Ny Tifogrupp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill ni ha en tifogrupp för hockeyn?

Ja
88
68%
Nej
34
26%
Kanske
6
5%
Vet ej
1
1%

Antal röster: 129

Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av minalman »

crike skrev:Vi är många som stått på läktarna när tifon och andra organiserade arrangemang var lika främmande som att man skulle kunna prata i telefon i sin systemkamera.
Var är han som brukar lusa ner Forumet med sina klippochklistrabilder nu när han verkligen behövs? Kameran i örat?
Edit: Detta inlägg skall enbart tolkas som ett försök att lätta på stämningen i den här tunga diskussionen.
Senast redigerad av minalman den 2013-02-07 17:15:06, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stavhoppet

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Stavhoppet »

Debacle skrev:Det folk inte förstår är att de som tagit beslutet om ett avståndstagande, nu i synnerhet eftersm diskussionen hamnat där, Fabriken/UCS, gör det med det ändamålet att det ska gynna föreningen i längden. Man kan inte bara tänka kortsiktigt och ett par månader framåt..

Jag antar att det inte var många av er som stod där under globentiden och förra lockouten med i värsta fall över 10.000 tomma röda stolar. Varför DIF hockey faktiskt varit på uppgång och faktiskt lyckades är något VI supportrar kan slå oss för bröstet för och säga att vi är den enskillt största anledningen varför det faktiskt vart ett par bättre år med framgång och slutspel. Det är vår förtjänst att det varit drag kring Stockholmshockeyn och att vi haft en väldigt positiv generell vind som blåst kring hockeyn. Attraktionskraften kring hockeyn har till en början inte varit spelet utan att vi faktiskt haft en publik som tidigare inte skådats på en hockeyarena.

Det jag menar med detta är att DIF Hockey idag inte uppskattar och förstår att det var supportrarna och deras engagemang som la grunden till att vi faktiskt hade en uppåt gående trend. Utan aktiva supportrars engagemang så hade vi antagligen slutat existera för länge sen! Ekonomin efter förra lockouten är det många som inte förstår hur jävla kass den var. Utan det publikdraget som skapades skulle vi suttit på globen, antingen åkt ur eller gått i konkurs. DIF Hockey har en jävligt trångsynt, oförskämd och otacksam syn på sina aktivaste supportrar. Visst, idag har vi en mycket bättre grund att stå på, men är det då "rätt" att trampa på de som kämpat och faktiskt byggt upp denna grund?

Missförstå mig inte.. Egna initiativ är något som vår familj är alldeles för dåliga på. Vi litar för mycket på de som "styr" och har ofta varit alldeles för bekväma med det. Men egna initiativ ska komma vid rätt tillfällen och de liknande en tidigare skribent skrev om en arbetsplats anser jag vara en bra liknelse.
Jag skriver som jag skrev till -daniel-... Är det värt 2-3 år till i Allsvenskan pga att vissa grupperingar vill visa en ståndpunkt?

Det är rent ut sagt förjävligt hur Polis/Säk och liknande behandlade supportrarna och att Djurgården hockey inte tog avstånd från detta direkt är beklagligt.

Men som jag skrev tidigare kan ett tifo tända spelarna ytterligare 1% och det i sin tur gör att man går upp i eliten är det fortfarande inte värt det då?
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

brsk skrev:I JESU OCH SPAGHETTI MONSTRETS HELIGA NAMN.

Kan någon av alla som VET vad fd Fabriken/UCS krävt för att återvända till hockeyn berätta vad det är?

Det här blir bara tragiskt.
kort och gott, Abbe SKA AVGÅ OMEDELBART, difhockey ska ge blanka fan i vad tifon kommer innehålla, (för oinsatta så ville dom censurera ett tifo mot aik, som då stäldes in helt istället) ett tydligt statement att styrelsen står på suportrarnas sida, (borde vara ganska självklart men dom har upprepade gånger tillåtit polisen samt haft egna OV som betett sig svinit mot folk på läktaren, har själv blivit tvångsförflyttad till annan läktare för att jag såg ut som, "citat, En jävla klackperson"?)
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Debacle

Inlägg av Debacle »

Stavhoppet skrev:
Debacle skrev:Det folk inte förstår är att de som tagit beslutet om ett avståndstagande, nu i synnerhet eftersm diskussionen hamnat där, Fabriken/UCS, gör det med det ändamålet att det ska gynna föreningen i längden. Man kan inte bara tänka kortsiktigt och ett par månader framåt..

Jag antar att det inte var många av er som stod där under globentiden och förra lockouten med i värsta fall över 10.000 tomma röda stolar. Varför DIF hockey faktiskt varit på uppgång och faktiskt lyckades är något VI supportrar kan slå oss för bröstet för och säga att vi är den enskillt största anledningen varför det faktiskt vart ett par bättre år med framgång och slutspel. Det är vår förtjänst att det varit drag kring Stockholmshockeyn och att vi haft en väldigt positiv generell vind som blåst kring hockeyn. Attraktionskraften kring hockeyn har till en början inte varit spelet utan att vi faktiskt haft en publik som tidigare inte skådats på en hockeyarena.

Det jag menar med detta är att DIF Hockey idag inte uppskattar och förstår att det var supportrarna och deras engagemang som la grunden till att vi faktiskt hade en uppåt gående trend. Utan aktiva supportrars engagemang så hade vi antagligen slutat existera för länge sen! Ekonomin efter förra lockouten är det många som inte förstår hur jävla kass den var. Utan det publikdraget som skapades skulle vi suttit på globen, antingen åkt ur eller gått i konkurs. DIF Hockey har en jävligt trångsynt, oförskämd och otacksam syn på sina aktivaste supportrar. Visst, idag har vi en mycket bättre grund att stå på, men är det då "rätt" att trampa på de som kämpat och faktiskt byggt upp denna grund?

Missförstå mig inte.. Egna initiativ är något som vår familj är alldeles för dåliga på. Vi litar för mycket på de som "styr" och har ofta varit alldeles för bekväma med det. Men egna initiativ ska komma vid rätt tillfällen och de liknande en tidigare skribent skrev om en arbetsplats anser jag vara en bra liknelse.
Jag skriver som jag skrev till -daniel-... Är det värt 2-3 år till i Allsvenskan pga att vissa grupperingar vill visa en ståndpunkt?

Det är rent ut sagt förjävligt hur Polis/Säk och liknande behandlade supportrarna och att Djurgården hockey inte tog avstånd från detta direkt är beklagligt.

Men som jag skrev tidigare kan ett tifo tända spelarna ytterligare 1% och det i sin tur gör att man går upp i eliten är det fortfarande inte värt det då?
Ja..

Jag var tydligen inte tillräckligt tydlig.. Att acceptera allt och komma tillbaka med kepsen i sin hand och inte lösa problemet enda ner i roten kan få förödande konsekvenser för vår klubb. Kolla inte 1-2 år framåt, försök att se i ett längre perspektiv...

Och är de det som krävs så är det inte aktiva supportrars fel att denna "sista 1%" inte kommer utan en trångsynt förening och dess makthavare.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:@ crike: Visst är det så att väldigt många av alla marginalsupportrar inte har någon koll på olika grupperingar, inre konflikter osv men vi balanserar på en väldigt skör tråd publikmässigt. Ifall än fler av kärnfolket i klacken försvinner kommer det bli sämre & sämre, och tillslut är vi där igen där vi var för ungefär 6-7 år sedan. Är det värt att riskera? Jag ser det som tämligen självklart att DIF Hockey borde visa all tacksamhet man tänkas kan mot de som varit med och byggt upp framgången. Tycker helt enkelt det är respektlöst att skita i supportrarna. Det är fantastiskt behändigt att kunna skryta med "Sveriges bästa klack" när det är rätt läge, men samtidigt står man inte bakom och tar deras parti när det blåser som mest. Rätt ryggradslöst i mitt tycke.
Jag vill helst inte ge mig in i diskussionen om själva konflikten då jag inte vet sanningen. Jag håller dock med dig om att föreningen ska visa tacksamhet till sina supportrar, absolut. Däremot förstår jag inte varför fler av ”kärnfolket” (fan vad jag hatar det uttrycket) skulle försvinna? Har dom börjat heja på något annat lag?

Säg nu att allt som fabriken/UCS och vilka mer det nu var som blev drabbade av enligt allt som skrivs, stämmer. Då har jag full respekt för att dom inte längre vill ställa upp med all sin energi, tid och ekonomi för att skapa dessa tifon. Det jag dock inte förstår är faktiskt varför dom inte skulle kunna gå på matcherna som vanligt folk. Antingen långsida eller kortsida. Det är det tusentals andra som gör så det kan väl dom också göra? Nu känner jag inte dom och skulle inte kunna peka ut dom på läktaren så vad vet jag, dom kanske är där. Men om dom inte är där, då kan jag helt ärligt erkänna att jag inte förstår varför.

Med det menat, jag förstår (tyvärr) men är samtidigt oförstående till varför folk inte skulle komma och se DIF bara för att tifona försvinner. Jag vet att alldeles för många bara är där för att det är ”bra stämning” och visst det är ett bra skyltfönster för nyrekrytering. Men vi är så många som bara vill se DIF spela hockey och tillhör man ”kärnan” så bör det vara den prioritering man har. Sen om man vill, kan och tillåts bidra till stämningen på ytterligare en nivå istället för att bara sjunga och ha kul så är det jävligt bra. Dock, hellre en full läktare utan tifon än en tom läktare.

Min far härjade runt på hela Sveriges hockeyscen på framförallt 70-80 talen och han har aldrig varit med om något liknande diskussion, där man inte väljer att gå på hockey för att man tycker att föreningen inte visar tacksamhet, då gick man för att se på DIF och för att man hatade Färjestad.
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Ny Tifogrupp?

Inlägg av David1891 »

UCS och Fabriken medlemmarna går enligt dem själva på matcherna, som individer, inte som grupp. Trots detta så blir de extra hårt bevakade och uppmärksammade av ordningspersonalen just pga att de är medlemmar i UCS/FBR. Detta enligt podden om jag förstod rätt.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

brsk skrev:
Alexander skrev:
brsk skrev:Finns det människor med energi som vill göra det här så kör på!

Om Sofialäktaren Tifo någonsin får för sig att "återvända" till hockeyn tror jag ingen blir skitledsen av att det finns två tifogrupper som kan samarbeta.

Finns det någon som vet exakt vad Fabriken/UCS ska ha krävt för komma tillbaka(Abbe bort är det enda alla verkar vara överens om)?
Först och främst existerar inte Fabriken längre, sen tror jag inte det finns något bestämt "gör det här och det här så kommer vi tillbaka." Tror snarare våra existerande tifo-organisationer har bestämt sig för att vänta med Hockeyn ett tag, oavsett vilken lösning man kan tänkas komma fram till lär det inte ske över en natt.
Herregud, menar du att Fabriken inte finns längre? Det borde stått med på startsidan tycker jag. En passande rubrik hade varit "Stort tack till Fabriken". Får hoppas att en ny organisation med typ samma folk tar över tifoskapandet. Ett passande namn hade nog varit tex Sofialäktaren Tifo :wink:

Tycker folk debatterar utifrån att dom vet vad redan existerande tifo-grupper har för krav. Hade varit intressant att se dessa sammanställda.
Jag ber om ursäkt, jag la ej märke till "ska ha krävt".
brsk

Inlägg av brsk »

jpx skrev: Det är endast ett axplock av all okunskap, lögner och osanningar som genomsyrar denna diskussion.
Vänta nu. Du ser inte en koppling av "okunskap och osanningar" med resten av ditt inlägg?
Jag återkommer till det här, väljer dock att kalla den för 1 så länge.
jpx skrev:Bilden som ges av UCS och fd Fabriken är alltså ett gäng snorungar utan ordentligt uppfostran. Ett gäng snorungar som tror sig vara mer värda mer än andra Djurgårdssupportrar. Ett gäng snorungar som sätter sina egna stolthet framför kärleken till laget och hellre sitter hemma och grinar än går på matcher. Ett gäng snorungar som skapat en höna av en fjäder för att få bekräftelse utav styrelsen såväl som andra supportrar. Ett gäng snorungar som saknar vilja att samarbeta, kompromissa, föra dialog och rentav äventyrar sin klubbs existens genom att värdera sina egon högre än kärleken till klubbfärgerna.
Tyvärr är det så ni framstår. Kanske framför allt för att ni inte kommunicerar vad det handlar om. Skittråkigt men sant.
jpx skrev:Bitch please.
Ahum...
jpx skrev:Saknaden av verklighetsförankring och brist på fakta genomsyrar hela den här diskussionen. Inte en enda gång har medlemmar av varken UCS eller tidigare Fabriken uttalat sig om ämnet i denna tråd eller någon annanstans på detta forum. Ändå har ni mage att komma med dessa anklagelser. Som ni grundar på vad? Gissningar? Antaganden? Ni har ingen som helst aning hur många möten som styrelsen och grupper av engagerade supportrar såsom JK, UCS och Fabriken suttit i, vad som har sagts och hur detta har efterlevts. Ändå anser många av er kunniga nog att kommentera och rentav döma ut parter i frågan.
Läs nu 1 igen och läs sedan vad du skrivit på nytt.

Om ni inte berättar, om ni inte förmedlar vad som händer HUR ska vi andra då kunna vara på eran sida? Hur ska vi kunna veta? Hur ska vi ha en chans?

Ni framstår som lättkränkta snorungar det gör ni. Det är troligen inte sanningen men om ni bara tjurar på egen kammare så kommer sanningen aldrig fram. M

EDIT: Vill poängtera att jag INTE tror att det handlar om lättkränka snorungar.
Användarvisningsbild
crike

Re: Sv: Ny Tifogrupp?

Inlägg av crike »

David1891 skrev:UCS och Fabriken medlemmarna går enligt dem själva på matcherna, som individer, inte som grupp. Trots detta så blir de extra hårt bevakade och uppmärksammade av ordningspersonalen just pga att de är medlemmar i UCS/FBR. Detta enligt podden om jag förstod rätt.
Bra att dom går på matcherna. Fördjävligt om dom blir "förföljda" utan att ha förtjänat det.

Som sagt inte lyssnat på podden.
Manijock

Inlägg av Manijock »

jpx skrev:
Det är endast ett axplock av all okunskap, lögner och osanningar som genomsyrar denna diskussion.

Bilden som ges av UCS och fd Fabriken är alltså ett gäng snorungar utan ordentligt uppfostran. Ett gäng snorungar som tror sig vara mer värda mer än andra Djurgårdssupportrar. Ett gäng snorungar som sätter sina egna stolthet framför kärleken till laget och hellre sitter hemma och grinar än går på matcher. Ett gäng snorungar som skapat en höna av en fjäder för att få bekräftelse utav styrelsen såväl som andra supportrar. Ett gäng snorungar som saknar vilja att samarbeta, kompromissa, föra dialog och rentav äventyrar sin klubbs existens genom att värdera sina egon högre än kärleken till klubbfärgerna.

Bitch please.

Saknaden av verklighetsförankring och brist på fakta genomsyrar hela den här diskussionen. Inte en enda gång har medlemmar av varken UCS eller tidigare Fabriken uttalat sig om ämnet i denna tråd eller någon annanstans på detta forum. Ändå har ni mage att komma med dessa anklagelser. Som ni grundar på vad? Gissningar? Antaganden? Ni har ingen som helst aning hur många möten som styrelsen och grupper av engagerade supportrar såsom JK, UCS och Fabriken suttit i, vad som har sagts och hur detta har efterlevts. Ändå anser många av er kunniga nog att kommentera och rentav döma ut parter i frågan.

Frånvaron av ultras- och tifogrupper handlar inte enbart om att polisen en dag fick för sig att markera sin närvaro genom att ställa sig i trappan under ett derby. Det är inte heller på dessa, eller numera den, gruppens axlar som Djurgården Hockeys framtid vilar på. Sanningen är att alla vi supportrar delar den bördan tillsammans. Vi är alla Djurgårdare och det är därmed VI som är Djurgården. Ålder, kön, sittplats eller ståplats spelar ingen roll, ingen individ eller grupp erhåller i slutändan rätten att döma någon som mer eller mindre Djurgårdare jämfört med någon annan.

Just därför är det både sorgligt och beklagligt att vår styrelse och säkerhetsorganisation under en längre tid har motarbetat några av dom supportrar som valt att engagera sig allra mest för sitt lag. Det handlar om mer än en text efter trappderbyt och Abbes avgång. Problemet är mycket större än så. Möjligheterna att genomföra tifo har successivt försvårats till den grad att DIF valt att helt censurera hela arrangemang. Samtidigt som man genomfört egna företagssponsrade arrangemang på Hovet. Man har valt att systematiskt kartlägga, trakassera och avvisa ideellt arbetande personer som inte på något vis varit ett hot mot säkerheten på matcherna. Man har begränsat motståndarsupportrars chans att genomföra egna tifon på bortaläktaren. Man har på eget initiativ ringt hem till minderåriga tifoengagerade personers föräldrar och målat upp dessa som ett säkerhetshot när deras enda brott varit att bidra till skapandet av tifo på Globen och Hovets läktare. Både styrelsen och säkerhetsorganisations bemötande av aktiva klacksupportrar har successivt försämrats till den grad att många inte längre känner sig välkomna på Hovet. Detta gäller inte enbart medlemmar av UCS och Fabriken utan har skett i ett mycket större omfång än så. Även om frånvaron av flaggor, banderoller och tifo är det som märks av allra mest har även många välkända klackprofiler försvunnit. När styrelsen och säkerhetsorganisation aktivt driver bort engagerade de supportrar som utgör kärnan av klackverksamheten är det någonting som inte stämmer i föreningen och det är därför klacken idag saknar ledarskap. Problematiken och omfånget är alltså större än dessa grupper som tycks ta all plats i diskussion. Frågans huvudvikt är inte varför UCS inte går på matcherna längre (för det gör dom, dock inte organiserat med grupptröjor och flaggor), utan varför allt fler äldre engagerade supportrar drivs bort från Hovet.
Kan bara kommentera för egen räkning eftersom du tagit med ett citat från mig i ditt inlägg....

Känns som du bara klickat utan att läsa vilket bara det ger ett oseriöst intryck. Jag skriver senare i mitt inlägg att jag respekterar Fabriken och UCS:s beslut att sluta med tifon på hockeyn. Inte att de är snorungar vilket jag aldrig sagt! De har antagligen blivit illa behandlade vilket såklart är under all kritik. MEN förstår inte hur det har att göra med att några nya vill pröva istället. I värsta fall bemöts de lika dåligt och kommer lägga ner, eller så har DIF läst sin läxa och behandlar dessa individer korrekt. Vilket isåfall är fantastiskt och alla stridsyxor kan begravas för den här gången. Det senare är dock många härinne så uppenbart rädda för. "Usch vad hemskt att vända andra kinden till, tänk om det löser sig? Hur ska jag då lyckas med mitt martyrspel" Kopplar inte samman dessa känslor med Fabriken som förening, utan bara på enskilda individer härinne ska tilläggas.

Sen blev jag förbannad på Anteckningsblockets inlägg. Förstår du inte varför så har du inte på en bebodd planet att göra. Han kallar majoriteten av läktaren ordagrant för efterblivna bönder och mongon? Vet inte om det är en okej jargong på en fotbollsläktare, vet att det kan vara frustrerande att se träskboll på en leråker i minusgrader. Stubinen blir markant mycket kortare! Men jag tycker att man går på tok för långt när man skriver så på DIF Hockeys officiella forum.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jag har skrivit det här tidigare. Men jag stöttar deras bojkott/budskap fullt ut. Jag tycker det är förjävligt och jag är lika förbannad. Jag blev själv slagen/utsatt men tog mest illa upp av hjälplösheten som fanns bland alla oss som var där. När inte vår styrelse fanns där för alla oss och er som blev utsatta är oförlåtligt.
Men det var STYRELSEN som inte fanns där för oss, inte KLUBBEN. Klubben har funnits där för mig i alla år, i depressioner och i euforier. Klubben betyder allt för mig och det smärtar mig att vi spelar i en bondeserie.
Jag tänker inte låta idioterna i styrelsen påverka mitt sätt att visa kärlek till klubben. Jag tänker inte låta idioterna i styrelsen äventyra att klubben får den där sista nödvändiga knuffen in i elitserien i form av ett tifo.
Jag ser det som att det är styrelsen som har svikit, och jag hatar dem. Klubben har aldrig svikit mig, jag sviker aldrig klubben.
Om ni ser styrelsen och klubben som två separata saker. Så förstår nog många av er "cons" hur vi "pros" tänker.

EDIT: Ber om ursäkt för ett konstigt formulerat inlägg. Sitter och tittar på Sverige-Tjeckien samtidigt :lol:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

jpx skrev:Ett gäng snorungar som tror sig vara mer värda mer än andra Djurgårdssupportrar.
Eftersom du citerar mig i princip rakt av så undrar jag vart du finner ordet snorungar? Du är den första att nämna det, så släpp sargen och kom in i matchen om du ska föra en diskussion.

Om du på fullaste allvar inte tror att majoriteten av de som har varit med länge i Fabriken och UCS anser sig vara högst upp i någon sorts hierarki där dom ser sig själva avsevärt mycket mer viktiga än övriga åskådare, så bör du öppna ögonen. Jag kan knappast tro att jag är helt ensam om att ha stått nära dessa personer, som så fort andra försöker, kommer med spydiga kommentarer och agerar på ett hånfullt sätt.

Bara en sån sak att när 95% av klacken sjunger en ramsa i ett acceptabelt tempo, så ska dessa killar sätta igång med begravningstempot för att förstöra rytmen i ramsan, för att folk ska göra som dom själva. Sånt trams talar för sig, och mentaliteten hos många (notera många, inte alla) är just sådan att dom ser sig själva som kungar i klacken, som folk ska ta efter.

Med detta sagt, UCS's och Fabrikens medlemmar bidrar oerhört mycket till stämningen, och har alltid gjort det. Dom har drivit på som bara fan under många säsonger, vilket jag, och förmodligen en klar majoritet av alla Djurgårdare uppskattar rejält, precis som jag uppskattar alla andra eldsjälar som är med i ur och skur och aldrig sänker rösten, oavsett hur illa det ser ut i matcherna eller tabellen.
Men... jag har alltid, och kommer nog alltid ha problem med just den mentaliteten som jag nämnde ovan. För mig är alla en familj, som en maskin där alla delar krävs för att den ska fungera. Alla är vi olika, alla har vi olika förutsättningar att följa och bidra till vår klubb, men något som alla har gemensamt är kärleken till klubben. Just det är det enda av betydelse för mig, och tyvärr så har det genom åren blivit jävligt tydligt om att det är väldigt många som inte delar den uppfattningen. Förnekar man det så ser man det mesta ur ett väldigt svart-vitt perspektiv, och just det är en stor del till att konflikten med Djurgården Hockey inte finner någon lösning. Inga av de inblandade vill kompromissa för att finna lösningar, Djurgården ska ner på knä och kyssa fötterna på alla som känt eller känner sig dåligt behandlade. Innan det blir ett faktum kommer konflikten inte att lösas, och det är för jävla tråkigt.

Därför är en tifogrupp för hockeysektionen ett måste om vi vill se tifon på Hovet inom en snar framtid.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Manijock skrev:
Magnutz skrev:Det många är rädda för är att konflikten påverkar vår förenings chanser att ta klivet upp igen. Att detta kan vara det lilla som får vår klubb att förlora de poäng som i slutänden skulle avgjort vårt öde. Om ingen tar tag i jubel-tifo-arbetet så att kvalserien kantas av våra sånger/ramsor.. kan det vara skillnaden mellan katastrof och succé?

Att föra detta "krig" när föreningens vara eller icke vara ligger i vågskålen är djupt olyckligt och tragiskt.

Blir vi kvar i HA kommer fler personer i vår klubb att mista sina jobb. Det står så mycket på spel. Jag fattar inte att Djurgårdare väljer att äventyra klubbens existens. Det är fullkomligt främmande för mig. Ofattbart.

Jag ställer mig positiv till alla initiativ som tas med klubbens bästa i tanke och hjärta.

EDIT: Jo, jag VET att många blivit trampade på. jag förstår den biten.
Nu kommer du få ett längre svar som garanterat går att summera inom en par korta meningar:

Om anteckningsblocket svarar: "Du är en äcklig jävla bonde som inte begriper någonting alls. Dra åt helvete idiot!" (Kall-el nickar instämmande och får medhåll av diverse testosteron-gossar med seriösa hävdandeproblem)

Eller lite mer sofistikerat från exempelvis SirDIFalot: "Med all respekt ni förstår inte det här"
Nu får du ge dig, jag höll med om innehållet i texten inte formulering av densamma.

Personligen anser i alla fall jag att långt viktigare än någora idrottsliga resultat är att hockeyn tar fansen på allvar istället för som nu när de antingen skiter fullständigt i dem eller bara tar dem för givet.

Om jag måste välja mellan de två är fasen i mig återvunnen respekt långt mycket viktigare än något annat.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:
Manijock skrev:
Magnutz skrev:Det många är rädda för är att konflikten påverkar vår förenings chanser att ta klivet upp igen. Att detta kan vara det lilla som får vår klubb att förlora de poäng som i slutänden skulle avgjort vårt öde. Om ingen tar tag i jubel-tifo-arbetet så att kvalserien kantas av våra sånger/ramsor.. kan det vara skillnaden mellan katastrof och succé?

Att föra detta "krig" när föreningens vara eller icke vara ligger i vågskålen är djupt olyckligt och tragiskt.

Blir vi kvar i HA kommer fler personer i vår klubb att mista sina jobb. Det står så mycket på spel. Jag fattar inte att Djurgårdare väljer att äventyra klubbens existens. Det är fullkomligt främmande för mig. Ofattbart.

Jag ställer mig positiv till alla initiativ som tas med klubbens bästa i tanke och hjärta.

EDIT: Jo, jag VET att många blivit trampade på. jag förstår den biten.
Nu kommer du få ett längre svar som garanterat går att summera inom en par korta meningar:

Om anteckningsblocket svarar: "Du är en äcklig jävla bonde som inte begriper någonting alls. Dra åt helvete idiot!" (Kall-el nickar instämmande och får medhåll av diverse testosteron-gossar med seriösa hävdandeproblem)

Eller lite mer sofistikerat från exempelvis SirDIFalot: "Med all respekt ni förstår inte det här"
Nu får du ge dig, jag höll med om innehållet i texten inte formulering av densamma.

Personligen anser i alla fall jag att långt viktigare än någora idrottsliga resultat är att hockeyn tar fansen på allvar istället för som nu när de antingen skiter fullständigt i dem eller bara tar dem för givet.

Om jag måste välja mellan de två är fasen i mig återvunnen respekt långt mycket viktigare än något annat.
Det du håller med om är att de fans som har tagit över och fortsätter fylla hovet är mongon som inte är lika mycket värda som de tuffa grabbarna.

Det är rent jävla översitteri, sen kan du bolla med ordvalet hur mycket du vill.

Orkar inte bry mig mer om alla fd. åskådare som det är synd om. Fan det är synd om mig också. Jag får ibland ingen optimal parkering kring hovet, maten är äcklig och jag får inte ens dricka en drink på min sittplats som jag betalar 5 ggr mer för än vad någon klackåskådare gör.

Kan alla nu ställa upp och bojkotta DIF hockey, för jag är kränkt och känner inte för att gå mer?

"Om ni inte bojkottar med mig, så är det dåligt för DIF på lång sikt."

"Nej, ni förstår inte hela bilden".

"Är du tappad eller?"

"Det är tack vare oss som det går bra för DIF nu"

" Mongo! Bonde!"
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

*suck*

Tyvärr verkar du inte ense vilka enormt viktiga värden som står på spel här när en klubb ideligen pissar på vissar delar av sina fans. Dessutom på de fans som antagligen lägger ner absolut mest tid av alla på sitt lag.

Personligen föredrar jag att bli kallad idiot framför att blir brutalt misshandlad av polis utan att "min klubb" bryr sig det allra minsta om det inträffade.

Detta är för övrigt inte heller något som inträffat en gång utan det går som en råd tråd att DIF hockey inte verkar bry sig om vissa grupper av sina besökare och detta är en långt viktigare fråga att lösa jämfört med kortsiktiga idrottsliga resultat.

Jag kommer ihåg hur det var under delar av 90-talet och tro mig ni vill inte se den dystra tiden återupprepa sig...
Låst