Ameeen. Blått är DIF, DIF är blått.SirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?
Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Re: Sv: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Jo, förstod inte riktigt grejen med dom röda tröjorna då eller att vi skulle fortsätta med dom efteråt. Det där att vi alltid vann i rött men inte blått stämmer ju verkligen inte heller.Calle skrev:Var du inte med under finalsäsongen? Det var ju ngt magiskt med de röda tröjorna då som gav "vinst varje gång" på Hovet. Det satte sig i huvudet på spelarna kändes det som. De blå testades - inget bra - de röda kom tillbaka = vinst. Det hela ledde ju till att hela hovet sedan satt med röda tröjor i slutspelet där, grymma minnen. Kanske därför röda tröjor är lite favorit? Men de blå är fina de med, smaken är som baken.SirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?
Expert.
Varför, varför, varför är folk så kära i blåa tröjor? Det är en smaksak. Skölden innehåller faktiskt både röd och blå så det är inget konstigt att gilla röda DIF tröjorSirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?

Det som är konstigt är när Färjestad exempelvis hade lila tröjor. Som att DIF skulle ha gröna? Då går det ju verkligen emot, tycker jag.
Varför, varför, varför är folk så extremt anti rött? Inkräktar det månne på deras egna bubbla om hur det banne mig ska vara? Odla för fan inte en rhododendron i farstun, där har vi alltid haft endast magnolier. Verkar vara en extrem hjärtefråga det här med att verkligen INTE ha rött ens som tredjeställ så börjar undra om du har nån personlig relation till blodsfärgen?SirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?
Ingen offence så, förstår fullt ut om så är fallet och att du blir frustrerad men blir lite nyfiken bara? Personligen tycker jag att det är lattjo med ett tredjeställ och att rött är en jävligt fin färg. Dessutom är färgen starkt Djurgårdsförknippad och glädjeförknippad iom finalåret. Den röda tröjan, samt den vita, vi hade då är i min mening den överlägset snyggaste tröjan vi haft. Rött går överlag att göra mycket snyggt med, blått är en svårare färg att jobba med. Även om jag absolut är med på att det är just den blåa som ska vara vårt förstaställ.
Senast redigerad av Manijock den 2014-07-30 21:35:33, redigerad totalt 1 gånger.
Den hade varit riktigt snygg.Ola I skrev:Då är Minnesotas gamla bortatröja lämplig.Kall-El skrev:ciirree skrev:Nyare version av denna hade varit top notch, så jävla snygg!!
Precis den tröjan borde man jobba utifrån ja!
Snyggaste hockeytröjan någonsin.
Men som sagt, årets tröja är snygg! Kunde varit lite bättre dock. Men det får vi väl leva med

Där har du en jävligt snygg grund ja!
Sedan hänger ju mycket också på hur namn och nummer placeras liksom reklamen, men det där hade onekligen varit en mycket fin grund att bygga på enligt mig.
Sedan hänger ju mycket också på hur namn och nummer placeras liksom reklamen, men det där hade onekligen varit en mycket fin grund att bygga på enligt mig.
- SirDIFalot
Rött funkar väl som tredjeställ i 2-3 matcher om året. Tycker det är väldigt fel när det tar över helt och i princip används mer än förstastället som i mitt tycke alltså ska vara blått.Manijock skrev:Varför, varför, varför är folk så extremt anti rött? Inkräktar det månne på deras egna bubbla om hur det banne mig ska vara? Odla för fan inte en rhododendron i farstun, där har vi alltid haft endast magnolier. Verkar vara en extrem hjärtefråga det här med att verkligen INTE ha rött ens som tredjeställ så börjar undra om du har nån personlig relation till blodsfärgen?SirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?
Ingen offence så, förstår fullt ut om så är fallet och att du blir frustrerad men blir lite nyfiken bara? Personligen tycker jag att det är lattjo med ett tredjeställ och att rött är en jävligt fin färg. Dessutom är färgen starkt Djurgårdsförknippad och glädjeförknippad iom finalåret. Den röda tröjan, samt den vita, vi hade då är i min mening den överlägset snyggaste tröjan vi haft. Rött går överlag att göra mycket snyggt med, blått är en svårare färg att jobba med. Även om jag absolut är med på att det är just den blåa som ska vara vårt förstaställ.
Personligen tycker jag inte att vi haft några snygga röda ställ så hör väl lite ihop med det också.
Expert.
- SirDIFalot
Tröjorna ser bättre ut i rörelse. I alla fall dom blå. Dom vita.. njaaee.
Expert.
Ja, eller som om DIF skulle ha lila-gula tröjor sponsrade av Löfbergs.ciirree skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i blåa tröjor? Det är en smaksak. Skölden innehåller faktiskt både röd och blå så det är inget konstigt att gilla röda DIF tröjorSirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?
Det som är konstigt är när Färjestad exempelvis hade lila tröjor. Som att DIF skulle ha gröna? Då går det ju verkligen emot, tycker jag.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hur tror ni gula bortatröjor skulle se ut? Inte ens värt att tänka på? Vitt känns så lite DIF.
Avskaffa tre mot tre.
Alla måste väl ha vita bortatröjor !?
Precis. Den hade jag förträngt.sm910 skrev:Ja, eller som om DIF skulle ha lila-gula tröjor sponsrade av Löfbergs.ciirree skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i blåa tröjor? Det är en smaksak. Skölden innehåller faktiskt både röd och blå så det är inget konstigt att gilla röda DIF tröjorSirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?
Så jävla gräslig.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ljusa borjatröjor. Inte just vita.pulverapa skrev:Alla måste väl ha vita bortatröjor !?
Avskaffa tre mot tre.
Bortatröjor i guld!
Själv är jag en av de där som tycker de röda tröjorna är och har varit riktigt snygga. Tycker det ger ett mäktigt intryck ute på isen. Att vi bar dom under en period det gick bra spelar ingen roll för mig, så mycket tror jag inte på skrock.
Men jag kommer ihåg när föregående tröjor var nya, hur man tyckte att de såg lite "fattiga" ut och att namnet satt och såg konstigt ut, men såhär i efterhand tycker man de såg riktigt bra ut.
Men en notering, innan HA och nu när vi är tillbaka har vi ringen med Stockholms Stolthet runt skölden, men alltså inte i HA. Skämdes vi att vara i HA eller var det bara en tillfällighet att vi inte hade Stockholms Stolthet runt?
Men jag kommer ihåg när föregående tröjor var nya, hur man tyckte att de såg lite "fattiga" ut och att namnet satt och såg konstigt ut, men såhär i efterhand tycker man de såg riktigt bra ut.
Men en notering, innan HA och nu när vi är tillbaka har vi ringen med Stockholms Stolthet runt skölden, men alltså inte i HA. Skämdes vi att vara i HA eller var det bara en tillfällighet att vi inte hade Stockholms Stolthet runt?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...