Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013
Det som är lite oroväckande nu är att vi tidigare kunnat lita på att vårt PP levererar.. nu verkar inte ens det funka och då kommer det bli jävligt trixigt att få med oss några poäng, i någon match! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Helt otroligt att en 1:a på tipset gav över 3,00 i odds på flera siter.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Första gången någonsin som jag upplever någon form av problematik med S24. Sändningen ligger efter, laggar och då och då möts man av svartskärm med texten "MEDIA ERROR".Bamsefar skrev:Visst fan är det en avsevärd förbättring av kvalité på s24 idag?
Expert.
Är det del av Zabel's spelsystem att slappa i 2 perioder för att vara pigga i 3:e eller vad är det frågan om? Blir illamående när jag ser hur rejält Timrå (och mora, almtuna etc) spelar och hur de kör stenhårt i varje situation, medan vi ALDRIG gör jobbet.
Fyfan. Heja DIF.
Fyfan. Heja DIF.
Re:
Det gjorde du helt rätt i.Sjöwall skrev:Drog till gymmet istället för att se matchen. Gjorde jag rätt?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Inte en djurgårdstackling eller minsta glöd vi är i anfallszon 10 sekunder blir bortlyfta av starka Timråspelare som enkelt kommer ur egen zon. Timrå leder tyvärr mycket välförtjänt
Djurgården är verkligen ett pisstråkigt lag att följa. Osexigt spel där vi går ut för att spela så jävla lamt vi bara kan. Sarg ut, inga tacklingar, mycket fasthållningar och låsningar. Vafan har hänt med den här föreningen? Hank och Ahlén som jag förväntar mig ska åka runt och va irriterande att möta åker runt och kör allemansåkning, o-svängar och ser allmänt tråkiga ut. Junisar som verkligen ser ut som pojkar, transatlanter som torkar färg med sin tristhet.
En oseriös förening som inte säljer lösbiljetter. Det är vad vi har blivit under nya ledningen. Saknas artisteri. Blir inte bättre av att Zabel som står och säger att vi spelar bra jämt och ständigt, trots att varenda jävel, Djurgårdare som icke-Djurgårdare står som frågetecken och undrar vad som pågår. Folk undrar varför stämningen på läktaren blivit sämre. Här har ni svaret. Det är omöjligt för en vanlig människa att tända till för DIF just nu när vi bjuds på det här skämtet till "Ishockey".
Är det någon som ser fram emot att åka till Hovet nuförtiden? I såfall, förklara gärna vad ni ser som är underhållning. Jag förstår er inte i vilket fall. Djurgården kan vara det absolut tråkigaste laget i Hockeysverige just nu.
En oseriös förening som inte säljer lösbiljetter. Det är vad vi har blivit under nya ledningen. Saknas artisteri. Blir inte bättre av att Zabel som står och säger att vi spelar bra jämt och ständigt, trots att varenda jävel, Djurgårdare som icke-Djurgårdare står som frågetecken och undrar vad som pågår. Folk undrar varför stämningen på läktaren blivit sämre. Här har ni svaret. Det är omöjligt för en vanlig människa att tända till för DIF just nu när vi bjuds på det här skämtet till "Ishockey".
Är det någon som ser fram emot att åka till Hovet nuförtiden? I såfall, förklara gärna vad ni ser som är underhållning. Jag förstår er inte i vilket fall. Djurgården kan vara det absolut tråkigaste laget i Hockeysverige just nu.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag ser fram att åka till Hovet för att det är en undanflykt från min helt händelselösa vardag, och man känner en sorts gemenskap om än för 2 timmar varefter man undrar varför man fortsätter plåga sig själv.Manijock skrev:Djurgården är verkligen ett pisstråkigt lag att följa. Osexigt spel där vi går ut för att spela så jävla lamt vi bara kan. Sarg ut, inga tacklingar, mycket fasthållningar och låsningar. Vafan har hänt med den här föreningen? Hank och Ahlén som jag förväntar mig ska åka runt och va irriterande att möta åker runt och kör allemansåkning, o-svängar och ser allmänt tråkiga ut. Junisar som verkligen ser ut som pojkar, transatlanter som torkar färg med sin tristhet.
ÅH DJURGÅRDEN ÅH DJURGÅRDEN ÅH DJURGÅRDEN HEJA DJURGÅRDEN DJURGÅRDEN DJURGÅRDEN DJURGÅRDEN
Roligt för övrigt att Malmö leder med 3-0, Västerås leder med 3-0 och Djurgården ligger under mot Timrå. Skönt att se att vi hänger på.
25/4-2025
SirDIFalot skrev:Första gången någonsin som jag upplever någon form av problematik med S24. Sändningen ligger efter, laggar och då och då möts man av svartskärm med texten "MEDIA ERROR".Bamsefar skrev:Visst fan är det en avsevärd förbättring av kvalité på s24 idag?
Fan va ironiskt asså. Det är första gången idag som jag kan titta på matchen, innan har jag haft lagg konstant i 60 min och ljudet låg före bilden med en 20 sekunder typ.
Målet kan man inte riktigt skylla Adam på då den styrs och ändrar riktning, men jag anser fortfarande att Mattsson känns betydligt starkare och mer lugnare. Fattar inte varför de fortfarande kör 2 matcher vardera.
Malmö och västerås ångar på. Håller med många här inne att djurgården är fruktansvärt tråkiga att titta på. Hur fan kan man gå till match med ända vision är att jobba så lite som möjligt och unvika all form av närkontakt med motståndaren. Man skäms fan när man tittar på eländet. kan köpa förluster eller poängtapp om man jobbar hårdare än motståndaren, men spelar man lika inspirerat som Dif lirar nu är man inte förtjänt av några poäng eller sin underbara publik
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re:
Du missar inget, det är same same.Sjöwall skrev:Drog till gymmet istället för att se matchen. Gjorde jag rätt?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jag har typ inte missat en match på sju år, men känner att jag börjar närma mig punkten där det helt enkelt inte är värt tiden längre. Det är så inåthelvete tråkigt att se DIF nuförtiden. Det här skitspelet kommer få ner våra publiksiffror på gnagarnivå till slut.
Så jävla frustrerande att titta på detta. Helt oförmögna att få in puckuslingen i mål. Dags att rekrytera ett 300kg fetto med nerslipade grillor och en klubba av gjutjärn som de kan vinscha in framför motståndarkassen.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tips till er som börjar få samma problem som jag hade med S24 innan. När ni har testat allting, och gjort allting igen. När ni sedan slagit sönder erat tangentbord och ringt S24 utan svar - installera om Explorer och Adobe player. Det funkade för mig!
Jag tror knappast att det var de som gjorde att det funkade dock, jag tror fortafrande att deras streaming är för svag på något sätt så ibland får vissa problem. Detta är som sagt den första matchen jag kan se.
Förresten, startade dem den "nya" sändningen igår? Det har ju stått: NYA spelaren! ända sedan 11 November? Dessutom smygstartades ju den på våran match mot IKO.
Jag tror knappast att det var de som gjorde att det funkade dock, jag tror fortafrande att deras streaming är för svag på något sätt så ibland får vissa problem. Detta är som sagt den första matchen jag kan se.
Förresten, startade dem den "nya" sändningen igår? Det har ju stått: NYA spelaren! ända sedan 11 November? Dessutom smygstartades ju den på våran match mot IKO.
Måste säga att jag hatar hur Bif karlskoga men är jävligt imponerad av hur deras lag går till jobbet varje dag och verkligen krigar varje omgång. Tänk vilken dröm det hade varit om Dif la ner den energin i varje match och byte
Mattsson hade mycket väl kunnat tagit den pucken. Dels för att ha täcker av mer av flera anledningar. Inte ofta det är så, men Mattsson har i det här fallet både storleken och snabbheten på sin sida. Reideborn ser ut som en bebis i kassen, tror fan inte han har tagit en puck som han inte ska ta i Djurgårdsdressen. En klassisk medelmåtta, funkar som backup, tar i regel alla skott utifrån så länge han inte sätts under press. I Division 1 kan han säkert ta en förstaspade, det tror jag. Men på denna nivå kommer han inte kunna bli en vinnarmålvakt.ciirree skrev:Målet kan man inte riktigt skylla Adam på då den styrs och ändrar riktning, men jag anser fortfarande att Mattsson känns betydligt starkare och mer lugnare. Fattar inte varför de fortfarande kör 2 matcher vardera.
Mattsson må vara ung och då kommer det misstag då och då, men han är redan bättre än Reideborn + att han har potentialen att bli en Elitseriekeeper. Där har vi ett ruggigt sparkapital som Zabel kastar bort med sin dåraktiga envishet. Fjantig stolthet som inte hör hemma på den här nivån!