Djurgårdens IF - Troja-Ljungby, 24/1 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby, 24/1 2013

Inlägg av captcash »

Om det är en sak jag skulle vilja ändra på Pickard så vore det att han slutar blockera pucken vid minsta lilla räddning... Känns som vårt spel inte mår bra av för mycket avbrott så skulle så gärna vilja att Chet släppte ut puckarna lite oftare istället för att blocka för tek.

I övrigt älskar jag Chet och skulle föda hans barn om det gick att operera in en livmoder i mig!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:
För övrigt ingen bra idé med Åberg på point i PP1 heller. Det bör inte vara hans roll.
Verkligen inte.. Vill se honom i en Stamkos-roll. Ser mycket hellre att Bohman får chansen i PP.
macin
Säsongskort: Ja

Inlägg av macin »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:Jag tycker det är synd att vi inte utnyttjar Lidström mer i PP. Känns som vi har väldigt mycket sparkapital där.

Såg nu att han spelade PP2, men tyvärr med Timmy. Ser hellre Gustafsson där.
Haha så märkligt. Timmy fick lira 30 matcher i PP innan han petades. Gustafsson har varit bra där hela säsongen, sedan usel i två matcher, då petad.

För övrigt ingen bra idé med Åberg på point i PP1 heller. Det bör inte vara hans roll.
Jag var av den uppfattningen att dom lyckades skapa rätt bra möjligheter med Åberg som point. Men det hade kanske varit bättre med Wennberg som point, otto på höger och åberg för direktskott på vänster kan jag tycka.

EDIT: Bra byte nyligen av Ljungh. Såg faktiskt ut att ha lite fart och ville tränga sig rakt igenom mittzon mellan två backar, keep it up
Senast redigerad av macin den 2013-01-24 19:24:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

alltså är det bara jag som tycker att Kim Lenhammer är helt värdelös?
litto

Inlägg av litto »

DIFtomppa skrev:alltså är det bara jag som tycker att Kim Lenhammer är helt värdelös?
Jag tycker det också.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Jim Morrison skrev:
DIF_Soldier skrev:"Janos Hari, 29:an, ungraren, lånet från Modo"

6 minuter och Holmgren har redan klämt in standardfrasen. Får se hur ofta han säger det ikväll.
Jag avskyr Holmgren.
Mer inlevelse på Holmgren denna match än samtliga besökare ikväll iaf.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Så jävla dåligt att bara spela forwards i PP. Skärpning
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

super djurgårn skrev:Så jävla dåligt att bara spela forwards i PP. Skärpning
Jupp så har det varit hela säsongen... vi är farligare i 5v5 än i PP, inget snack om den saken! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

litto skrev:
DIFtomppa skrev:alltså är det bara jag som tycker att Kim Lenhammer är helt värdelös?
Jag tycker det också.
Jag me! Känns som han fått mindre istid på slutet nu eller?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är verkligen DET problemet tycker du? Vi har knappt en enda back som kan spela PP. Skulle ju vara "pest eller kolera" att välja ur vår backbesättning om vi ska välja ut två backar i varje PP-form.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

captcash skrev:
Jupp så har det varit hela säsongen... vi är farligare i 5v5 än i PP, inget snack om den saken! :(
Ja, direkt efter powerplayet som var slut i sista minuten, var det två-tre farliga puckar mot mål. Inget som direkt syntes under själva pp:et. Det är underligt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stabil första. Men maken till mer sönderblåst match har jag nog inte sett. Vem fan dömer?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Men snälla nån, vinner vi någonsin en enda tekning? Det blir svårt att komma igång med PP om vi inte har några som är bra på tekningar. I övrigt ser ju PP fortfarande uselt ut och det kommer nog aldrig börja funka direkt den här säsongen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Varför tekade Johner där på slutet när Ottosson (och Honken) fanns på isen? Märkligt. Johner är ju en av våra sämsta tekare.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Varför tekade Johner där på slutet när Ottosson (och Honken) fanns på isen? Märkligt. Johner är ju en av våra sämsta tekare.
Vi tog för lång tid på oss att ställa upp och fick sedan inte byta positioner. Varför Johner stod vid tekningspunkten från första början vet jag inte. Ingen kanske stod där och han var närmast bara?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar