skulle kännas jättekonstigt om de skulle hålla i avtackningen av kung Säcken.Puckey skrev:Nu när säsongen börjar dra ihop sig - jag tycker att det vore jätteskönt om Säcken tackas av Järnkaminerna och inte Jocke/Tjomme (skulle aldrig kunna tas på allvar annars).
Jocke och Tjomme kan väl inte ansvara för vad JK ska göra? Sjukt att de ska få skit för nåt JK kanske inte gör.
Själv håller jag Håkan Södergrens ord högst. Skribenter här verkar bara gå efter godtycklig mediakälla. Jag följer med strömmen och ser Håkans ord som sanningen. Säcken och föreningen bröt avtalet gemensamt och det var ett optionsår som man valde att inte använda sig av. Så ingen sparkad hjälte.
Född till sportchef.
Klart att de inte kan, men de har inte skött det särskilt snyggt under säsongen och har satt sig själva i den sits där det inte går att ta deras tack på allvar - det är liksom en skit de redan har satt sig i. Jag gillar Säcken, är extremt tacksam för vad han har gjort, men tycker också att det ska bli sjukt spännande att se vad Robert Olsson kan åstadkomma och tycker att det är bra att vi knöt till oss honom medan han var fri. Men man kan inte vara så öppen utåt med att man saknar förtroende för sin tränare som våra sportchefer har varit, det kan knappt ens kallas en illa bevarad hemlighet. Ett "tack för de här åren" från Jocke/Tjomme kommer bara ses som en forcerad artighet, medan ett "tack för att du tog oss upp i SHL och höll oss kvar" från JK kan bli ett riktigt snyggt avslut på ett bra kapitel.mb81 skrev:Jocke och Tjomme kan väl inte ansvara för vad JK ska göra? Sjukt att de ska få skit för nåt JK kanske inte gör.
Säckenjärvis Järnkaminer!!!
Om det var på det sättet, varför sade man inte det då? Då hade man ju garanterat sluppit allt negativt runt Säckens avgång om bägge parter ville samma sak.android skrev:Själv håller jag Håkan Södergrens ord högst. Skribenter här verkar bara gå efter godtycklig mediakälla. Jag följer med strömmen och ser Håkans ord som sanningen. Säcken och föreningen bröt avtalet gemensamt och det var ett optionsår som man valde att inte använda sig av. Så ingen sparkad hjälte.
Mig veterligen sa man väl bara att säcken inte får förlängt och går efter säsongen, det var väl i sedvanlig ordning aftonbladet som dundrade ut att säcken "sparkas"BigJ skrev:Om det var på det sättet, varför sade man inte det då? Då hade man ju garanterat sluppit allt negativt runt Säckens avgång om bägge parter ville samma sak.android skrev:Själv håller jag Håkan Södergrens ord högst. Skribenter här verkar bara gå efter godtycklig mediakälla. Jag följer med strömmen och ser Håkans ord som sanningen. Säcken och föreningen bröt avtalet gemensamt och det var ett optionsår som man valde att inte använda sig av. Så ingen sparkad hjälte.
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Det som är mer relevant är hur man agerat under säsongen, alla visste att det här skulle komma långt innan ab skrev den artikeln.TheRegime skrev:Mig veterligen sa man väl bara att säcken inte får förlängt och går efter säsongen, det var väl i sedvanlig ordning aftonbladet som dundrade ut att säcken "sparkas"BigJ skrev:Om det var på det sättet, varför sade man inte det då? Då hade man ju garanterat sluppit allt negativt runt Säckens avgång om bägge parter ville samma sak.android skrev:Själv håller jag Håkan Södergrens ord högst. Skribenter här verkar bara gå efter godtycklig mediakälla. Jag följer med strömmen och ser Håkans ord som sanningen. Säcken och föreningen bröt avtalet gemensamt och det var ett optionsår som man valde att inte använda sig av. Så ingen sparkad hjälte.
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Jocke och Thomas har väl aldrig indikerat att de hatar Säcken? Personligen tycker jag det var helt rätt beslut att släppa Säcken nu, men det betyder inte att jag inte är extremt tacksam för allt han har gjort. Skulle det vara krystat om jag också ville hylla Hans?Puckey skrev:Klart att de inte kan, men de har inte skött det särskilt snyggt under säsongen och har satt sig själva i den sits där det inte går att ta deras tack på allvar - det är liksom en skit de redan har satt sig i. Jag gillar Säcken, är extremt tacksam för vad han har gjort, men tycker också att det ska bli sjukt spännande att se vad Robert Olsson kan åstadkomma och tycker att det är bra att vi knöt till oss honom medan han var fri. Men man kan inte vara så öppen utåt med att man saknar förtroende för sin tränare som våra sportchefer har varit, det kan knappt ens kallas en illa bevarad hemlighet. Ett "tack för de här åren" från Jocke/Tjomme kommer bara ses som en forcerad artighet, medan ett "tack för att du tog oss upp i SHL och höll oss kvar" från JK kan bli ett riktigt snyggt avslut på ett bra kapitel.mb81 skrev:Jocke och Tjomme kan väl inte ansvara för vad JK ska göra? Sjukt att de ska få skit för nåt JK kanske inte gör.
Avgå Jocke.
Hoppas det inte blir alltför spännande nästa år med den trupp eller brist på trupp vi verkar få, kanske det är nästa år vi hade behövt säcken som allra mest...Puckey skrev:Klart att de inte kan, men de har inte skött det särskilt snyggt under säsongen och har satt sig själva i den sits där det inte går att ta deras tack på allvar - det är liksom en skit de redan har satt sig i. Jag gillar Säcken, är extremt tacksam för vad han har gjort, men tycker också att det ska bli sjukt spännande att se vad Robert Olsson kan åstadkomma och tycker att det är bra att vi knöt till oss honom medan han var fri. Men man kan inte vara så öppen utåt med att man saknar förtroende för sin tränare som våra sportchefer har varit, det kan knappt ens kallas en illa bevarad hemlighet. Ett "tack för de här åren" från Jocke/Tjomme kommer bara ses som en forcerad artighet, medan ett "tack för att du tog oss upp i SHL och höll oss kvar" från JK kan bli ett riktigt snyggt avslut på ett bra kapitel.mb81 skrev:Jocke och Tjomme kan väl inte ansvara för vad JK ska göra? Sjukt att de ska få skit för nåt JK kanske inte gör.
Nästa år kan bli en riktig mardröm. Säcken är en fantastisk ledare, kanske lite för duktig för hybrisTjomme och Jocke.
Så jävla bra har vi inte vart denna säsongen.Highwind skrev:Nästa år kan bli en riktig mardröm. Säcken är en fantastisk ledare, kanske lite för duktig för hybrisTjomme och Jocke.
Avgå Jocke.
Säcken är tekniskt kompetent så det förslår och kan verkligen snickra ihop ett spelsystem som får lirare med begränsade förutsättningar att prestera som ett lag och därmed höja sig. Däremot tror jag Djurgården framöver behöver en ledare som kan hantera moderna hockeystjärnor på toppnivå utöver att bara vara en duktig strateg. De bästa hockeyspelarna idag är inte som Hank som slaviskt följer en spelidé varje byte varje match, vissa av de bästa lirarna har inte ens disposition föra att vara bra under sådana förutsättningar utan det behövs andra infallsvinklar med kreativ frihet och kedjekemi för spetsspelarna. Men för att det skall fungera så behöver spelsystemet var anpassat därefter.B.I.B.A skrev:Så jävla bra har vi inte vart denna säsongen.Highwind skrev:Nästa år kan bli en riktig mardröm. Säcken är en fantastisk ledare, kanske lite för duktig för hybrisTjomme och Jocke.
Det har ju varit tydligt allt eftersom säsongen gått att det fuskas mer och mer med de grunder som fungerade så väl tidigare. Juniortänket som omfattade alla under Zabel i Allsvenskan och som krävde total fokus på rollen och zonjobbet som Säcken utvecklade vidare tog oss till SHL och räckte för att cementera en plats. Vi var riktigt jobbiga att möta förr och släppte till väldigt mycket mindre än nu på senaste när lagets offensiva talang har fått komma fram mycket mer. Men för att gå framåt så behövs det nog något ytterligare (årets jinx, kanske blir SM guld men det tar jag på mig i så fall).
En bra värdemätare på bara den förändring som skett under säsongen är hur långt tillbaka i banan som forwards väljer att ta kontinuerliga skär under backchecking innan de börjar glida och vilket tempo som folk har tillbaka till båset. Många kör 110% i offensiv zon och när bytet är ett faktum så är de redan mentalt i båset innan de hunnit halvvägs av isen. Det är sånt som är svårt för en coach att hantera när namnen i laget börjar bli större än coachen själv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.