Träningsmatch: Brynäs - Djurgårdens IF 8/9 2015
Re: Träningsmatch: Brynäs - Djurgårdens IF 8/9 2015
Aja, våra backar är i alla fall bättre än de som spelar i svenska fotbollslandslaget.
Det är inte svårt dockVikas skrev:Aja, våra backar är i alla fall bättre än de som spelar i svenska fotbollslandslaget.

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nya spelare in, tongivande spelare saknas. Nyttigt att ändå bryta av vardagen med träningsmatch. Både roligare för spelarna och mer givande än internmatcher.
Som supporter kändes denna match rätt meningslös redan innan den satte igång. Jag kan dessutom nästan känna att det är lika bra med en slags väckarklocka i och med förlusten. Hade faktiskt varit mer orolig om vi fått alla resultat med oss nu, kan smyga in sig en falsk trygghet i gruppen då.
Har tänkt vänta ett par omgångar in i shl med den specifika spelarkritiken. Producerar de i serien skiter jag fullständigt i misstagen i träningsmatcherna.
Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?
Jaja, om en vecka får man lite mer svar på det.
Som supporter kändes denna match rätt meningslös redan innan den satte igång. Jag kan dessutom nästan känna att det är lika bra med en slags väckarklocka i och med förlusten. Hade faktiskt varit mer orolig om vi fått alla resultat med oss nu, kan smyga in sig en falsk trygghet i gruppen då.
Har tänkt vänta ett par omgångar in i shl med den specifika spelarkritiken. Producerar de i serien skiter jag fullständigt i misstagen i träningsmatcherna.
Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?
Jaja, om en vecka får man lite mer svar på det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Apropå orken så läste jag att spelarna tränar hårt inför matcherna för att få upp konditionen och styrkan i ett senare skede under säsongen. Det vill säga det upplägg som Zabel fick in det år vi tog oss tillbaka!
Kommer nog inte se likadant ut när matcherna väl gäller någonting.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Får hoppas på det.Axel_K skrev:Apropå orken så läste jag att spelarna tränar hårt inför matcherna för att få upp konditionen och styrkan i ett senare skede under säsongen. Det vill säga det upplägg som Zabel fick in det år vi tog oss tillbaka!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Träningsmatch: Brynäs - Djurgårdens IF 8/9 2015
Det hade sett likadant ut på ett forum på den tiden.Morwin skrev:Ja vad ska vi annars klaga på ? Det är ju backarna som gör fel till 90% av gångerna. Tacka vet jag 2000-2001 då hade vi BRA backar iaf.SirDIFalot skrev:Har forumet någon gång sen dess skapelse varit nöjda med backbesättningen?Morwin skrev:Fattar inte att dem är nöjda med backarna vi har. Helt jävla katastofalt :/
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Så länge vi inte släpper 0 mål under hela säsongen så kommer det alltid klagas på att backsidan inte håller.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Det är ju bara kolla vad som skrivs på vissa NHL-lags forum om backbesättningen även om deras är top 3 i ligan.
I övrigt drar jag inga större växlar av den här matchen. För många tongivande spelare saknades. Nya kedjor. För många av våra "allsvenska lirare" tog plats.
Expert.
- SirDIFalot
- MarcusDaze
Inte vad jag kunde se.SirDIFalot skrev:Spelade Thoresen något i boxplay?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- -daniel-
Precis, delar samma oro.BOMBOM BOUCHARD skrev: Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?
I övrigt såg jag inte matchen så har inget vidare att komma med, men just det här med orken har lyst igenom i flera av de matcher jag sett tidigare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Att spela aggressivare kräver skickliga spelare än att spela destruktivt och återhållsamt. Det är jobbigt att spela om man aldrig får fast motståndaren eller helt enkelt åker fel vägar där ute i checkingen. Smarta spelare kan hushålla med energin på ett annat sätt.-daniel- skrev:Precis, delar samma oro.BOMBOM BOUCHARD skrev: Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?
I övrigt såg jag inte matchen så har inget vidare att komma med, men just det här med orken har lyst igenom i flera av de matcher jag sett tidigare.
Åja, det tar tid att spela ihop femmorna och spelisättet, det kommer naturligtvis bli bättre framöver.
- SirDIFalot
Lite som du är inne på. Vi vill nu spela ett spel som är jävligt energikrävande, se på Skellefteå. Däremot har vi inte deras lyx att i princip ha ett minimalt glapp i kvalitet mellan första och fjärdeline så man kan sprida ut istiden.BOMBOM BOUCHARD skrev:Att spela aggressivare kräver skickliga spelare än att spela destruktivt och återhållsamt. Det är jobbigt att spela om man aldrig får fast motståndaren eller helt enkelt åker fel vägar där ute i checkingen. Smarta spelare kan hushålla med energin på ett annat sätt.-daniel- skrev:Precis, delar samma oro.BOMBOM BOUCHARD skrev: Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?
Åja, det tar tid att spela ihop femmorna och spelisättet, det kommer naturligtvis bli bättre framöver.
Expert.
Inte för att det är en ursäkt men kör inte DIF ett "riktigt" träningspass på förmiddagarna på matchdagar (ej CHL). Sen är väl samtliga lag nedtränade just nu.
2014-04-07, vad hände?
Nej, tror inte det. Förstavalet var Sören och Ljungh om de var fräscha. Sedan såg jag Lundberg en del med Ahlén om jag inte minns fel.SirDIFalot skrev:Spelade Thoresen något i boxplay?
- DIF_Soldier
Någon?android skrev:Highlights?
Säg den glädje som varar