Lugna sig lite va, det återstår 3100 minuter av årets Elitserie...DIFtomppa skrev:Thoresen årets flopp?
SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens IF 16/9
Re: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9
Vi dominerade... i en fart som jag inte sett DIF spela sen torpedhockeyn för 15 år sen.Praetori skrev:Faan. Gäster med gester. Missade hela första. Vad händer?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Jaha, ser ut som en premiär. Vilda västern ggr 100! Stora problem med våra leading lines. Sörensen, Högström och Thoresen är skamliga stundtals. Stora säkerhetsrisker med sin nonchalans. Tvärtom på killar som Vejdemo, Englund, Hage, Press och Falk. Hultström är undantaget som bekräftar regeln. En förväntad nyckelspelare som spelar som det. Vansinnigt bra första period från hans sida. Bestämd och resolut! Är en spelare som kommer varva, men skulle han kunna bli jämn så är han för bra för SHL.
Sallinen och Ljungh är stabila centrar som vi kommer få mycket nytta av. Anderson har jag inte ens sett. Hela kedja 3(Alvarez - Ljungh - Vejdemo) ser snuskigt spännande ut. Fjärde gör sitt jobb bra! Är livrädd för att Sörensen kommer att få ett klassiskt år 2. Inte beredd att göra jobbet, tror att allt ska lösa sig av sig självt osv. Naturligtvis inget man kan bedöma såhär tidigt, men den här perioden gör mig inte lugnare.
Sallinen och Ljungh är stabila centrar som vi kommer få mycket nytta av. Anderson har jag inte ens sett. Hela kedja 3(Alvarez - Ljungh - Vejdemo) ser snuskigt spännande ut. Fjärde gör sitt jobb bra! Är livrädd för att Sörensen kommer att få ett klassiskt år 2. Inte beredd att göra jobbet, tror att allt ska lösa sig av sig självt osv. Naturligtvis inget man kan bedöma såhär tidigt, men den här perioden gör mig inte lugnare.
Jag gillar att man systematiskt använder Sörensens speed för att utnyttja hybridicingen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Tycker att spelet ser helt okej ut! Satan vad Vejdemo tar för sig, han kommer bli riktigt bra!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Man vet att det är en bra period om man leder rättvist samt kan hämta betydligt mer hos toppspelarna som Sörensen, Thoresen och Sallinen.
Expert.
Ta bort matt direkt. Har ju fan bara sullat i egen zon med pucken.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Dags för domarna att debutera i SHL också. Högvis med hakningar i början av andra.
Ja, men då kan vi ju bänka Thoresen och Sallinen också..Morwin skrev:Ta bort matt direkt. Har ju fan bara sullat i egen zon med pucken.
Re: Sv: SHL Omgång 1: Linköping - Djurgårdens 16/9
dem kan iaf spela.#87 skrev:Ja, men då kan vi ju bänka Thoresen och Sallinen också..Morwin skrev:Ta bort matt direkt. Har ju fan bara sullat i egen zon med pucken.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Broc Little visar sina gnagettendenser.
Synd att man inte fick se reprisen på Littles utvisning, Mantas ville ju ha det till spearing
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Domarhoran igång igen. Vad i helvete
Domarna fortsätter vara urlöjligt petiga med "slashingar" på målvakterna.
Ska det bli en sån säsong?
Ska det bli en sån säsong?
Men snälla. Ska man plocka utvisningar för den där typen av slag så blir det inget 5 mot 5-spel alls...