Nej, det var någon typ av positivt kodat skämt.promannen skrev:Gjorde dem det utav ilska?Edin skrev:När vi mötte dom på Hovet ifjol så var det 25 tillresta bortasupportrar som alla samtidigt tog av sig skorna och kastade emot plexiglaset. Hur kul som helst!promannen skrev:Skokastarna?nevyn skrev:Vad var grejdn med 10min-utvisningen? Tack för uppdateringarna. Nästa match: mot skokastarna!
Tycker resultaten gick vår väg idag i övriga matcher, tabellen är inte uppdaterad på ET-hemsidan ännu men om jag inte tänker helt galet så är vi tre poäng före Gottéron och har fem poäng ner till fyran Pardubice. Vinner vi imorgon ser det riktigt bra ut.
ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy
ET: SC Bern - Djurgårdens IF 30/8 2013 | EP Trophy
Vet inte, jag såg Bern - DIF där Timmy sjabblade puck på blå så Bern nästan var fria om det inte vore för Sams dyk, samt hans markeringsmissar i egen zon. En Lidström som är extremt svajig med puck i egen zon. Vilken match såg du?Göran skrev:Nja !Det håller jag väl inte med riktigt att dom är riskfaktorer bakåt ?Har vi sett samma match ?Jepe skrev:Lidström och Pettersson känns tyvärr fortfarande som två riskfaktorer bakåt.
Adam kommer imponera på många i vinter.
Huddingekedjan är riktigt rolig att se.
Sörensen och Saviano bra som vanligt.
Tillägg: Hoppas Falk återhämtar sig snabbt efter missade kamakazi tackling.
Hoppas dessa två kommer upp i det spel de båda höll i slutet av förra säsongen.
2014-04-07, vad hände?
-
Instämmer (tyvärr) med föregående talare...
Samma här. Lidström och Timmy har knappast övertygat så här långt. Bara att hoppas på att en uppryckning sker snarast möjligt (gärna imorgon).
Victory is sweetest when you've known defeat.
Tror att både Norell och Falk kan ta backplatser på bekostnad av Lidström eller Timmy om inte herrarna snäppar upp sig. Antar att det bara är i ET som vi spelar med 4 backpar för i Allsvenskan så får man väl bara ställa upp med 20 omklädda spelare(om man nu inte ändrat reglerna) och då ökar ju konkurrensen genast ett par hack
Tycker återigen att vi faktiskt gör en fullständigt godkänd insats inte minst med tanke på laget vi möter. Vi spelar jämnt mot Bern i 40 minuter och släpper egentligen bara till farliga chanser i BP.
Känns som att orken tryter för oss sista 20 vilket kanske inte är direkt förvånande och detta i kombination med att domaren blir lite "hemmablind" gör att Bern får till ett ordentligt tryck mot vårt mål.
Tycker det tyvärr dock är ganska påtagligt att det saknas en defensivt pålitlig back i matcher som dessa. Det blir helt enkelt valpigt i vissa situationer, situationer som inte uppstått om vi haft lite rejälare backar. Tycker högst personligen att Arnesson var bäste back på isen igår och det säger en del. Inte minst behövs denna defensiva back då Timmy, som väl skall ha sina styrkor i defensiven, inte alls imponerade på mig igår heller.
Återigen en bra insats av oss, men vi skulle antagligen vinna väldigt mycket i styrka på om vi kunde få in en defensiv back, kanske än mer så när vi kommer möta lag från Allsvenskan som säkert kommer satsa mycket på att bara trycka ner pucken mot vårt mål och jaga efter. Det är i de situationerna som jag undrar om vår nuvarande backbesättning kommer klara av att hantera tillräckligt väl.
Känns som att orken tryter för oss sista 20 vilket kanske inte är direkt förvånande och detta i kombination med att domaren blir lite "hemmablind" gör att Bern får till ett ordentligt tryck mot vårt mål.
Tycker det tyvärr dock är ganska påtagligt att det saknas en defensivt pålitlig back i matcher som dessa. Det blir helt enkelt valpigt i vissa situationer, situationer som inte uppstått om vi haft lite rejälare backar. Tycker högst personligen att Arnesson var bäste back på isen igår och det säger en del. Inte minst behövs denna defensiva back då Timmy, som väl skall ha sina styrkor i defensiven, inte alls imponerade på mig igår heller.
Återigen en bra insats av oss, men vi skulle antagligen vinna väldigt mycket i styrka på om vi kunde få in en defensiv back, kanske än mer så när vi kommer möta lag från Allsvenskan som säkert kommer satsa mycket på att bara trycka ner pucken mot vårt mål och jaga efter. Det är i de situationerna som jag undrar om vår nuvarande backbesättning kommer klara av att hantera tillräckligt väl.
- -daniel-
Helt enig.Kall-El skrev:Tycker återigen att vi faktiskt gör en fullständigt godkänd insats inte minst med tanke på laget vi möter. Vi spelar jämnt mot Bern i 40 minuter och släpper egentligen bara till farliga chanser i BP.