Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 22/1 2014

Inlägg av minalman »

Enligt Sportbladet Live gör Asplöven snart 1-0. Stämmer det, ni som ser på?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:Enligt Sportbladet Live gör Asplöven snart 1-0. Stämmer det, ni som ser på?
DIF-spelarna verkar ha någon inbördes tävling över vem som kan slarva mest i defensiven.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:
minalman skrev:Enligt Sportbladet Live gör Asplöven snart 1-0. Stämmer det, ni som ser på?
DIF-spelarna verkar ha någon inbördes tävling över vem som kan slarva mest i defensiven.
Bra svar på frågan.
Expert.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Ja, de har haft en del lägen, men Adam har räddat

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det står alltså 1-0 på AB? På stats.swehockey uppdateras klockan hela tiden men fortfarande 0-0.
Expert.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Igen Adams spel håller vår nolla

S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Kul

Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
Vikas skrev:
Bra svar på frågan.
De vill väl hjälpa upp Adams räddningsstatistik.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:När vi överlägset vinner skotten i match efter match så hoppas jag att det är vårt lag som skämtar och att de börjar spela på riktigt snart innan säsongen är över.

Om du likställer cynism och ironi med skämtsamhet, ja då skämtar jag.

Lösryckt ur sitt sammanhang är det förstås bra att vi vinner skotten, snarare än förlorar dem.
Men när vi vinner skotten men oftast förlorar matcherna ser jag hellre 1-25 i skott med vår siffra först, men att vi gör matchens enda mål på den kontring som ger matchens enda mål.
Ja, antalet mål är det viktiga. Och du bättrar givetvis på dina chanser att göra flest antal mål om du har flest avslut på mål. I en 0-0 match är det förstås betydligt bättre att ha en ledning i skottstatistiken med 14-3 än underläge med detsamma.
Om man antar att skott på mål har en tendens att jämna ut sig per match, så är det tvärt om statistiskt sett fördelaktigt att ligga under med skott, givet att dessa skott inte har resulterat i något mål (som i detta fall).

Men om man istället utgår ifrån att ett visst skottövertag växer linjärt, så att säga, så är det givetvis en annan ekvation.

Tror dock att skotten typiskt är ganska jämt fördelade mellan lagen vid matchers slut, det är vad magkänslan säger i alla fall. Undantaget är när otroligt ojämna lag möts i VM etc. Alltså har "minimal man" statistiskt rätt, om han menar att vi nu har mindre chans att vinna matchen eftersom vi har "använt upp" vårt skottövertag utan utdelning.
Det är ju inte direkt så att vi hade haft "fler skott sparade till slutet" ifall vi hade haft noll skott i första perioden.
Jo faktiskt, det är precis så det är statistiskt sett.

Blev nyfiken på stats rörande detta, det verkar mycket riktigt som att det i snitt skiljer väldigt lite i skottstatistik mellan lag i samma serie, se nedan.

http://espn.go.com/nhl/statistics/team/ ... rder/false

Alltså har minimal man rätt, med avseende på att vi nu har sämre chans att vinna matchen med vårt skottövertag "förbrukat".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Reiderborn ser riktigt bra ut idag. Han som hållt oss kvar i matchen med några riktigt bra ingripanden!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Det står alltså 1-0 på AB? På stats.swehockey uppdateras klockan hela tiden men fortfarande 0-0.
Nej, det står att ASP snart gör 1-0.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Adam räddar den här matchen från att vara ett fiasko... nåja, ett större fiasko.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:När vi överlägset vinner skotten i match efter match så hoppas jag att det är vårt lag som skämtar och att de börjar spela på riktigt snart innan säsongen är över.

Om du likställer cynism och ironi med skämtsamhet, ja då skämtar jag.

Lösryckt ur sitt sammanhang är det förstås bra att vi vinner skotten, snarare än förlorar dem.
Men när vi vinner skotten men oftast förlorar matcherna ser jag hellre 1-25 i skott med vår siffra först, men att vi gör matchens enda mål på den kontring som ger matchens enda mål.
Ja, antalet mål är det viktiga. Och du bättrar givetvis på dina chanser att göra flest antal mål om du har flest avslut på mål. I en 0-0 match är det förstås betydligt bättre att ha en ledning i skottstatistiken med 14-3 än underläge med detsamma.
Om man antar att skott på mål har en tendens att jämna ut sig per match, så är det tvärt om statistiskt sett fördelaktigt att ligga under med skott, givet att dessa skott inte har resulterat i något mål (som i detta fall).

Men om man istället utgår ifrån att ett visst skottövertag växer linjärt, så att säga, så är det givetvis en annan ekvation.

Tror dock att skotten typiskt är ganska jämt fördelade mellan lagen vid matchers slut, det är vad magkänslan säger i alla fall. Undantaget är när otroligt ojämna lag möts i VM etc. Alltså har "minimal man" statistiskt rätt, om han menar att vi nu har mindre chans att vinna matchen eftersom vi har "använt upp" vårt skottövertag utan utdelning.
Det är ju inte direkt så att vi hade haft "fler skott sparade till slutet" ifall vi hade haft noll skott i första perioden.
Jo faktiskt, det är precis så det är statistiskt sett.

Blev nyfiken på stats rörande detta, det verkar mycket riktigt som att det i snitt skiljer väldigt lite i skottstatistik mellan lag i samma serie, se nedan.

http://espn.go.com/nhl/statistics/team/ ... rder/false

Alltså har minimal man rätt, med avseende på att vi nu har sämre chans att vinna matchen med vårt skottövertag "förbrukat".
Över en säsong ja, men under en match snackar vi ju om. Sluta nu.
Expert.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Tror att det jag ser är live. Hoppas det för jag vill inte ha ett löv in i mål.

Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Det står alltså 1-0 på AB? På stats.swehockey uppdateras klockan hela tiden men fortfarande 0-0.
Nej, det står att ASP snart gör 1-0.
Så aftonhoran kan se in i framtiden nu

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Skriv svar