jpx skrev:Ett gäng snorungar som tror sig vara mer värda mer än andra Djurgårdssupportrar.
Eftersom du citerar mig i princip rakt av så undrar jag vart du finner ordet snorungar? Du är den första att nämna det, så släpp sargen och kom in i matchen om du ska föra en diskussion.
Om du på fullaste allvar inte tror att majoriteten av de som har varit med länge i Fabriken och UCS anser sig vara högst upp i någon sorts hierarki där dom ser sig själva avsevärt mycket mer viktiga än övriga åskådare, så bör du öppna ögonen. Jag kan knappast tro att jag är helt ensam om att ha stått nära dessa personer, som så fort andra försöker, kommer med spydiga kommentarer och agerar på ett hånfullt sätt.
Bara en sån sak att när 95% av klacken sjunger en ramsa i ett acceptabelt tempo, så ska dessa killar sätta igång med begravningstempot för att förstöra rytmen i ramsan, för att folk ska göra som dom själva. Sånt trams talar för sig, och mentaliteten hos många (notera många, inte alla) är just sådan att dom ser sig själva som kungar i klacken, som folk ska ta efter.
Med detta sagt, UCS's och Fabrikens medlemmar bidrar oerhört mycket till stämningen, och har alltid gjort det. Dom har drivit på som bara fan under många säsonger, vilket jag, och förmodligen en klar majoritet av alla Djurgårdare uppskattar rejält, precis som jag uppskattar alla andra eldsjälar som är med i ur och skur och aldrig sänker rösten, oavsett hur illa det ser ut i matcherna eller tabellen.
Men... jag har alltid, och kommer nog alltid ha problem med just den mentaliteten som jag nämnde ovan. För mig är alla en familj, som en maskin där alla delar krävs för att den ska fungera. Alla är vi olika, alla har vi olika förutsättningar att följa och bidra till vår klubb, men något som alla har gemensamt är kärleken till klubben. Just det är det enda av betydelse för mig, och tyvärr så har det genom åren blivit jävligt tydligt om att det är väldigt många som inte delar den uppfattningen. Förnekar man det så ser man det mesta ur ett väldigt svart-vitt perspektiv, och just det är en stor del till att konflikten med Djurgården Hockey inte finner någon lösning. Inga av de inblandade vill kompromissa för att finna lösningar, Djurgården ska ner på knä och kyssa fötterna på alla som känt eller känner sig dåligt behandlade. Innan det blir ett faktum kommer konflikten inte att lösas, och det är för jävla tråkigt.
Därför är en tifogrupp för hockeysektionen ett måste om vi vill se tifon på Hovet inom en snar framtid.