SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Färjestad BK 7/12 2014

Inlägg av Praetori »

Det behövs bara lite back-to-basics. Spelar man som juniorer så skall man kanske vrida klockan till juniorstyrning. Klubban i isen, ögonen utåt, åka skridskor hela vägen inklusive ut till båset och jobba klart varenda situation, inget fusk och inga undantag. Då är vi tillbaka i Oktobers spel som sämst.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Ååå domaren är köpt även idag?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kul att Hovet vaknar. Synd att det låter mer som Kinnarp än Hovet bara.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
promannen

Inlägg av promannen »

Hade vi haft ett bättre pp så hade vi vunnit denna match, gör mål för fan.
Praetori

Inlägg av Praetori »

promannen skrev:Hade vi haft ett bättre pp så hade vi vunnit denna match, gör mål för fan.
Ja men hade vi haft ett bra PP så hade våra motståndare varit betydligt försiktigare. Det där går hand i hand. Gör det ont att möta oss eller vi straffar motståndarna varje gång så blir det mer rent spel.

Jag skulle för övrigt gärna se att Sören någon enstaka gång slog det där enkla passet istället för att göra den svåra dragningen.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Förmodar att grabbarna är nöjda nu och spelar på resultatet
promannen

Inlägg av promannen »

Praetori skrev:
promannen skrev:Hade vi haft ett bättre pp så hade vi vunnit denna match, gör mål för fan.
Ja men hade vi haft ett bra PP så hade våra motståndare varit betydligt försiktigare. Det där går hand i hand. Gör det ont att möta oss eller vi straffar motståndarna varje gång så blir det mer rent spel.

Jag skulle gärna se att Sören någon enstaka gång slog det där enkla passet istället för att göra den svåra dragningen.
Håller med är för mycket kladdande i pp , mer rakt spel och direkt skott vill jag se. Hoppas som fan att säcken gått berserk i omklädningsrummet men han är väll en lugn person. Vi har fan inte råd att kryssa varannan match. Bänka spelare som inte presterar , skulle personligen vilja se mer av Samuelsson.
Praetori

Inlägg av Praetori »

promannen skrev:
Praetori skrev:

Jag skulle gärna se att Sören någon enstaka gång slog det där enkla passet istället för att göra den svåra dragningen.
Håller med är för mycket kladdande i pp , mer rakt spel och direkt skott vill jag se. Hoppas som fan att säcken gått berserk i omklädningsrummet men han är väll en lugn person. Vi har fan inte råd att kryssa varannan match. Bänka spelare som inte presterar , skulle personligen vilja se mer av Samuelsson.
Bänka tror jag inte på, vi har inte så mycket annat att sätta in. Däremot måste det ske styrningar om man inte gör som vad man skall. Enkla prylar, nästa byte ut och sätt tre hårda tacklingar, klubban i isen i varje moment och stirra inte på pucken. Nästa byte slå en bra passning och sätt en bra tackling, ligg på rätt sida av pucken hela bytet, repetera.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wow. Domarnivån. Wow.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Inlägg av AlltidDIF »

Är de the purge på plan eller? Skulle ha 3 -4 utvisningar med oss i 3dje

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

TIONDE GÅNGEN GILLT ...så blåser zebran.
promannen

Inlägg av promannen »

Praetori skrev:
promannen skrev:
Praetori skrev:

Bänka tror jag inte på, vi har inte så mycket annat att sätta in. Däremot måste det ske styrningar om man inte gör som vad man skall. Enkla prylar, nästa byte ut och sätt tre hårda tacklingar, klubban i isen i varje moment och stirra inte på pucken. Nästa byte slå en bra passning och sätt en bra tackling, ligg på rätt sida av pucken hela bytet, repetera.
Det jag inte gillar med vårat lag är att vi spelar alltför ofta på resultaten , nu vid 2-2 måste vi våga gå frammåtoch vara lite desperata för att få chansen på 3 pinnar. Det fungerar inte att backa hem och försvara sig mot lagen i shl , då får man ett i baken. Visa lite mental styrka man måste alltid gå frammåt det är det bästa försvaret.
Praetori

Inlägg av Praetori »

promannen skrev: Det jag inte gillar med vårat lag är att vi spelar alltför ofta på resultaten , nu vid 2-2 måste vi våga gå frammåtoch vara lite desperata för att få chansen på 3 pinnar. Det fungerar inte att backa hem och försvara sig mot lagen i shl , då får man ett i baken. Visa lite mental styrka man måste alltid gå frammåt det är det bästa försvaret.
Vi lever på försvarsspelet, tro det eller ej men vi skulle torska varenda match om vi inte kunde försvara oss och vrida ner tempot till något som grabbarna kan hantera. Risken är att vi går bort oss mot skickligare lag om vi försöker pressa för mycket.

Sen är just den här matchen lite märklig, det är dåligt med åkvilja eller något vilket märks framförallt i PP där vi tappar pucken och sedan tar det 5-6 sekunder innan sista gubben är ute ur zon, det skall gå i 180 när vi tappar puck så vi kan bygga upp nå nytt men så blir det aldrig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tar absolut poäng efter den här insatsen. Trist att vi inte kan vara bättre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känns som det kan dröja tills nästa 3 poängare, det är synd för vi skulle verkligen behöva såna nu för att få lite avstånd ner.

Godkänt rent attitydmässigt, inte spelmässigt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar