Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012

Inlägg av Manijock »

Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!
Rätt kraftig anklagelse att slänga ur sig en att spelare "fått för sig att han är en stjärna". Vad grundar du det på? Är det bara en egen teori bör man kanske inte slänga ur sig sånt.
Expert.
DIFiskogen

Inlägg av DIFiskogen »

Nej då, imon tar vi våra 3 första pinnar på bortais., kommer bli svårt men vi ska fan lyckas :)

Edit, In med Blomstrand ut med Åberg ..
Senast redigerad av DIFiskogen den 2012-09-27 20:58:37, redigerad totalt 1 gånger.
Rix

Inlägg av Rix »

Ingen Murray imorgon. Krävs att Timmy/Granath/Lidström tar mycket ansvar. Holm/Lennhammer får göra så gott de kan. Hoppas Bohman får testa att spela i A laget.

Sen ser jag gärna Blomstrand in och ut med Tim.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!
Rätt kraftig anklagelse att slänga ur sig en att spelare "fått för sig att han är en stjärna". Vad grundar du det på? Är det bara en egen teori bör man kanske inte slänga ur sig sånt.
Jaa verkligen rena personliga påhoppet... Alltså ungefär som jag förklarade angående Åberg! Det syns tydligt när någon på isen försöker ta sig vatten över huvudet. Spelar inte rakt och enkelt utan försöker sig på saker som man helt enkelt inte klarar av. Gustafsson är en sådan spelare, Mackan Nilson va en annan. Han fick för sig att han var en Linkan sista två säsongerna, och vi såg ju hur det gick. Finalåret när han var bra lirade han INTE så!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Jaa verkligen rena personliga påhoppet... Alltså ungefär som jag förklarade angående Åberg! Det syns tydligt när någon på isen försöker ta sig vatten över huvudet. Spelar inte rakt och enkelt utan försöker sig på saker som man helt enkelt inte klarar av. Gustafsson är en sådan spelare, Mackan Nilson va en annan. Han fick för sig att han var en Linkan sista två säsongerna, och vi såg ju hur det gick. Finalåret när han var bra lirade han INTE så!
Ja, verkligen onödigt.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Ja, verkligen onödigt.
Äru moralkärring gosse? :wink:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Skit i det nu.

Är det helt säkert att Murray inte spelar? Riktigt besviken isåfall, helgen förstörd osv.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Supportern

Inlägg av Supportern »

Spelar inte Dogge imorn blir det inga pinnar. Så enkelt är det. Detta gäng ar inte visat något hittills och chansen med en injektion hade varit Dogge. Fruktansvärt kasst av ledningen att inte få honom klar. Framför allt i detta läge när det går skit och vi börjar bli ett bottenlag och har massa backar skadade, Katastrof!!!
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Supportern skrev:Spelar inte Dogge imorn blir det inga pinnar. Så enkelt är det. Detta gäng ar inte visat något hittills och chansen med en injektion hade varit Dogge. Fruktansvärt kasst av ledningen att inte få honom klar. Framför allt i detta läge när det går skit och vi börjar bli ett bottenlag och har massa backar skadade, Katastrof!!!
Men snälla...det är ju uppenbarligen SJ som inte har fått klart papperen, från DIF-håll är han ju klar.
Supportern

Inlägg av Supportern »

Hoppas det.. Skulle velat se han imorn..
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Får vi se DIFs första vinst i vita tröjor på 275 dagar? Jag tror inte det. Imorgon förlorar vi efter straffar.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det finns några bekantingar i Malmös trupp, tex: Lassen (inte Lasse, Stefan) och Ribbenstrand till att börja med. Vidare: Pontus Sjögren, Alvarez (boxare va?), Kollar, sonen Burakovsky och sen Taavola och Mats Lusth i båset. Lusth väcker ju gamla härliga hatkänslor från våra stormatcher mot Malmö för hundra år sedan.

Frågan är ju om Malmö suger eller om de är jävligt revanschsugna efter 0-1 senast mot Asplöven - kanske både och? :)

Jag säger 2-3 till oss där jag hoppas att Adam Reideborn äntligen får debutera i målet. Vill helt enkelt se hur bra han är och om han kan ha chans på förstaspaden i år. Just ja, Ludwig måste in också! Ut med T...nej jag vågar inte ens säga det. ;) Ut med nån som spelat dåligt.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

SkönaDjurgårn skrev:Det finns några bekantingar i Malmös trupp, tex: Lassen (inte Lasse, Stefan) och Ribbenstrand till att börja med. Vidare: Pontus Sjögren, Alvarez (boxare va?), Kollar, sonen Burakovsky och sen Taavola och Mats Lusth i båset. Lusth väcker ju gamla härliga hatkänslor från våra stormatcher mot Malmö för hundra år sedan.

Frågan är ju om Malmö suger eller om de är jävligt revanschsugna efter 0-1 senast mot Asplöven - kanske både och? :)

Jag säger 2-3 till oss där jag hoppas att Adam Reideborn äntligen får debutera i målet. Vill helt enkelt se hur bra han är och om han kan ha chans på förstaspaden i år. Just ja, Ludwig måste in också! Ut med T...nej jag vågar inte ens säga det. ;) Ut med nån som spelat dåligt.
Mats Lusth, mannen som gav "Grishockeyn" ett tryne.
Användarvisningsbild
minalman

Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012

Inlägg av minalman »

Får vi första målet, blir det 0-2. Andra i tom kasse. Får malmö första kassen blir det 4-1.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar