Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av DRC »

pulverapa skrev:Blev skitnöjd när jag hittade Fällis för 4 500 000 kr när Hank the Tank kostade 5 500 000 kr. :)

Aftonbladet = noll koll.
"Fällis" för 4 500 000 kr 0 matcher efter 3 omgångar. Aftonbladet = full koll.

How bout them apples.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas Alexander Falk blir en stomspelare i Djurgården som blir kvar här i 10 år framöver. En perfekt 5-6:a i en backbesättning som sägs ha en vinnarskalle utöver det vanliga som förmodligen smittar av sig på andra.

Men jag tycker det är väldigt fel att han snittar mest istid av våra backar efter tre matcher. Han bör som sagt vara en 5-6:a. Att han skulle vara bäst i egen zon av våra backar köper jag inte alls heller.
Expert.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Vem skulle vara bättre i egen zon? Möjligen Englund i år då? Förra året tycker jag att Falk var klart bäst i egen zon av backarna som spelade hela säsongen.

Falk är stark i kroppen och hanterar lägen utan puck bra. Dessutom är han medveten om sin egen nivå med puck och gör det sällan för svårt för sig.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sjukt imponerad av Englund såhär långt. Hittills vår bäste back!
Men Norell och Holm kan gott höja sig. :?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas Alexander Falk blir en stomspelare i Djurgården som blir kvar här i 10 år framöver. En perfekt 5-6:a i en backbesättning som sägs ha en vinnarskalle utöver det vanliga som förmodligen smittar av sig på andra.

Men jag tycker det är väldigt fel att han snittar mest istid av våra backar efter tre matcher. Han bör som sagt vara en 5-6:a. Att han skulle vara bäst i egen zon av våra backar köper jag inte alls heller.
Att han får mest minutrar är inte konstigt alls. Vår bästa defensiva back och dessutom vår bästa back i spelet utan puck.

Däremot borde Hultström egentligen snitta främst antal minutrar av backarna då han borde köras nonstop i PP.
Användarvisningsbild
Davidsson

Säsongen 15/16

Inlägg av Davidsson »

En tveksam SHL-start av oss. Nu behöver vi verkligen få ha våra spelare skadefria ett tag så vi kan få lite kontinuitet i kedjorna. Då tror jag detta kan bli en rolig säsong. Fler skador på 1:a och 2:a linan så blir det en mörk och jobbig höst.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Davidsson skrev:En tveksam SHL-start av oss. Nu behöver vi verkligen få ha våra spelare skadefria ett tag så vi kan få lite kontinuitet i kedjorna. Då tror jag detta kan bli en rolig säsong. Fler skador på 1:a och 2:a linan så blir det en mörk och jobbig höst.

2 bra genomförda matcher + 1 dålig genomförd match = tveksam SHL-start?
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Ja, tveksam. Inte bra, inte dålig. Men vi har haft fler katastrofala perioder jämfört med bra perioder.

mb81

Inlägg av mb81 »

FAN!
Ljungh skadad.

Trodde det var matchtråden jag skrev i.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Rögle, Malmö, Växjö x 2. Det blir tufft närmaste tiden. Efter det ska vi dessutom möta bra lag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Puckey

Inlägg av Puckey »

Oroväckande trög försäljning till matchen mot Malmö, ser ut som om vi nätt och jämnt hamnar över 6000 pers trots att den ingår i den s.k. superstarten.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Puckey skrev:Oroväckande trög försäljning till matchen mot Malmö, ser ut som om vi nätt och jämnt hamnar över 6000 pers trots att den ingår i den s.k. superstarten.
Håller med. Att vi bara hade 6000 mot Brynäs också som är ett stort publiklag oroar lite. Under 7000 på lördag är underkänt.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Matcherna direkt efter premiären brukar väl visa dåliga siffror eller?

Konkurrensen från fotbollen och vädret brukar anges som delförklaringar samt att folk helt enkelt inte orkar tagga igång ordentligt direkt på en serie som innehåller 52 matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Matcherna direkt efter premiären brukar väl visa dåliga siffror eller?
Precis så. Det är väl samma sak år efter år, åtminstone är känslan den att det är trögt i början på säsongen rent publikmässigt.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Kul att Alvarez har börjat starkt, har alltid trott på honom. Roligt också med Matt Anderson, han fick ju ruggigt mycket skit här på försäsongen! :D
Skriv svar