IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
KOM IGEN NU DIF! 3 pinnar ochinget annat, det känns faktiskt bra idag.. magkänslan bara säger så.
2-4
0-1 Wennberg
1-1 Random
1-2 Ottosson
2-2 random
2-3 Johner
2-4 Arnesson
2-4
0-1 Wennberg
1-1 Random
1-2 Ottosson
2-2 random
2-3 Johner
2-4 Arnesson
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
3-2-förlust och mera depp. Det är nog första gången på flera år jag tippar förlust, så djup är sorgen över vår situation. Överraska mig.
EDIT: Bra att vi gjort en bra träning inför matchen iaf...
EDIT: Bra att vi gjort en bra träning inför matchen iaf...
- Lee Harvey Oswald
Re: Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Preicis, vi är nya Bajen helt enkelt.minalman skrev:Tack! Äntligen ett sansat inlägg i detta för övrigt så deppiga sällskap.#87 skrev: Går vi tillbaks ett par veckor så låg Södertälje sämre till än vad vi gjorde, nu är de snart uppe på direktplats.
Än är det ingen panik.
Det är inget roligt läge det vi sitter i, men den som valde att bli Djurgårdare för att det alltid skulle se ljust ut valde fel.
Vi är bäst oavsett hur det går!
Alltid bäst fast man är sämst, inga krav på framgångar, inga visioner, ingen tanke, bara flum.
Jag sprang förbi Kärrtorps IP häromkvällen.
Jag såg den vattenfyllda isen på uterinken & tänkte, här kanske vi spelar om några år....
Har nästan vant mig nu, känns skönt med stryk.
Ett säkert kort, man ver vad man får och slipper därför oro sig
Ser fram emot kvällens fredags-smisk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
- Säsongskort: Ja
Jag tror du är ironisk.Lee Harvey Oswald skrev:Preicis, vi är nya Bajen helt enkelt.minalman skrev:Tack! Äntligen ett sansat inlägg i detta för övrigt så deppiga sällskap.#87 skrev: Går vi tillbaks ett par veckor så låg Södertälje sämre till än vad vi gjorde, nu är de snart uppe på direktplats.
Än är det ingen panik.
Det är inget roligt läge det vi sitter i, men den som valde att bli Djurgårdare för att det alltid skulle se ljust ut valde fel.
Alltid bäst fast man är sämst, inga krav på framgångar, inga visioner, ingen tanke, bara flum.
Jag såg den vattenfyllda isen på uterinken & tänkte, här kanske vi spelar om några år....
Det är ett personligt val hur man dämpar denna djävla ångest över ett uruselt resultat under flera års tid.
Själv försöker jag inbilla mig att ett liv utan hockey inte är ett lika bra liv. Sedan tror jag inte Djurgården skulle spela på Kärrtorp, utan kanske Östermalms IP och det skulle ligga bättre till för mig. (= Alltid positiv! Det finns fördelar med allt!)
Senast redigerad av minalman den 2012-11-02 12:42:39, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Är ju ändå fint att du håller dig positiv trots dessa motgångarminalman skrev:Jag tror du är ironisk.Lee Harvey Oswald skrev:Preicis, vi är nya Bajen helt enkelt.minalman skrev:Tack! Äntligen ett sansat inlägg i detta för övrigt så deppiga sällskap.#87 skrev: Går vi tillbaks ett par veckor så låg Södertälje sämre till än vad vi gjorde, nu är de snart uppe på direktplats.
Än är det ingen panik.
Det är ett personligt val hur man dämpar denna djävla ångest över ett uruselt resultat under flera års tid.
Själv försöker jag inbilla mig att ett liv utan hockey inte är ett lika bra liv. Sedan tror jag inte Djurgården skulle spela på Kärrtorp, utan kanske Östermalms IP och det skulle ligga bättre till för mig.

Till resultatet i kvällens match! 4-2 torsk
Challe: Det kändes alldeles för bra i dag

Senast redigerad av Ohddan den 2012-11-02 12:16:34, redigerad totalt 1 gånger.
- SkönaDjurgårn
Sv: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Hahaha LHO <3
Hoppas verkligen inte att challe spelar Linkan-Åberg-Landeskog? utan lirar Åberg-Ljung/johner-Landeskog. Lite fakta Landeskog 1 pinne på fyra matcher ihop med linkan, 6 pinnar på 3 matcher med Ljung och Åberg. Men challe kanske ser nåt som vi fans inte ser??
Ikväll är kvällen då Linkan vaknar. På riktigt.
Vinst, 1-4.
Bremberg, Landeskog, Ottosson, Granath
Vinst, 1-4.
Bremberg, Landeskog, Ottosson, Granath
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- minalman
Jag har försökt att själv analysera vårt spel och även försökt sammanfatta diskussionerna här i forumet och hittat fyra punkter:
1) Försvarsspelet
2) Anfallsspelet
3) Målvaktsspelet
4) Matchcoachningen
Om vi blir bättre på dessa punkter tror jag vi har en ärlig chans i kväll!
1-4! Sista i öppet mål.
1) Försvarsspelet
2) Anfallsspelet
3) Målvaktsspelet
4) Matchcoachningen
1-4! Sista i öppet mål.
Ja du har nog rätt, men vilka mer element ingår i hockeyns grunder än dom du beskrivit ovan?minalman skrev:Jag har försökt att själv analysera vårt spel och även försökt sammanfatta diskussionerna här i forumet och hittat fyra punkter:
1) Försvarsspelet
2) Anfallsspelet
3) Målvaktsspelet
4) Matchcoachningen
1-4! Sista i öppet mål.

Ja det skulle väll vara något som kallas harmoni skapar vi det så löser sig de flesta punkterken1968 skrev:Ja du har nog rätt, men vilka mer element ingår i hockeyns grunder än dom du beskrivit ovan?minalman skrev:Jag har försökt att själv analysera vårt spel och även försökt sammanfatta diskussionerna här i forumet och hittat fyra punkter:
1) Försvarsspelet
2) Anfallsspelet
3) Målvaktsspelet
4) Matchcoachningen
1-4! Sista i öppet mål.

Det var nog menat som ett skämt. Dvs inget fungerar.ken1968 skrev:Ja du har nog rätt, men vilka mer element ingår i hockeyns grunder än dom du beskrivit ovan?minalman skrev:Jag har försökt att själv analysera vårt spel och även försökt sammanfatta diskussionerna här i forumet och hittat fyra punkter:
1) Försvarsspelet
2) Anfallsspelet
3) Målvaktsspelet
4) Matchcoachningen
1-4! Sista i öppet mål.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Tror också på vinst, men jag hoppas (och tror) att Lidström och Ljung får förtroendet ikväll av Challe.janneffs skrev:KOM IGEN NU DIF! 3 pinnar ochinget annat, det känns faktiskt bra idag.. magkänslan bara säger så.
2-4
0-1 Wennberg
1-1 Random
1-2 Ottosson
2-2 random
2-3 Johner
2-4 Arnesson
Tror att de är rejält revanschsugna, och att de gör varsitt mål ikväll. Ljung 4-2 i tom kasse, och Lidström 2-1 i pp. I övrigt hänger Otto och Landeskog varsitt.
- minalman
Det är mycket som luktar skämt just nu.sensei skrev:Det var nog menat som ett skämt. Dvs inget fungerar.ken1968 skrev:Ja du har nog rätt, men vilka mer element ingår i hockeyns grunder än dom du beskrivit ovan?minalman skrev:Jag har försökt att själv analysera vårt spel och även försökt sammanfatta diskussionerna här i forumet och hittat fyra punkter:
1) Försvarsspelet
2) Anfallsspelet
3) Målvaktsspelet
4) Matchcoachningen
1-4! Sista i öppet mål.
- minalman
Det är mycket som luktar skämt just nu.sensei skrev:Det var nog menat som ett skämt. Dvs inget fungerar.ken1968 skrev:Ja du har nog rätt, men vilka mer element ingår i hockeyns grunder än dom du beskrivit ovan?minalman skrev:Jag har försökt att själv analysera vårt spel och även försökt sammanfatta diskussionerna här i forumet och hittat fyra punkter:
1) Försvarsspelet
2) Anfallsspelet
3) Målvaktsspelet
4) Matchcoachningen
1-4! Sista i öppet mål.