Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014
Enligt Sportbladet Live gör Asplöven snart 1-0. Stämmer det, ni som ser på?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
DIF-spelarna verkar ha någon inbördes tävling över vem som kan slarva mest i defensiven.minalman skrev:Enligt Sportbladet Live gör Asplöven snart 1-0. Stämmer det, ni som ser på?
- SirDIFalot
Bra svar på frågan.Vikas skrev:DIF-spelarna verkar ha någon inbördes tävling över vem som kan slarva mest i defensiven.minalman skrev:Enligt Sportbladet Live gör Asplöven snart 1-0. Stämmer det, ni som ser på?
Expert.
-
Ja, de har haft en del lägen, men Adam har räddat
Sent from my iPad using Tapatalk
- SirDIFalot
Det står alltså 1-0 på AB? På stats.swehockey uppdateras klockan hela tiden men fortfarande 0-0.
Expert.
-
Igen Adams spel håller vår nolla
-
Kul
- minalman
De vill väl hjälpa upp Adams räddningsstatistik.SirDIFalot skrev:Bra svar på frågan.Vikas skrev:DIF-spelarna verkar ha någon inbördes tävling över vem som kan slarva mest i defensiven.minalman skrev:Enligt Sportbladet Live gör Asplöven snart 1-0. Stämmer det, ni som ser på?
Jo faktiskt, det är precis så det är statistiskt sett.SirDIFalot skrev:Det är ju inte direkt så att vi hade haft "fler skott sparade till slutet" ifall vi hade haft noll skott i första perioden.sensei skrev:Om man antar att skott på mål har en tendens att jämna ut sig per match, så är det tvärt om statistiskt sett fördelaktigt att ligga under med skott, givet att dessa skott inte har resulterat i något mål (som i detta fall).SirDIFalot skrev:Ja, antalet mål är det viktiga. Och du bättrar givetvis på dina chanser att göra flest antal mål om du har flest avslut på mål. I en 0-0 match är det förstås betydligt bättre att ha en ledning i skottstatistiken med 14-3 än underläge med detsamma.minalman skrev:När vi överlägset vinner skotten i match efter match så hoppas jag att det är vårt lag som skämtar och att de börjar spela på riktigt snart innan säsongen är över.
Om du likställer cynism och ironi med skämtsamhet, ja då skämtar jag.
Lösryckt ur sitt sammanhang är det förstås bra att vi vinner skotten, snarare än förlorar dem.
Men när vi vinner skotten men oftast förlorar matcherna ser jag hellre 1-25 i skott med vår siffra först, men att vi gör matchens enda mål på den kontring som ger matchens enda mål.
Men om man istället utgår ifrån att ett visst skottövertag växer linjärt, så att säga, så är det givetvis en annan ekvation.
Tror dock att skotten typiskt är ganska jämt fördelade mellan lagen vid matchers slut, det är vad magkänslan säger i alla fall. Undantaget är när otroligt ojämna lag möts i VM etc. Alltså har "minimal man" statistiskt rätt, om han menar att vi nu har mindre chans att vinna matchen eftersom vi har "använt upp" vårt skottövertag utan utdelning.
Blev nyfiken på stats rörande detta, det verkar mycket riktigt som att det i snitt skiljer väldigt lite i skottstatistik mellan lag i samma serie, se nedan.
http://espn.go.com/nhl/statistics/team/ ... rder/false
Alltså har minimal man rätt, med avseende på att vi nu har sämre chans att vinna matchen med vårt skottövertag "förbrukat".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Reiderborn ser riktigt bra ut idag. Han som hållt oss kvar i matchen med några riktigt bra ingripanden!
- minalman
Nej, det står att ASP snart gör 1-0.SirDIFalot skrev:Det står alltså 1-0 på AB? På stats.swehockey uppdateras klockan hela tiden men fortfarande 0-0.
Adam räddar den här matchen från att vara ett fiasko... nåja, ett större fiasko.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- SirDIFalot
Över en säsong ja, men under en match snackar vi ju om. Sluta nu.sensei skrev:Jo faktiskt, det är precis så det är statistiskt sett.SirDIFalot skrev:Det är ju inte direkt så att vi hade haft "fler skott sparade till slutet" ifall vi hade haft noll skott i första perioden.sensei skrev:Om man antar att skott på mål har en tendens att jämna ut sig per match, så är det tvärt om statistiskt sett fördelaktigt att ligga under med skott, givet att dessa skott inte har resulterat i något mål (som i detta fall).SirDIFalot skrev:Ja, antalet mål är det viktiga. Och du bättrar givetvis på dina chanser att göra flest antal mål om du har flest avslut på mål. I en 0-0 match är det förstås betydligt bättre att ha en ledning i skottstatistiken med 14-3 än underläge med detsamma.minalman skrev:När vi överlägset vinner skotten i match efter match så hoppas jag att det är vårt lag som skämtar och att de börjar spela på riktigt snart innan säsongen är över.
Om du likställer cynism och ironi med skämtsamhet, ja då skämtar jag.
Lösryckt ur sitt sammanhang är det förstås bra att vi vinner skotten, snarare än förlorar dem.
Men när vi vinner skotten men oftast förlorar matcherna ser jag hellre 1-25 i skott med vår siffra först, men att vi gör matchens enda mål på den kontring som ger matchens enda mål.
Men om man istället utgår ifrån att ett visst skottövertag växer linjärt, så att säga, så är det givetvis en annan ekvation.
Tror dock att skotten typiskt är ganska jämt fördelade mellan lagen vid matchers slut, det är vad magkänslan säger i alla fall. Undantaget är när otroligt ojämna lag möts i VM etc. Alltså har "minimal man" statistiskt rätt, om han menar att vi nu har mindre chans att vinna matchen eftersom vi har "använt upp" vårt skottövertag utan utdelning.
Blev nyfiken på stats rörande detta, det verkar mycket riktigt som att det i snitt skiljer väldigt lite i skottstatistik mellan lag i samma serie, se nedan.
http://espn.go.com/nhl/statistics/team/ ... rder/false
Alltså har minimal man rätt, med avseende på att vi nu har sämre chans att vinna matchen med vårt skottövertag "förbrukat".
Expert.
-
Tror att det jag ser är live. Hoppas det för jag vill inte ha ett löv in i mål.
Så aftonhoran kan se in i framtiden numinalman skrev:Nej, det står att ASP snart gör 1-0.SirDIFalot skrev:Det står alltså 1-0 på AB? På stats.swehockey uppdateras klockan hela tiden men fortfarande 0-0.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.