njae....det är ju inte fråga om att "be folk om pengar" utan att vara en kanal så att folk känner sig trygga med att S K Ä N K A pengar. Högst frivilligt! och man kan väl skriva att det är ett initiativ från supportrarna så det framgår klart och tydligt.SirDIFalot skrev:Jag tror inte DIF kommer gå med på att skapa ett konto eller ha en barometer på hemsidan. De känner sig nog inte tillräckligt mycket som SSK för att be folk om pengar.
Kristofer Ottosson-Insamling
Re: Kristofer Ottosson-Insamling
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sätter med glädje in 2000 spänn så fort kontot öppnas. Otto skall bara tillbaks i laget! Jag har samma åsikt som Andy att pengarna efterskänks till DIFs sportsliga verksamhet om det nu inte skulle bli något med Otto - antingen till juniorverksamheten eller som ett bidrag till att förstärka A-laget under Allsvenskan.
Avslutningsvis vill jag bara ge en stor eloge till cCat för initiativet. Fantastiskt med ett sånt Djurgårdshjärta!
Avslutningsvis vill jag bara ge en stor eloge till cCat för initiativet. Fantastiskt med ett sånt Djurgårdshjärta!

Jag förstår inte varför en insamling för att behålla en spelare skulle ses som något fult/skamligt från mottagarens sida? Föreningen bildades som en ideell förening och den lever fortfarande kvar pga ideella arbetsinsatser och en stor mängd bidrag från privatpersoner/företag. Bara för att dessa bidrag görs utifrån syftet att behålla en specifik spelare är det egentligen ingen skillnad mot den sponsring som inkommer varje år från t.ex. Miele.
Kan man ha en säsongskortsbarometer eller biljettbarometer kan man även ha en "sponsringsbarometer". DIF får i slutändan kalla det vad dom vill bara mitt bidrag går till att betala Otto det man som förening anser att han är värd men själva inte har ekonomin för att kunna betala.
Kan man ha en säsongskortsbarometer eller biljettbarometer kan man även ha en "sponsringsbarometer". DIF får i slutändan kalla det vad dom vill bara mitt bidrag går till att betala Otto det man som förening anser att han är värd men själva inte har ekonomin för att kunna betala.
Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Godmorgon alla!
Fick just samtal från Due - Boije, och han sa följande:
Challe ska höra med Otto vad som krävs pengamässigt och om han vill spela om vi kan få fram dessa pengar?
Om ja, så fixar Dif ett bankgiro och att det kommer ut på difhockey.se.
Sedan så kör jag igång enligt planen som jag angett tidigare i tråden.
Hoppas alla står för det de sagt om att bidra nu!
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Challe ska höra med Otto vad som krävs pengamässigt och om han vill spela om vi kan få fram dessa pengar?
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Låter jättebra. (Dock skumt att Challe inte redan vet vad som saknas)cCat skrev:Godmorgon alla!
Sedan är det bara skyffla in pengar och sprida länken överallt.
Expert.
- -daniel-
Riktigt jävla bra! Håller tummarna.
Förhoppningsvis kommer det bli tufft för Otto att tacka nej, när alla fans står bakom honom!
Hoppas bara allt går igenom nu och en insamling kan påbörjats. Otto förtjänar inte detta slut!
Hoppas bara allt går igenom nu och en insamling kan påbörjats. Otto förtjänar inte detta slut!
Släpp dom istället, du behöver dom för att öppna lädret-daniel- skrev:Riktigt jävla bra! Håller tummarna.

Håller också med om att Challe borde veta mellanskillnaden men det kan ha varit så enkelt att han gav ett final offer som Otto nekade utan att säga vad Challe hade behövt ge och Challe frågade kanske inte.
- -daniel-
När väl kontot kommer upp så släpper jag (och många bekanta) garanterat de där tummarna och öppnar pluskan på vid gavel.crike skrev:Släpp dom istället, du behöver dom för att öppna lädret-daniel- skrev:Riktigt jävla bra! Håller tummarna.![]()

Tror man vet på ett ungefär vilka summor som saknas, men man kanske också tänker sig att Otto kanske kan tänka sig något lägre än ursprungsplanen just pga den fina gesten från fansen?
Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling
Superbra jobbat, klart att jag kommer bidra!cCat skrev:Godmorgon alla!
- -daniel-
Skall jag vara ärlig dock så tror jag att Kristofer kommer skämmas lite för att det här initiativet behövs...han kommer säkert vela och säga "Oj, nej jag vet inte. Vill verkligen fansen ha mig till vilket pris som helst och är folk beredda att betala sina privata slantar?" Lät ju dock inte i den senaste AB-artikeln som han var helt inställd på att slänga skridskorna på hyllan så förhoppningsvis inser han hur väl han behövs i det här läget.
Kämpa Otto!
Kämpa Otto!
- SirDIFalot
Jätteviktigt att det blir ett konto på difhockey.se (I andra hand JK) annars tror jag att det hade blivit stor flopp.
Expert.
Hoppas ett konto dyker upp. Jag lägger lätt en slant. Otto har alltid varit en utav mina favoritspelare för den arbetshäst han är.
Hoppas bara att otto inte är för snäll för att tacka ja... Men som sagt, det är tanken som räknas.. Även om vi inte skulle lyckas 

Losing all hope was freedom.
Kristofer Ottosson-Insamling
Sätter in pengar så fort/om/när kontot är uppe!!
2014-04-07, vad hände?