Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien: VIK Västerås HK - Djurgårdens IF 21/3 2014
Allt jag säger är att hade vi tagit 1p på 2 matcher hade det låtit väldigt annorlunda gentemot hur det låter nu (om VIK).
Djurgårdslogiken™
Djurgårdslogiken™
25/4-2025
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Manijock och Magnutz:
Har tagit mod till mig och köpt månadskortet på s24.
Ska i ärlighetens namn säga att frugan inte hunnit hem från jobbet.
Får bli en en försiktig framläggning av att jag ska ha fredagsmys framför datorn.
Matchen då, en negativ och en positiv.
Det är lite av Västerås sista chans. Annars kommer de få lita till andra resultat. Förlust ikväll och de kan maximalt ta 21 p till. Skulle visserligen räcka, men i denna serie kommer de aldrig gå rent sedan, inte i närheten.
Därför är de taggade till tänderna.
För oss talar också en hel del. Även om de kommer vara laddade så har de inte det bästa självförtroendet efter en del knackiga resultat. Kan vi komma ut hårt kan vi dra nytta av det.
Ska jag slänga ut ett tips för det bli 2-2. Sedan blir bonuspoängen väldigt viktig att plocka.
Har tagit mod till mig och köpt månadskortet på s24.
Ska i ärlighetens namn säga att frugan inte hunnit hem från jobbet.
Får bli en en försiktig framläggning av att jag ska ha fredagsmys framför datorn.

Matchen då, en negativ och en positiv.
Det är lite av Västerås sista chans. Annars kommer de få lita till andra resultat. Förlust ikväll och de kan maximalt ta 21 p till. Skulle visserligen räcka, men i denna serie kommer de aldrig gå rent sedan, inte i närheten.
Därför är de taggade till tänderna.
För oss talar också en hel del. Även om de kommer vara laddade så har de inte det bästa självförtroendet efter en del knackiga resultat. Kan vi komma ut hårt kan vi dra nytta av det.
Ska jag slänga ut ett tips för det bli 2-2. Sedan blir bonuspoängen väldigt viktig att plocka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
Oddsen hos Svenska spel har sjunkit under eftermiddagen från 2,45 till 2,30 på en tvåa och stigit från 2,45 till 2,60 för en hemmaseger.
Jinxspelas det för litet? Eller sjönk oddsen bara för att nya bussen kom fram?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Själv har jag en väldigt olustig känsla. Drömde faktiskt en horribel mardröm i natt att vi förlorade ikväll
Har antijinxat genom att sätta lite stålar på VIK ikväll iaf. Får se hur detta slutar. Usch så nervös man är 

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Ingen Johner eller Heinerö som väntat. Timmy går in som...forward! (lol swe hockey)
Jag drömde att jag fick två parkeringsböter på 60min. Jobbigt. Tänker på allt annat än hockey just nu. #Självbevarelsedrift
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
4th Line
66. Sörensen, Marcus
33. Pettersson, Timmy
79. Lundberg, Emil
41. Falk, Alexander
3rd Line
15. Saviano, Steve
61. Ljungh, Markus
40. Kalin, Mattias
56. Norell, Robin
7. Andersson, Nils
2nd Line
38. Hagelin, Joakim
10. Eriksson, Joakim
62. Jakobs, Jens
4. Högström, Marcus
8. Arnesson, Linus
1st Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
52. Ahlén, Mikael
51. Lidström, David
6. Englund, Andreas
Goalies
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan
Extra Players
26. Nyberg, Henrik (RW)
De måste ha skrivit fel där på Timmy (eller så har dem skolat om honom till Center nu under hans skada
)
66. Sörensen, Marcus
33. Pettersson, Timmy
79. Lundberg, Emil
41. Falk, Alexander
3rd Line
15. Saviano, Steve
61. Ljungh, Markus
40. Kalin, Mattias
56. Norell, Robin
7. Andersson, Nils
2nd Line
38. Hagelin, Joakim
10. Eriksson, Joakim
62. Jakobs, Jens
4. Högström, Marcus
8. Arnesson, Linus
1st Line
17. Eriksson, Henrik
18. Holmqvist, Michael
52. Ahlén, Mikael
51. Lidström, David
6. Englund, Andreas
Goalies
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan
Extra Players
26. Nyberg, Henrik (RW)
De måste ha skrivit fel där på Timmy (eller så har dem skolat om honom till Center nu under hans skada

Behöver bara göra något annat för att stilla oron inför matchen ikväll.minalman skrev:Oddsen hos Svenska spel har sjunkit under eftermiddagen från 2,45 till 2,30 på en tvåa och stigit från 2,45 till 2,60 för en hemmaseger.
Så det här svaret har inget med DIF att göra.
Ett spelbolag delar ut (ex)10% av intäkterna på en match.
Spelbolaget vill att vi (spelarna) spelar 50-50 på matchen. På så sätt är de garanterade 10% av de spelade pengarna.
Om ett lag börjar få övervikt i spelade pengar ändras oddsen för att öka spelet på det lag med minst spel på.
Det har inget att göra med vad de tror vilket lag skall vinna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Var på swehockey hittar ni laguppställningar? Kan inte någon länka så jag slipper vänta till någon lägger upp det här i matchtråden...Vikas skrev:Ingen Johner eller Heinerö som väntat. Timmy går in som...forward! (lol swe hockey)

Senast redigerad av Sainte den 2014-03-21 17:52:38, redigerad totalt 2 gång.
- minalman
Det står i TPs kontrakt att han inte får sättas upp som extraspelare. Eller det står i SvHockeyFbndts regler att extraspelare inte kan ha C:et. Någotdera.Vikas skrev:Ingen Johner eller Heinerö som väntat. Timmy går in som...forward! (lol swe hockey)
minalman skrev:Det står i TPs kontrakt att han inte får sättas upp som extraspelare. Eller det står i SvHockeyFbndts regler att extraspelare inte kan ha C:et. Någotdera.Vikas skrev:Ingen Johner eller Heinerö som väntat. Timmy går in som...forward! (lol swe hockey)
Så det är därför han sätts som center?
http://stats.swehockey.se/Game/LineUps/205185Sainte skrev:Var är det på swehockey ni hittar laguppställningar? Kan inte någon länka så jag slipper vänta till någon lägger upp det här i matchtråden...Vikas skrev:Ingen Johner eller Heinerö som väntat. Timmy går in som...forward! (lol swe hockey)
Varför är inte Sam uttagen? Vi har ju till och med plats för en till. Då borde väl han eller Nyberg vara med!
Edit: My bad. Nyberg är ju med. Bortse från ovan. Frågan är vem som ska centra i fjärdelinan då. Hade ju känts mer naturligt att splitta på Ljungh och Kalin i tredje, eftersom båda de kan centra.
Senast redigerad av kaminor den 2014-03-21 17:55:46, redigerad totalt 2 gång.
Nån brukar alltid lägga upp uppställningen här direkt när den släpps på Swehockey, det brukar släppas 1-2 tim innan matchSainte skrev:Var är det på swehockey ni hittar laguppställningar? Kan inte någon länka så jag slipper vänta till någon lägger upp det här i matchtråden...Vikas skrev:Ingen Johner eller Heinerö som väntat. Timmy går in som...forward! (lol swe hockey)

- minalman
Såklart jag vet. Nästan som totalisatorspel på hästar där oddsen ändras automatiskt fram till start. Men med fasta odds gäller det odds man fick när man spelade.Honken skrev:Behöver bara göra något annat för att stilla oron inför matchen ikväll.minalman skrev:Oddsen hos Svenska spel har sjunkit under eftermiddagen från 2,45 till 2,30 på en tvåa och stigit från 2,45 till 2,60 för en hemmaseger.
Så det här svaret har inget med DIF att göra.
Ett spelbolag delar ut (ex)10% av intäkterna på en match.
Spelbolaget vill att vi (spelarna) spelar 50-50 på matchen. På så sätt är de garanterade 10% av de spelade pengarna.
Om ett lag börjar få övervikt i spelade pengar ändras oddsen för att öka spelet på det lag med minst spel på.
Det har inget att göra med vad de tror vilket lag skall vinna.
Är det några problem med att streama s24 ifrån telefon/padda med hjälp av apple-TV