Mitt i prick från -daniel-.
Bättre än förra matchen, framför allt offensivt. Fortfarande läskigt att se spelet på vår sida mittlinjen, även om det inte var lika illa som förra matchen (tror mycket beror på att Tappara inte var lika aggressiva denna match).
Vi hade riktigt bra forechecking tycker jag.
Sallinen vaknade och Englund visade framfötterna. Brodin visar vilken krigare han är och gör mycket nytta offensivt.
Jag tycker faktiskt Matt Anderson visade litegrann av sig i två byten i tredjeperioden. Kompetensen finns är jag säker på... men finns motivationen eller försäsongsträningen? Torskade dock precis alla tekningar.
Lider med Ljungh i tredjelinan, inte kul för honom att lira med Alvarez som inte gör många rätt. Var det Lundberg som andra vinge där? Ljungh är för duktig för en tredjelina tycker jag (vann de flesta tekningarna också).
Rundqvist hade heller igen kul dag på jobbet mellan Ahlen och Eriksson, jag insåg denna match hur jäkla viktig Holmqvist var förra året. Kanske han eller Falken kan övertalas att komma tillbaka som center i en tung 4:e kedja

?
Utöver Lundberg skall Alvarez skickas till HA. Tar Vejdemo, Bernhardt och Heinerö före dom två alla dagar i veckan so far.
Alvarez var inte bra förra året och har mycket att bevisa. Synd, trodde på honom från det man såg i MAlmö.