Djurgårdens IF - Troja-Ljungby, 24/1 2013
Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby, 24/1 2013
Om det är en sak jag skulle vilja ändra på Pickard så vore det att han slutar blockera pucken vid minsta lilla räddning... Känns som vårt spel inte mår bra av för mycket avbrott så skulle så gärna vilja att Chet släppte ut puckarna lite oftare istället för att blocka för tek.
I övrigt älskar jag Chet och skulle föda hans barn om det gick att operera in en livmoder i mig!
I övrigt älskar jag Chet och skulle föda hans barn om det gick att operera in en livmoder i mig!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Verkligen inte.. Vill se honom i en Stamkos-roll. Ser mycket hellre att Bohman får chansen i PP.SirDIFalot skrev:
För övrigt ingen bra idé med Åberg på point i PP1 heller. Det bör inte vara hans roll.
Jag var av den uppfattningen att dom lyckades skapa rätt bra möjligheter med Åberg som point. Men det hade kanske varit bättre med Wennberg som point, otto på höger och åberg för direktskott på vänster kan jag tycka.SirDIFalot skrev:Haha så märkligt. Timmy fick lira 30 matcher i PP innan han petades. Gustafsson har varit bra där hela säsongen, sedan usel i två matcher, då petad.#87 skrev:Jag tycker det är synd att vi inte utnyttjar Lidström mer i PP. Känns som vi har väldigt mycket sparkapital där.
Såg nu att han spelade PP2, men tyvärr med Timmy. Ser hellre Gustafsson där.
För övrigt ingen bra idé med Åberg på point i PP1 heller. Det bör inte vara hans roll.
EDIT: Bra byte nyligen av Ljungh. Såg faktiskt ut att ha lite fart och ville tränga sig rakt igenom mittzon mellan två backar, keep it up
Senast redigerad av macin den 2013-01-24 19:24:43, redigerad totalt 1 gånger.
alltså är det bara jag som tycker att Kim Lenhammer är helt värdelös?
Jag tycker det också.DIFtomppa skrev:alltså är det bara jag som tycker att Kim Lenhammer är helt värdelös?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mer inlevelse på Holmgren denna match än samtliga besökare ikväll iaf.Jim Morrison skrev:Jag avskyr Holmgren.DIF_Soldier skrev:"Janos Hari, 29:an, ungraren, lånet från Modo"
6 minuter och Holmgren har redan klämt in standardfrasen. Får se hur ofta han säger det ikväll.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- super djurgårn
Så jävla dåligt att bara spela forwards i PP. Skärpning
Jupp så har det varit hela säsongen... vi är farligare i 5v5 än i PP, inget snack om den saken!super djurgårn skrev:Så jävla dåligt att bara spela forwards i PP. Skärpning

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- AdamPickard
Jag me! Känns som han fått mindre istid på slutet nu eller?litto skrev:Jag tycker det också.DIFtomppa skrev:alltså är det bara jag som tycker att Kim Lenhammer är helt värdelös?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Är verkligen DET problemet tycker du? Vi har knappt en enda back som kan spela PP. Skulle ju vara "pest eller kolera" att välja ur vår backbesättning om vi ska välja ut två backar i varje PP-form.super djurgårn skrev:Så jävla dåligt att bara spela forwards i PP. Skärpning
Expert.
Ja, direkt efter powerplayet som var slut i sista minuten, var det två-tre farliga puckar mot mål. Inget som direkt syntes under själva pp:et. Det är underligt.captcash skrev:Jupp så har det varit hela säsongen... vi är farligare i 5v5 än i PP, inget snack om den saken!super djurgårn skrev:Så jävla dåligt att bara spela forwards i PP. Skärpning
- Jim Morrison
Stabil första. Men maken till mer sönderblåst match har jag nog inte sett. Vem fan dömer?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men snälla nån, vinner vi någonsin en enda tekning? Det blir svårt att komma igång med PP om vi inte har några som är bra på tekningar. I övrigt ser ju PP fortfarande uselt ut och det kommer nog aldrig börja funka direkt den här säsongen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Varför tekade Johner där på slutet när Ottosson (och Honken) fanns på isen? Märkligt. Johner är ju en av våra sämsta tekare.
Expert.
- Jim Morrison
Vi tog för lång tid på oss att ställa upp och fick sedan inte byta positioner. Varför Johner stod vid tekningspunkten från första början vet jag inte. Ingen kanske stod där och han var närmast bara?SirDIFalot skrev:Varför tekade Johner där på slutet när Ottosson (och Honken) fanns på isen? Märkligt. Johner är ju en av våra sämsta tekare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.