Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012
Re: Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012
Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Rätt kraftig anklagelse att slänga ur sig en att spelare "fått för sig att han är en stjärna". Vad grundar du det på? Är det bara en egen teori bör man kanske inte slänga ur sig sånt.Manijock skrev:Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!
Expert.
-
Nej då, imon tar vi våra 3 första pinnar på bortais., kommer bli svårt men vi ska fan lyckas 
Edit, In med Blomstrand ut med Åberg ..

Edit, In med Blomstrand ut med Åberg ..
Senast redigerad av DIFiskogen den 2012-09-27 20:58:37, redigerad totalt 1 gånger.
Ingen Murray imorgon. Krävs att Timmy/Granath/Lidström tar mycket ansvar. Holm/Lennhammer får göra så gott de kan. Hoppas Bohman får testa att spela i A laget.
Sen ser jag gärna Blomstrand in och ut med Tim.
Sen ser jag gärna Blomstrand in och ut med Tim.
Jaa verkligen rena personliga påhoppet... Alltså ungefär som jag förklarade angående Åberg! Det syns tydligt när någon på isen försöker ta sig vatten över huvudet. Spelar inte rakt och enkelt utan försöker sig på saker som man helt enkelt inte klarar av. Gustafsson är en sådan spelare, Mackan Nilson va en annan. Han fick för sig att han var en Linkan sista två säsongerna, och vi såg ju hur det gick. Finalåret när han var bra lirade han INTE så!SirDIFalot skrev:Rätt kraftig anklagelse att slänga ur sig en att spelare "fått för sig att han är en stjärna". Vad grundar du det på? Är det bara en egen teori bör man kanske inte slänga ur sig sånt.Manijock skrev:Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!
- SirDIFalot
Ja, verkligen onödigt.Manijock skrev:Jaa verkligen rena personliga påhoppet... Alltså ungefär som jag förklarade angående Åberg! Det syns tydligt när någon på isen försöker ta sig vatten över huvudet. Spelar inte rakt och enkelt utan försöker sig på saker som man helt enkelt inte klarar av. Gustafsson är en sådan spelare, Mackan Nilson va en annan. Han fick för sig att han var en Linkan sista två säsongerna, och vi såg ju hur det gick. Finalåret när han var bra lirade han INTE så!SirDIFalot skrev:Rätt kraftig anklagelse att slänga ur sig en att spelare "fått för sig att han är en stjärna". Vad grundar du det på? Är det bara en egen teori bör man kanske inte slänga ur sig sånt.Manijock skrev:Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!
Expert.
Äru moralkärring gosse?SirDIFalot skrev:Ja, verkligen onödigt.Manijock skrev:Jaa verkligen rena personliga påhoppet... Alltså ungefär som jag förklarade angående Åberg! Det syns tydligt när någon på isen försöker ta sig vatten över huvudet. Spelar inte rakt och enkelt utan försöker sig på saker som man helt enkelt inte klarar av. Gustafsson är en sådan spelare, Mackan Nilson va en annan. Han fick för sig att han var en Linkan sista två säsongerna, och vi såg ju hur det gick. Finalåret när han var bra lirade han INTE så!SirDIFalot skrev:Rätt kraftig anklagelse att slänga ur sig en att spelare "fått för sig att han är en stjärna". Vad grundar du det på? Är det bara en egen teori bör man kanske inte slänga ur sig sånt.Manijock skrev:Erik har varit bedrövlig rätt igenom undantaget någon enstaka match och nått byte här och var. Klen, flamsig och allmänt förvirrad på isen! Såg rätt lovande ut förra säsongen måste jag säga, då han spelade rejälare. Men har liksom många andra yngre fått för sig att han är en stjärna i detta lag bara för att det är allsvenskan. Där går de bet!

Skit i det nu.
Är det helt säkert att Murray inte spelar? Riktigt besviken isåfall, helgen förstörd osv.
Är det helt säkert att Murray inte spelar? Riktigt besviken isåfall, helgen förstörd osv.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Spelar inte Dogge imorn blir det inga pinnar. Så enkelt är det. Detta gäng ar inte visat något hittills och chansen med en injektion hade varit Dogge. Fruktansvärt kasst av ledningen att inte få honom klar. Framför allt i detta läge när det går skit och vi börjar bli ett bottenlag och har massa backar skadade, Katastrof!!!
Men snälla...det är ju uppenbarligen SJ som inte har fått klart papperen, från DIF-håll är han ju klar.Supportern skrev:Spelar inte Dogge imorn blir det inga pinnar. Så enkelt är det. Detta gäng ar inte visat något hittills och chansen med en injektion hade varit Dogge. Fruktansvärt kasst av ledningen att inte få honom klar. Framför allt i detta läge när det går skit och vi börjar bli ett bottenlag och har massa backar skadade, Katastrof!!!
-
Hoppas det.. Skulle velat se han imorn..
Får vi se DIFs första vinst i vita tröjor på 275 dagar? Jag tror inte det. Imorgon förlorar vi efter straffar.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det finns några bekantingar i Malmös trupp, tex: Lassen (inte Lasse, Stefan) och Ribbenstrand till att börja med. Vidare: Pontus Sjögren, Alvarez (boxare va?), Kollar, sonen Burakovsky och sen Taavola och Mats Lusth i båset. Lusth väcker ju gamla härliga hatkänslor från våra stormatcher mot Malmö för hundra år sedan.
Frågan är ju om Malmö suger eller om de är jävligt revanschsugna efter 0-1 senast mot Asplöven - kanske både och?
Jag säger 2-3 till oss där jag hoppas att Adam Reideborn äntligen får debutera i målet. Vill helt enkelt se hur bra han är och om han kan ha chans på förstaspaden i år. Just ja, Ludwig måste in också! Ut med T...nej jag vågar inte ens säga det.
Ut med nån som spelat dåligt.
Frågan är ju om Malmö suger eller om de är jävligt revanschsugna efter 0-1 senast mot Asplöven - kanske både och?

Jag säger 2-3 till oss där jag hoppas att Adam Reideborn äntligen får debutera i målet. Vill helt enkelt se hur bra han är och om han kan ha chans på förstaspaden i år. Just ja, Ludwig måste in också! Ut med T...nej jag vågar inte ens säga det.

Mats Lusth, mannen som gav "Grishockeyn" ett tryne.SkönaDjurgårn skrev:Det finns några bekantingar i Malmös trupp, tex: Lassen (inte Lasse, Stefan) och Ribbenstrand till att börja med. Vidare: Pontus Sjögren, Alvarez (boxare va?), Kollar, sonen Burakovsky och sen Taavola och Mats Lusth i båset. Lusth väcker ju gamla härliga hatkänslor från våra stormatcher mot Malmö för hundra år sedan.
Jag säger 2-3 till oss där jag hoppas att Adam Reideborn äntligen får debutera i målet. Vill helt enkelt se hur bra han är och om han kan ha chans på förstaspaden i år. Just ja, Ludwig måste in också! Ut med T...nej jag vågar inte ens säga det.Ut med nån som spelat dåligt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Malmö - Djurgårdens IF 28/9 2012
Får vi första målet, blir det 0-2. Andra i tom kasse. Får malmö första kassen blir det 4-1.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)