"Djurgårdens supporterklubb startade nämligen sent i går kväll en insamling för Oskarshamn. Vinner smålänningarna mot Karlskoga i morgon får de ekonomisk ersättning som tack.
- Fy fan vad gött, då får vi pengar, säger Oskarshamnsforwarden Joakim Hagelin när han får beskedet.
- Det blir en extra sporre om man kan få lite pengar för att vinna en hockeymatch. Det är inte varje match man får det."
Hunka av mig. Av summorna skrivna i denna tråd är vi uppe i 2950! Har inte räknat in de som endast har skrivit "ska sätta in" eller "har satt in!" eftersom summan är oklar.
Borde vi inte erbjuda de insamlade pengarna till båda BIK-målvakterna (för att gardera oss vid ev. målvaktsbyte under matchen) om de förlorar imorgon? De lär ju formligen kasta in puckarna i egna kassen för att tjäna en hacka. Men samtidigt vet vi ju alla att det bara är i Italien man hyllar sådant osportsligt mygel. Och i Leksand.
Hursomhaver, 200 kronor inbetalade från mig. Nu ska jag hetsa lite Djurgårdare i min omgivning att också bidra.
Falken16 skrev:Borde vi inte erbjuda de insamlade pengarna till båda BIK-målvakterna (för att gardera oss vid ev. målvaktsbyte under matchen) om de förlorar imorgon? De lär ju formligen kasta in puckarna i egna kassen för att tjäna en hacka. Men samtidigt vet vi ju alla att det bara är i Italien man hyllar sådant osportsligt mygel. Och i Leksand.
Hursomhaver, 200 kronor inbetalade från mig. Nu ska jag hetsa lite Djurgårdare i min omgivning att också bidra.
Sitter på nålar på jobbet just nu. Kan nämligen inte föra över något förrän jag kommer hem...