Först och främst. Fy fan vad underbart det ska bli att spela i Elitserien igen. Och att vi av samtliga "experter" och spelbolag är tippade i den absoluta botten. Det kommer passa denna gruppen perfekt. På pappret har vi ett av de absolut svagaste lagen, men sen när fan har matcher avgjorts på pappret? Det ska bli oerhört spännande och riktigt riktigt jävla roligt att se årets DIF gå in i högsta serien och kunna spela helt utan press(för en jävla gång skull).
Om vi utgår från att laget nu är spikat, ser fler eventuella nyförvärv som en ren bonus, vad ska vi kunna förvänta oss från våra spelare rent individuellt?
Gör målvaktsparet en riktigt bra säsong i kombination med att försvarsspelet åtminstone är godkänt tror jag inte vi kommer släppa in hejdlöst med mål iaf. Säg nånstans 130-140 så hamnar vi på typ 2,5 insläppta per match. Faktum är att jag faktiskt inte är överdrivet orolig alls att vi kommer bli laget man öser in mål på. Det stora frågetecknet är istället vilka som ska producera framåt, och hur mycket man vågar hoppas på från spelare till spelare?
Givetvis är det fullständigt omöjligt att förutspå, men ska iaf försöka mig på en realistisk "tippning".
40p+ (Ingen)
35-40p (Förmodligen ingen)
30-35p (Samuelsson om han får vara hel)
25-30p (Sörensen, Lauritzen)
20-25p (Trukhno, Jocke, Alvarez)
15-20p (Nordlund, Honken, Fernholm, Högström, Ljungh)
10-15p (Guter, Rundqvist, Saviano)
5-10p (Deilert, Hank, Holm, Heinerö)
0-5 p (Övriga)
Nått sånt kanske?
Givetvis är det ju så att om vi ska greja kontraktet så är det inte pga att 2-3 spelare sprutar in 40-45 poäng var utan att hela LAGET är med och bidrar. Att vårat PP och BP fungerar ok och givetvis målvakts/försvarsspelet.
Det enda jag vet är att de var längesedan jag såg fram emot en säsong så mycket som denna. Släpp pucken för fan.
Sorry för ett något rörigt första inlägg