Träningsmatch: Brynäs - Djurgårdens IF 8/9 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Träningsmatch: Brynäs - Djurgårdens IF 8/9 2015

Inlägg av Vikas »

Aja, våra backar är i alla fall bättre än de som spelar i svenska fotbollslandslaget.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Aja, våra backar är i alla fall bättre än de som spelar i svenska fotbollslandslaget.
Det är inte svårt dock :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nya spelare in, tongivande spelare saknas. Nyttigt att ändå bryta av vardagen med träningsmatch. Både roligare för spelarna och mer givande än internmatcher.

Som supporter kändes denna match rätt meningslös redan innan den satte igång. Jag kan dessutom nästan känna att det är lika bra med en slags väckarklocka i och med förlusten. Hade faktiskt varit mer orolig om vi fått alla resultat med oss nu, kan smyga in sig en falsk trygghet i gruppen då.

Har tänkt vänta ett par omgångar in i shl med den specifika spelarkritiken. Producerar de i serien skiter jag fullständigt i misstagen i träningsmatcherna.

Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?

Jaja, om en vecka får man lite mer svar på det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Apropå orken så läste jag att spelarna tränar hårt inför matcherna för att få upp konditionen och styrkan i ett senare skede under säsongen. Det vill säga det upplägg som Zabel fick in det år vi tog oss tillbaka!
Kommer nog inte se likadant ut när matcherna väl gäller någonting.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Axel_K skrev:Apropå orken så läste jag att spelarna tränar hårt inför matcherna för att få upp konditionen och styrkan i ett senare skede under säsongen. Det vill säga det upplägg som Zabel fick in det år vi tog oss tillbaka!
Kommer nog inte se likadant ut när matcherna väl gäller någonting.
Får hoppas på det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Träningsmatch: Brynäs - Djurgårdens IF 8/9 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:
SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:Fattar inte att dem är nöjda med backarna vi har. Helt jävla katastofalt :/

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Har forumet någon gång sen dess skapelse varit nöjda med backbesättningen?

Så länge vi inte släpper 0 mål under hela säsongen så kommer det alltid klagas på att backsidan inte håller.
Ja vad ska vi annars klaga på ? Det är ju backarna som gör fel till 90% av gångerna. Tacka vet jag 2000-2001 då hade vi BRA backar iaf.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Det hade sett likadant ut på ett forum på den tiden.

Det är ju bara kolla vad som skrivs på vissa NHL-lags forum om backbesättningen även om deras är top 3 i ligan.

I övrigt drar jag inga större växlar av den här matchen. För många tongivande spelare saknades. Nya kedjor. För många av våra "allsvenska lirare" tog plats.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Spelade Thoresen något i boxplay?
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

SirDIFalot skrev:Spelade Thoresen något i boxplay?
Inte vad jag kunde se.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?
Precis, delar samma oro.

I övrigt såg jag inte matchen så har inget vidare att komma med, men just det här med orken har lyst igenom i flera av de matcher jag sett tidigare.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Highlights?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Ett litet orosmoln som är svårt att släppa, har vi inte en tendens att bli sämre ju längre matcherna går? Orken? Spelsystemet? Nedtränade?
Precis, delar samma oro.

I övrigt såg jag inte matchen så har inget vidare att komma med, men just det här med orken har lyst igenom i flera av de matcher jag sett tidigare.
Att spela aggressivare kräver skickliga spelare än att spela destruktivt och återhållsamt. Det är jobbigt att spela om man aldrig får fast motståndaren eller helt enkelt åker fel vägar där ute i checkingen. Smarta spelare kan hushålla med energin på ett annat sätt.

Åja, det tar tid att spela ihop femmorna och spelisättet, det kommer naturligtvis bli bättre framöver.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
Precis, delar samma oro.

Att spela aggressivare kräver skickliga spelare än att spela destruktivt och återhållsamt. Det är jobbigt att spela om man aldrig får fast motståndaren eller helt enkelt åker fel vägar där ute i checkingen. Smarta spelare kan hushålla med energin på ett annat sätt.

Åja, det tar tid att spela ihop femmorna och spelisättet, det kommer naturligtvis bli bättre framöver.
Lite som du är inne på. Vi vill nu spela ett spel som är jävligt energikrävande, se på Skellefteå. Däremot har vi inte deras lyx att i princip ha ett minimalt glapp i kvalitet mellan första och fjärdeline så man kan sprida ut istiden.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Inte för att det är en ursäkt men kör inte DIF ett "riktigt" träningspass på förmiddagarna på matchdagar (ej CHL). Sen är väl samtliga lag nedtränade just nu.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Spelade Thoresen något i boxplay?
Nej, tror inte det. Förstavalet var Sören och Ljungh om de var fräscha. Sedan såg jag Lundberg en del med Ahlén om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

android skrev:Highlights?
Någon?
Säg den glädje som varar
Skriv svar