SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015
Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015
Skapligt hugg av Nilson där. Haha tur han inte åker på den.
Här som där. De gör valpiga misstag (helt naturligt).Mattebo skrev:Det har väl ändå främst handlat om forwardssidan?Magnutz skrev:Och vissa vill ha fler juniorer i A-laget. Lägg av med det.kaminor skrev:Seriöst, Englund. Fy fan, vad uselt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Fast så farligt utspelade är vi väl inte? Vi hade ju ett gäng med riktigt bra chanser under en period där.promannen skrev:Duktigt utspelade men 1-1 nu...
- Jim Morrison
Den bästa spelaren ska spela. Hittepå-generaliseringar som "juniorer är mer chanstagningsbenägna(????)" är bara larv.Magnutz skrev:Nej. Juniorer är mer chanstagningsbenägna (fint ord) och gör fler allvarliga misstag än andra. Vi behöver inte fler. Vi har redan tillräckligt många unga.Jim Morrison skrev:Haha, sämsta generaliseringen jag sett. Lägg av med sånt.Magnutz skrev:Och vissa vill ha fler juniorer i A-laget. Lägg av med det.kaminor skrev:Seriöst, Englund. Fy fan, vad uselt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Fan vad Jocke är usel! Bänka honom för bövelen!
Bra
-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
Hehe, ja borde varit en 2:a på honom med.ciirree skrev:Skapligt hugg av Nilson där. Haha tur han inte åker på den.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Riktigt bra period av oss. Bra snurr och press. Vi viker inte ner oss mot seriesuveränen sajk. Det gillar jag.
- Jim Morrison
Ja, inte alls bra just nu. Tur att Sören är ett geni.Metal Machine skrev:Fan vad Jocke är usel! Bänka honom för bövelen!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
En sann generalisering likförbannat. Framförallt när det handlar om backsidan! En pigg kotte på forwardssidan som kan få fara runt och ungtuppa sig ett par matcher, fine. Men när det handlar om att ha lugn skalle och placera sig korrekt då är det en per säsong som kan vara fjun. Så enkelt är det, vilket vi får äta upp ännu en gång. En vettig uttagning hade satsat på Norell den här säsongen. Låta honom vara en av de 6 backarna som får lira. Englund som åttonde val! Ollas till nästa säsong.Jim Morrison skrev:Haha, sämsta generaliseringen jag sett. Lägg av med sånt.Magnutz skrev:Och vissa vill ha fler juniorer i A-laget. Lägg av med det.kaminor skrev:Seriöst, Englund. Fy fan, vad uselt.
Men vad kunde man vänta sig egentligen....
Nej det är det inte. Det är mognad etc.Jim Morrison skrev:Den bästa spelaren ska spela. Hittepå-generaliseringar som "juniorer är mer chanstagningsbenägna(????)" är bara larv.Magnutz skrev:Nej. Juniorer är mer chanstagningsbenägna (fint ord) och gör fler allvarliga misstag än andra. Vi behöver inte fler. Vi har redan tillräckligt många unga.Jim Morrison skrev:Haha, sämsta generaliseringen jag sett. Lägg av med sånt.Magnutz skrev:Och vissa vill ha fler juniorer i A-laget. Lägg av med det.kaminor skrev:Seriöst, Englund. Fy fan, vad uselt.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Billig utvisning på Skellefteå. #3's yxhugg borde däremot resulterat i en utvisning. Skönt med kvittering innan paus nu lever hoppet om poäng.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
- Jim Morrison
Återigen, Challes duktiga beslut att välja att ge alldeles för mycket förtroende till unga backar och förvänta sig stordåd. Det betyder inte att vi inte ska lira juniorer som Magnutz insinuerar.Manijock skrev:En sann generalisering likförbannat. Framförallt när det handlar om backsidan! En pigg kotte på forwardssidan som kan få fara runt och ungtuppa sig ett par matcher, fine. Men när det handlar om att ha lugn skalle och placera sig korrekt då är det en per säsong som kan vara fjun. Så enkelt är det, vilket vi får äta upp ännu en gång. En vettig uttagning hade satsat på Norell den här säsongen. Låta honom vara en av de 6 backarna som får lira. Englund som åttonde val! Ollas till nästa säsong.Jim Morrison skrev:Haha, sämsta generaliseringen jag sett. Lägg av med sånt.Magnutz skrev:Och vissa vill ha fler juniorer i A-laget. Lägg av med det.kaminor skrev:Seriöst, Englund. Fy fan, vad uselt.
Men vad kunde man vänta sig egentligen....
Tycker de sköter sig bra. Juniorer kommer göra fler felbeslut än rutinerade spelare. Kolla på Erik Karlsson som gjorde fiskarna gråhåriga och även en och annan tre kronor supporter. Nu är han NHLs bästa back och en given landslagsspelare. Vi kommer inte att få behålla varesig Norell eller Englund och om 4-5 år kommer folk sitta och drömma om lockout så att de kan komma hem och spela.Manijock skrev:Englund och Norell.... Stoppel får återigen betala för att vi inte tagit in en enda erfaren back. Gratulerar! Men Hage är du däremot nöjd med eller? Jävla tomte.
Skellefteå är en fröjd att se. Widing är mumma!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Absolut. Förstår att han blir irriterad men den situationen liknar alla utvisningar Samme drog på sig i början. Man måste tagga ner.Henke_F skrev:Hehe, ja borde varit en 2:a på honom med.ciirree skrev:Skapligt hugg av Nilson där. Haha tur han inte åker på den.
Kluven förstaperioden. Dominans Saik sen blir vi bättre och bättre. Trist att våra juniorer nästan varje match står för misstag i egen zon.