Skulle snarare säga "allmänt förvirrad"!Manijock skrev:Kyliga jävel att sitta och väntaSkönaDjurgårn skrev:Nu fick jag nog fanimej sista biljetten till imorgon. Det var 26st kvar för en timme sen. Wiihoooo!![]()
Nu tjöööör vi!
Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
- SkönaDjurgårn
 - Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
Re: Djurgårdens IF - Leksands IF 20/2 2013
Varva sådana här klipp är den bästa taggningen man kan få... Rekommenderas varmt!

Bra Fimpen och Granath är åter i tjänst - Linkan fortfarande borta. Antar att man sparar Linkan så länge som möjligt och eventuellt plockar in honom i förkval alternativt kvalserie

- SirDIFalot
 - Säsongskort: Ja

Snart borde han bara kunna kliva in och köra tycker man. På smärtstillande eller vad som helst. Det är ju ändå sista matcherna i hans karriär. Antingen får han vara med fullt ut eller inte alls tycker jag. Det var bara kontraproduktivt när han var med en period, sedan skulle vila tre matcher, sedan spela två period, vila någon match. Rubbade bara kemin och hjälpte inte laget för fem öre att han spelade då.Donkels skrev:Bra Fimpen och Granath är åter i tjänst - Linkan fortfarande borta. Antar att man sparar Linkan så länge som möjligt och eventuellt plockar in honom i förkval alternativt kvalserie
Sedan tycker jag inte vi ska överdriva hans betydelse. Vi har väl mer eller mindre nio stycken gjutna forwards för första, andra och tredjekedjan nu. Vart ska Linkan in? SÅ bra var han faktiskt inte när han gjorde poäng heller. Det var sällan hans förtjänst som det var förr i tiden. Han spelade nu med bra spelare i ett fungerade lag istället för det laget vi var under Challe. Han fick lite så kallade "turpoäng", visst något snyggt mål och någon bra framspelning var det förstås. Men inga framspelningar som bara han kan slå, som det var förr i tiden. Men man var ju ändå glad att han fick med sig sina poäng. Man hoppades ju att det skulle boosta honom inför fortsättningen. Men nu är han ju bara skadad. Har svårt att se att han skulle kunna gå in efter så här lång frånvaro och efter en relativt dålig säsong och sedan dominera i en kvalserie.
Edit: Och där kom det. http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ig-ibland/
Expert.
Ja det var ju inte överraskande då får vi hoppas att vi kan kräma ut det sista av Linkan i en kvalserie då jag hävdar att trots alla hans skador fortfarande i sina bästa stunder kan lägga mackor som ingen i vårt nuvarande lag är i närheten av. Kämpa Linkan!!!SirDIFalot skrev:Snart borde han bara kunna kliva in och köra tycker man. På smärtstillande eller vad som helst. Det är ju ändå sista matcherna i hans karriär. Antingen får han vara med fullt ut eller inte alls tycker jag. Det var bara kontraproduktivt när han var med en period, sedan skulle vila tre matcher, sedan spela två period, vila någon match. Rubbade bara kemin och hjälpte inte laget för fem öre att han spelade då.Donkels skrev:Bra Fimpen och Granath är åter i tjänst - Linkan fortfarande borta. Antar att man sparar Linkan så länge som möjligt och eventuellt plockar in honom i förkval alternativt kvalserie
Sedan tycker jag inte vi ska överdriva hans betydelse. Vi har väl mer eller mindre nio stycken gjutna forwards för första, andra och tredjekedjan nu. Vart ska Linkan in? SÅ bra var han faktiskt inte när han gjorde poäng heller. Det var sällan hans förtjänst som det var förr i tiden. Han spelade nu med bra spelare i ett fungerade lag istället för det laget vi var under Challe. Han fick lite så kallade "turpoäng", visst något snyggt mål och någon bra framspelning var det förstås. Men inga framspelningar som bara han kan slå, som det var en gång förr. Men var ju ändå glad att han fick med sig sina poäng. Man hoppades ju att det skulle boosta honom inför fortsättningen. Men nu är han ju bara skadad. Har svårt att se att han skulle kunna gå in efter så här lång frånvaro och efter en relativt dålig säsong och sedan dominera i en kvalserie.
Edit: Och där kom det. http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... ig-ibland/
- -daniel-

Tycker ärligt talat det känns som Linkan haft "julljumske" hela den här säsongen, han var säkert sjukt motiverad i somras men sen var det liksom inte så kul längre och så fort han åkte på någon skada så blev det genast värre.
Har varit ganska övertygad om att det är ljumskarna som spökar tidigare, och jag tror han har problem med dem men nu börjar jag tro det mestadels är mentalt...
Linkan har potential att gå in och rädda oss i en kvalserie. Är helt övertygad om att det framförallt i PP skulle behövas, men när kraken spelat så sjukt lite den här säsongen så undrar man ju hur formen är.
Känns som ett bittert slut på en riktig Djurgårds-legendars karriär.

Har varit ganska övertygad om att det är ljumskarna som spökar tidigare, och jag tror han har problem med dem men nu börjar jag tro det mestadels är mentalt...
Linkan har potential att gå in och rädda oss i en kvalserie. Är helt övertygad om att det framförallt i PP skulle behövas, men när kraken spelat så sjukt lite den här säsongen så undrar man ju hur formen är.
- SirDIFalot

Man kan ju inte låta bli att undra vad vi hade kunnat investera den lönen på istället. Som garanterat ligger bland de tre högsta i hela laget. Troligtvis den högsta.-daniel- skrev:Tycker ärligt talat det känns som Linkan haft "julljumske" hela den här säsongen, han var säkert sjukt motiverad i somras men sen var det liksom inte så kul längre och så fort han åkte på någon skada så blev det genast värre.
I år har han tyvärr stjälpt oss mer än han hjälpt oss. Extremt tråkigt slut för en av Djurgårdens största genom tiderna.
Expert.
						- 
				1962FenderStrat

Någon som tänkt på att Leksand endast har två ramsor som dom kör konstant? 
Deras vokabulär är väl inte lika utvecklat som oss från Stockholm.
"JOBBA JOBBA JOBBAAA" varvat med deras jäkla bongotrumma, eller:
"Åhh LIIIIIIF, Åh LIIIIIF..... Åh LIIIIIF, Åh LIIIIIIF" (boom boom boom boom)
Stackars människor.

Deras vokabulär är väl inte lika utvecklat som oss från Stockholm.
"JOBBA JOBBA JOBBAAA" varvat med deras jäkla bongotrumma, eller:
"Åhh LIIIIIIF, Åh LIIIIIF..... Åh LIIIIIF, Åh LIIIIIIF" (boom boom boom boom)
Stackars människor.
De sista matcherna han gjorde innan han blev skadad här då var han så bra som bara han kan vara. Kommer ihåg bestämt en backhandflipp som han satte tvärs över hela mittzonen som skapade ett friläge. Just den matchen var han överlägset bäst på isen, minns inte exakt vilken det var. Gjorde tre ass eller något sånt! Minns att jag stod och var helt salig över att man kunde få se en Linkan i prime-form såhär på ålderns höst. Matchen borta mot Mora var han en av våra absoluta topplirare. Där vi tyvärr torskade till slut! Hans högstanivå är något utöver denna värld, och han har visat att han kan leverera det även 2012/2013. 
Han har det fortfarande, när han är bäst då finns det INGEN i detta lag som ens kommer i närheten. Men har han problem med motivationen så är det så, då är det inget att göra. Men faktum är att Fredrik Bremberg kan vara skillnaden på Kvalserien eller playoff, Elitserien eller Allsvenskan. Den klassen har han fortfarande!
Det är absolut ingen överdrift...

Han har det fortfarande, när han är bäst då finns det INGEN i detta lag som ens kommer i närheten. Men har han problem med motivationen så är det så, då är det inget att göra. Men faktum är att Fredrik Bremberg kan vara skillnaden på Kvalserien eller playoff, Elitserien eller Allsvenskan. Den klassen har han fortfarande!
Det är absolut ingen överdrift...
- SirDIFalot

Tycker han såg riktigt tänd ut i premiären mot Almtuna och Malmö-matchen 26 december. Antar att det är den du menar i ditt inlägg. Men i övrigt tycker jag Linkan gjort 23 mediokra matcher. Nu har han visserligen inte ens fullföljt 20 av dessa så vi har väl inte mycket att gå på.Manijock skrev:De sista matcherna han gjorde innan han blev skadad här då var han så bra som bara han kan vara. Kommer ihåg bestämt en backhandflipp som han satte tvärs över hela mittzonen som skapade ett friläge. Just den matchen var han överlägset bäst på isen, minns inte exakt vilken det var. Gjorde tre ass eller något sånt! Minns att jag stod och var helt salig över att man kunde få se en Linkan i prime-form såhär på ålderns höst.
Linkan var alltid som bäst med kontinuitet. När han fick nöta med samma kedjekamrater en längre tid, match efter match. Det har han tyvärr inte kroppen för längre. Skulle inte vilja peta någon av våra forwards i första, andra eller tredjekedjan för honom just nu.
Expert.
Just den jaa. Satan i gatan vilken match han gjorde där!SirDIFalot skrev:Tycker han såg riktigt tänd ut i premiären mot Almtuna och Malmö-matchen 26 december. Antar att det är den du menar i ditt inlägg. Men i övrigt tycker jag Linkan gjort 23 mediokra matcher. Nu har han visserligen inte ens fullföljt 20 av dessa så vi har väl inte mycket att gå på.Manijock skrev:De sista matcherna han gjorde innan han blev skadad här då var han så bra som bara han kan vara. Kommer ihåg bestämt en backhandflipp som han satte tvärs över hela mittzonen som skapade ett friläge. Just den matchen var han överlägset bäst på isen, minns inte exakt vilken det var. Gjorde tre ass eller något sånt! Minns att jag stod och var helt salig över att man kunde få se en Linkan i prime-form såhär på ålderns höst.
Linkan var alltid som bäst med kontinuitet. När han fick nöta med samma kedjekamrater en längre tid, match efter match. Det har han tyvärr inte kroppen för längre. Skulle inte vilja peta någon av våra forwards i första, andra eller tredjekedjan för honom just nu.
Låt oss säga att vi har ett skadefritt lag. Kan absolut tänka mig att göra om det vi hade under silversäsongen, nämligen fem ytterforwardspar och fyra centrar. Linkan kan bli en joker, låt honom ligga och gnugga med exempelvis Guter i ett femte forwardspar? Dock måste det lösa sig med Granath isåfall så vi inte har hans skadeläge hängande över huvudet när vi bara har sex backar ombytta.
hata leksand.

- Jim Morrison

"Känns som DIF är på väg att bli lika trista som råttlaget. Jag har polare som är inbitna DIF:are, och har nog alltid haft DIF som andra-lag, men nu blir man ju nästan mörkrädd..."
Leksand och deras förbannade jävla andra-lag?!

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vem har ett andra-lag i samma land? Jävla pajaser. För mig (och de flesta här inne skulle jag troJim Morrison skrev:"Känns som DIF är på väg att bli lika trista som råttlaget. Jag har polare som är inbitna DIF:are, och har nog alltid haft DIF som andra-lag, men nu blir man ju nästan mörkrädd..."
Snart går bajenleksingarna in på sitt tredje lag, det är nog klokt att ha ett till i back upp.