Tim typ 25km/h (om nu isare räknas).SirDIFalot skrev:Chara skjuter i 170 kmh. Åberg i minst 200. Ungefär så.Alexander skrev:För en som inte har så mycket koll när det gäller hastigheter på skott, vilken hastighet skulle man kunna säga att ett hyfsat hårt skott låg på? Asså ett slagskott men från någon som inte skjuter stenhårt.SirDIFalot skrev:Jag frågade hur Sam är defensivt.
Christian Gustafsson ?@CG_OT
@R_Fredriksson Han är bra. Ställer till en del, men reder ofta upp egna misstag. Oerhört sevärd. Följer med i ALLA anfall. Passionerad. Har ett fruktansvärt skott. Sköt 165 km/h i vintras. Nästan Chara-hårt. Dock ingen PP-point, utan mer renodlad skytt.
Om någon undrar så är Christian Gustafsson sport-snubben på Oskarshamns tidning typ.
Välkommen Sam Lofquist
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Välkommen Sam Lofquist
-
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Välkommen Sam Lofquist
SkönaDjurgårn skrev:Tim typ 25km/h (om nu isare räknas).SirDIFalot skrev:Chara skjuter i 170 kmh. Åberg i minst 200. Ungefär så.Alexander skrev:För en som inte har så mycket koll när det gäller hastigheter på skott, vilken hastighet skulle man kunna säga att ett hyfsat hårt skott låg på? Asså ett slagskott men från någon som inte skjuter stenhårt.SirDIFalot skrev:Jag frågade hur Sam är defensivt.
@R_Fredriksson Han är bra. Ställer till en del, men reder ofta upp egna misstag. Oerhört sevärd. Följer med i ALLA anfall. Passionerad. Har ett fruktansvärt skott. Sköt 165 km/h i vintras. Nästan Chara-hårt. Dock ingen PP-point, utan mer renodlad skytt.
Om någon undrar så är Christian Gustafsson sport-snubben på Oskarshamns tidning typ.

Välkommen Sam Lofquist
Haha, får alltid en flashback till något mythbusters-avsnitt när Turbo avlossar ärtbössan. Kulan i programmet trillar ut med stor möda och ansenlig mängd besvär.SkönaDjurgårn skrev:Tim typ 25km/h (om nu isare räknas).SirDIFalot skrev:Chara skjuter i 170 kmh. Åberg i minst 200. Ungefär så.Alexander skrev:För en som inte har så mycket koll när det gäller hastigheter på skott, vilken hastighet skulle man kunna säga att ett hyfsat hårt skott låg på? Asså ett slagskott men från någon som inte skjuter stenhårt.SirDIFalot skrev:Jag frågade hur Sam är defensivt.
Då får du tänka på att Åberg SNITTAR 200. Han maxar över 230.SirDIFalot skrev:Chara skjuter i 170 kmh. Åberg i minst 200. Ungefär så.Alexander skrev:För en som inte har så mycket koll när det gäller hastigheter på skott, vilken hastighet skulle man kunna säga att ett hyfsat hårt skott låg på? Asså ett slagskott men från någon som inte skjuter stenhårt.SirDIFalot skrev:Jag frågade hur Sam är defensivt.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Välkommen Sam Lofquist
Tänk om Tim inte får nytt kontrakt. Alla trådar blir i så fall lite kortare....JohanPez skrev:Haha, får alltid en flashback till något mythbusters-avsnitt när Turbo avlossar ärtbössan. Kulan i programmet trillar ut med stor möda och ansenlig mängd besvär.SkönaDjurgårn skrev:Tim typ 25km/h (om nu isare räknas).SirDIFalot skrev:Chara skjuter i 170 kmh. Åberg i minst 200. Ungefär så.Alexander skrev:För en som inte har så mycket koll när det gäller hastigheter på skott, vilken hastighet skulle man kunna säga att ett hyfsat hårt skott låg på? Asså ett slagskott men från någon som inte skjuter stenhårt.SirDIFalot skrev:Jag frågade hur Sam är defensivt.
Sv: Välkommen Sam Lofquist
Du ska se att han lyckas skapa debatt ändå på något märkligt vis.
- SkönaDjurgårn
Haha!JohanPez skrev:Haha, får alltid en flashback till något mythbusters-avsnitt när Turbo avlossar ärtbössan. Kulan i programmet trillar ut med stor möda och ansenlig mängd besvär.SkönaDjurgårn skrev:Tim typ 25km/h (om nu isare räknas).SirDIFalot skrev:Chara skjuter i 170 kmh. Åberg i minst 200. Ungefär så.Alexander skrev:För en som inte har så mycket koll när det gäller hastigheter på skott, vilken hastighet skulle man kunna säga att ett hyfsat hårt skott låg på? Asså ett slagskott men från någon som inte skjuter stenhårt.SirDIFalot skrev:Jag frågade hur Sam är defensivt.

Re: Välkommen Sam Lofquist
Någon som noterat det tidigare men Sam vann skytteligan för backar den här säsongen!
För att jämföra med tex Lidström så har Lidström aldrig varit en bra målskytt även fast han är duktig offensiv!
Ett riktigt uppköp för vårt katastrofala powerplay!
För att jämföra med tex Lidström så har Lidström aldrig varit en bra målskytt även fast han är duktig offensiv!
Ett riktigt uppköp för vårt katastrofala powerplay!
Jag anser att ni fokuserar för mycket på hur hårt spelare hit och dit skjuter. Lofquist får gärna skjuta slagskott i mer normala 110km/h. Detta så länge han avlossar sina skott snabbt och har en träffbild som inte är plexiglas-rundel-uturoffensivzon i PP vilket jag har sett för mycket av i år.
Du ska se att Sam skjuter så hårt att pucken inte vågar annat än att gå in rätt i krysset!b-lund skrev:Jag anser att ni fokuserar för mycket på hur hårt spelare hit och dit skjuter. Lofquist får gärna skjuta slagskott i mer normala 110km/h. Detta så länge han avlossar sina skott snabbt och har en träffbild som inte är plexiglas-rundel-uturoffensivzon i PP vilket jag har sett för mycket av i år.
Kan dock inte säga att jag håller med dig helt och hållet. Om en spelare skjuter "hårda" skott så är dem i regel också snabba. Hårda skott på 160-170 km/h tror inte jag att man kan stå och "ladda" fram utan dem måste komma rätt direkt på pass.
Men jag tror inte Sam har problem med att varken skjuta hårt eller träffa mål. Tror detta kan vara en riktigt bra värvning.
Ja det är underbart 
Samuel Lofquist ?@SLofquist
@Janne_Palsson will do. Looking forward to playing in front of 8,000 of the craziest fans in Sweden every game

Samuel Lofquist ?@SLofquist
@Janne_Palsson will do. Looking forward to playing in front of 8,000 of the craziest fans in Sweden every game
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Ska man tro IKOarna är han sådär i defensiven, men vafan vi får göra honom till våran EK65!
"Precis som Finsten säger. Han är en ren offensiv back, rightare med bra skott som funkar i omställningsspelet och i powerplay. Räkna med en hel del slarv som "siste gubbe" och en del indianare. Smällar man får ta med honom.
Som Sam uttryckte sig under sitt första år hos oss, på svenska:
"Backar spelar backar, Sam spelar forward" "

"Precis som Finsten säger. Han är en ren offensiv back, rightare med bra skott som funkar i omställningsspelet och i powerplay. Räkna med en hel del slarv som "siste gubbe" och en del indianare. Smällar man får ta med honom.
Som Sam uttryckte sig under sitt första år hos oss, på svenska:
"Backar spelar backar, Sam spelar forward" "
- SirDIFalot
Det gör inget för min del. Vi har varit i minst lika stort behov av en PP-back som ett par stabila defensiva backar.
Expert.
Undrar hur många matcher som kommer vara utsålda nästa säsong... Inte många skulle jag tro, speciellt inte om vi inleder halvkasst, enligt tradition.Morwin skrev:Samuel Lofquist ?@SLofquist
- SirDIFalot
Ser att vårt nyförvärv inte har något emot att skämta om att han är lik Kalles Kaviar.

Expert.