Jag hoppas Alexander Falk blir en stomspelare i Djurgården som blir kvar här i 10 år framöver. En perfekt 5-6:a i en backbesättning som sägs ha en vinnarskalle utöver det vanliga som förmodligen smittar av sig på andra.
Men jag tycker det är väldigt fel att han snittar mest istid av våra backar efter tre matcher. Han bör som sagt vara en 5-6:a. Att han skulle vara bäst i egen zon av våra backar köper jag inte alls heller.
Vem skulle vara bättre i egen zon? Möjligen Englund i år då? Förra året tycker jag att Falk var klart bäst i egen zon av backarna som spelade hela säsongen.
Falk är stark i kroppen och hanterar lägen utan puck bra. Dessutom är han medveten om sin egen nivå med puck och gör det sällan för svårt för sig.
SirDIFalot skrev:Jag hoppas Alexander Falk blir en stomspelare i Djurgården som blir kvar här i 10 år framöver. En perfekt 5-6:a i en backbesättning som sägs ha en vinnarskalle utöver det vanliga som förmodligen smittar av sig på andra.
Men jag tycker det är väldigt fel att han snittar mest istid av våra backar efter tre matcher. Han bör som sagt vara en 5-6:a. Att han skulle vara bäst i egen zon av våra backar köper jag inte alls heller.
Att han får mest minutrar är inte konstigt alls. Vår bästa defensiva back och dessutom vår bästa back i spelet utan puck.
Däremot borde Hultström egentligen snitta främst antal minutrar av backarna då han borde köras nonstop i PP.
En tveksam SHL-start av oss. Nu behöver vi verkligen få ha våra spelare skadefria ett tag så vi kan få lite kontinuitet i kedjorna. Då tror jag detta kan bli en rolig säsong. Fler skador på 1:a och 2:a linan så blir det en mörk och jobbig höst.
Davidsson skrev:En tveksam SHL-start av oss. Nu behöver vi verkligen få ha våra spelare skadefria ett tag så vi kan få lite kontinuitet i kedjorna. Då tror jag detta kan bli en rolig säsong. Fler skador på 1:a och 2:a linan så blir det en mörk och jobbig höst.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
2 bra genomförda matcher + 1 dålig genomförd match = tveksam SHL-start?
Oroväckande trög försäljning till matchen mot Malmö, ser ut som om vi nätt och jämnt hamnar över 6000 pers trots att den ingår i den s.k. superstarten.
Puckey skrev:Oroväckande trög försäljning till matchen mot Malmö, ser ut som om vi nätt och jämnt hamnar över 6000 pers trots att den ingår i den s.k. superstarten.
Håller med. Att vi bara hade 6000 mot Brynäs också som är ett stort publiklag oroar lite. Under 7000 på lördag är underkänt.
Matcherna direkt efter premiären brukar väl visa dåliga siffror eller?
Konkurrensen från fotbollen och vädret brukar anges som delförklaringar samt att folk helt enkelt inte orkar tagga igång ordentligt direkt på en serie som innehåller 52 matcher.