Hockeyallsvenskan 14/15
Re: Hockeyallsvenskan 14/15
Synd om Trucken, hoppas han kommer tillbaka och kan hålla sig frisk, han har väl inget i SHL att göra men hoppas han får en bra karriär ändå.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Banjo.minalman skrev:Dragspel?
Herregud. Tänk om bofors går upp. Herregud.
Toarölle! Toarölle!
Toarölle! Toarölle!
- SirDIFalot
Skulle nog gilla det. Lag som rör upp känslor och skulle reta gallfeber på Helber.Staten skrev:Herregud. Tänk om bofors går upp. Herregud.
Toarölle! Toarölle!
Expert.
De kan omöjligt få spela i den där ladan de har. De får flytta sina matcher till Behrn Arena eller Löfbergs Lila. 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror ni SHL kommer vara hårda på riktigt när det gäller arena nu? Man har ju alltid gett ut dispens innan men nu kanske det är slut med det?
Avskaffa tre mot tre.
Fan är livrädd att Malmö ska hamna på kval nu. Vill inte möta de(om vi hamnar i kval) då jag tycker de har högst grundnivå.
De har varit överlägsna i serien men nu är Bofors förbi och Västerås har häng. Rögle och Karlskrona kan också ta in. Dessutom Tenute borta ett tag med hjärnskada. Sen är det för mig en stor gåta att de spelar med Sjögren. Han borde väl vara skickad för länge sen.Med en vettig förstakeeper skulle de nog varit klara seriesegrare.
De har varit överlägsna i serien men nu är Bofors förbi och Västerås har häng. Rögle och Karlskrona kan också ta in. Dessutom Tenute borta ett tag med hjärnskada. Sen är det för mig en stor gåta att de spelar med Sjögren. Han borde väl vara skickad för länge sen.Med en vettig förstakeeper skulle de nog varit klara seriesegrare.
Daniel Larsson ryktas in. Då löser de den frågan.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
1000 personer samlades igår för att protestera mot Timrå Kommun som inte hjälper Timrå IK i deras finansiella kris. Att de inte skäms? Hoppas föreningen försvinner för gott.
Försvinna får dom göra men helst efter att Allsvenskan är färdigspelad så att råttasen inte kan profitera på dettapulverapa skrev:1000 personer samlades igår för att protestera mot Timrå Kommun som inte hjälper Timrå IK i deras finansiella kris. Att de inte skäms? Hoppas föreningen försvinner för gott.
Att en kommun satsar lite på en klubb som satsar för att etablera sig kan jag köpa om beräkningarna visar att det kan löna sig i längden men det här är bara så tokfel. Hur tänker man när man resonerar att skattemedel gång på gång ska försöka hålla liv i en klubb?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller egentligen med i sak.JohanPez skrev:Att en kommun satsar lite på en klubb som satsar för att etablera sig kan jag köpa om beräkningarna visar att det kan löna sig i längden men det här är bara så tokfel. Hur tänker man när man resonerar att skattemedel gång på gång ska försöka hålla liv i en klubb?
Problemet är att detta händer titt som tätt:
Ett lag får köpa arenan/marken för typ 1:-.
Får kommunala låne garantier för att rusta upp alt bygga nytt.
Kommunen betalar hutlösa summor för att få tillgång till istider för skolor osv.
När det sedan skiter sig för arenabolaget så ligger det på kommunen att köpa arenan för att rädda föreningen.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank