Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2012/2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Sjöwall skrev:33 Erik Gustafsson
34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
55 David Printz

04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
37 John Norman
46 Pontus Åberg
70 Mario Kempe

Kollade igenom laguppställningen snabbt och kom fram till att jag personligen vill behålla dessa spelare om det går att lösa ekonomiskt. Tror ni det finns någon möjlighet att lösa det eller är det bara önskedrömmar från min sida?

Kom gärna med kritik på mitt val av spelare, negativ som positiv. All form av spekulation är bra för mig en kväll som denna.
Vill lägga till Tim E. Tillsammans med Kempe och Eklund de enda som skapade varje match. Duger gott till en 2:a eller 3:e lina.
Tim var den enda som kontinuerligt bar upp pucken från egen zon och in i anfallszon. Hade han varit effektivare hade han aldrig spelat med oss utan i HV eller FBK. Men han tillhörde våra bästa spelare när det gällde som mest.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
55 David Printz

04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
37 John Norman
46 Pontus Åberg
70 Mario Kempe

Kollade igenom laguppställningen snabbt och kom fram till att jag personligen vill behålla dessa spelare om det går att lösa ekonomiskt. Tror ni det finns någon möjlighet att lösa det eller är det bara önskedrömmar från min sida?

Kom gärna med kritik på mitt val av spelare, negativ som positiv. All form av spekulation är bra för mig en kväll som denna.
Det räcker med Fimpen nu, det är väldigt mycket snack och lite verkstad när det gäller honom. Han blie bara sämre & sämre. Bort!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
55 David Printz

04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
37 John Norman
46 Pontus Åberg
70 Mario Kempe

Vill lägga till Tim E. Tillsammans med Kempe och Eklund de enda som skapade varje match. Duger gott till en 2:a eller 3:e lina.
Tim var den enda som kontinuerligt bar upp pucken från egen zon och in i anfallszon. Hade han varit effektivare hade han aldrig spelat med oss utan i HV eller FBK. Men han tillhörde våra bästa spelare när det gällde som mest.
Kan dock bli jävligt frustrerande med allt cirklande. Men jag håller med kul om han stannar, borde dock blir mer rakt på enligt mig
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
55 David Printz

04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
37 John Norman
46 Pontus Åberg
70 Mario Kempe

Jag håller faktiskt med dig. Ser gärna att Tim blir kvar i laget. Frågan är bara om det går att lösa ekonomiskt. (Därför han inte fanns på min lista).

Samtidigt vill man inte ha kvar allt för många spelare från den gångna säsongen? eller?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Glory1 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
55 David Printz

04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
37 John Norman
46 Pontus Åberg
70 Mario Kempe

Kan dock bli jävligt frustrerande med allt cirklande. Men jag håller med kul om han stannar, borde dock blir mer rakt på enligt mig
Ska man spela som Tim så bör man vara i A.Söderbergs-klass (Saik), han vet vad målet ligger, han bågar inte bort från målet hela jävla tiden eller tappa pucken på linjerna.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Fan vi måste vara det bästa laget på papperet som åkt ur ES, oftast är det ju lag som legat i botten ett flertal år eller som haft extremt dålig ekonomi,detta gör årets trupp till det största hån mot skölden någonsin.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Nissehult skrev:"Så, hur klarar sig övriga lag i Allsvenskan? Varför blev vi utslagna mot lag med lägre spelarbudget? Hur tog sig Aik upp?
Tycker du förenklar och vinklar detta onödigt pessimistiskt"

Klart jag är pessimist. Jag är blårand sedan 50 år.
Baserar mitt uttalande på hur framföär allt det ekonomiska läget ser ut. Låt oss jämföra med AIK. De hade (och har) ett par riktiga ledare som insåg hur man skulle göra, Ankan och Gozzi. De skyndade långsamt och lyckades sedan få in Tärnström i laget som en galjonsfigur för deras, vid tillfället, unga lag. Sen klev Melin in och fick ordning på det mesta och med en gnutta flyt (tur förtjänar man) fixade man kvalet.
Vi har inga figurer av samma kaliber. Hade vi haft Tommy J och/eller Lundkvist hade jag haft större förhoppningar.
Och,återigen, vår ekonomi gör att vi inte kan betala marknadsmässiga spelarlöner vilket innebär sämre spelare och fler juniorer.
Om, jag säger om, vi kan lyckas med ett publiksnitt i närheten at 5 000 så finns det förutsättningar att ta sig tillbaka. Annars är det stora bekymmer.
Jämför inte Leksand (har en stor finansiär och egen hall) eller Rögle (med betydligt lägre omkostnader i övrigt) eller SAIK med en hel stad bakom sig.
De stora inom svensk hockey är FBK, HV och LHC med BIF strax bakom. Bra folk i styrelserna och väldigt bra ekonomi (LHC ?).
Vad jag önskar är att alla DIF;are, gamla som nya, drar igång ett korståg för föreningen genom att gå på matcherna, samla in pengar, värva nya medlemmar etc för att skapa en sund ekonomi så kan det kanske gå.
Vi är helt överens om att det behövs nya krafter som kan leda oss ur detta. Det jag hade invändningar emot var att vi skulle ha så svårt att klara av vad andra klubbar lyckas med år efter år.
Jag tycker det har varit för mycket "oj vad det är synd om oss i Stockholm" över DIF senaste åren. Inga egen hall och den ena bortförklaringen efter den andra.

För en 20-25 år sedan var vi ekonomiskt i översta skiktet. Alla spelare ville till oss. Bonnlagen hade betydligt färre och sämre sponsorer. Orättvist, Ja, men vi var från Stockholm.

Bonnklubbarna slog näven i bordet och såg möjligheten att bygga egna hallar. Orättvist? Ja, men de löste det.

Nu ligger vi efter övriga toppklubbar och det är dags att vi drar nytta från att vara DIF från Stockholm. Komma med något nytt, något som inte bara utmanar utan blir ledande.

Vi måste sluta tycka så jävla mycket synd om oss jälva. Övriga lag skrattar ju bara åt oss och vår patetiska inställning.
Jag håller med dig helt, det går inte att trampa runt i gamla spår, det behövs ny idéer för att lösa detta.
Tror det finns en massa bra idéer hos många Djurgårdare, men då måste vi ha en styrelse som är beredd att lyssna.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Åberg-Otto-NY(Linkan 8) )
Ölve-Norman-Kempe
NY-Weigel-NY(Junior?)
Hank-Fimpen-Blomstrand

Backar:
Holm
Gustafsson
DT
Lenhammer
ny
ny
ny(Arnesson?)

Nu tror jag iof att Kempe lämnar. Kanske lite väl optimistisk för HA ändå? fan..
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Ursäkta om detta inte håller till tråden, men kommer klackkorten bli billigare i Allsvenskan?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

robin975 skrev:Ursäkta om detta inte håller till tråden, men kommer klackkorten bli billigare i Allsvenskan?
Förhoppningsvis inte. Korten ligger ju på ynka 1500:- i dagsläget inklusive slutspel?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Glory1 skrev:Åberg-Otto-NY(Linkan 8) )
Ölve-Norman-Kempe
NY-Weigel-NY(Junior?)
Hank-Fimpen-Blomstrand

Backar:
Holm
Gustafsson
DT
Lenhammer
ny
ny
ny(Arnesson?)

Nu tror jag iof att Kempe lämnar. Kanske lite väl optimistisk för HA ändå? fan..
Är det ändå inte dags att peta ner Ottosson till tredjekedjan eller fjärdekedjan? Det där stinkeer för mycket DIF 11/12 för min smak. Jag vill ha två HELT nya toppkedjor. Möjligtvis att Kempe skulle kunna platsa i andrafemman där.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Sjöwall skrev:
robin975 skrev:Ursäkta om detta inte håller till tråden, men kommer klackkorten bli billigare i Allsvenskan?
Förhoppningsvis inte. Korten ligger ju på ynka 1500:- i dagsläget inklusive slutspel?
Förstår inte heller varför folk vill att klackkorten ska bli billigare. Vi stödjer DIFhockey & resan tillbaka genom att betala mer. 1500:-, det är 70kr per match ungefär, 100kr billigare än lösbiljett.

Jag tycker att vi supportrar skulle kunna lägga in pengar i klubben nu, kanske 500 var (mer om man har råd till det). Givetvis ska Järlan och Mats vara borta då, men när de är borta.
Om 10 000 supportrar lägger in 500:- var (i snitt), så blir det 5mille. Att 10 000 supportrar gör det är väl kanske av en drömsiffra, men 5000 då? 2.5mille. Det är en 1/10 av vad vi förlorade av TV-licensen genom att åka ur.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Någon är glad att skiten är över:

Zibanejad to join #Sens next week. Eligible for playoffs. Likely won't play, so not to burn contract year. Likely play some for #BSens.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vad har Zibbe gjort???? Åkt runt o varit rädd för o skada sig!
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

34 Daniel Tjärnqvist
36 Philip Holm
55 David Printz

04 Marcus Nilson
09 Kristofer Ottosson
19 Jimmie Ölvestad
20 Christian Eklund
24 Fredric Weigel
37 John Norman
46 Pontus Åberg
70 Mario Kempe

Jag ser gärna Ludwig Blomstrand också. Tycker han har varit jäkligt orädd och bra. Sen Tim Eriksson. Ev Mathias Tjärnqvist. Han har varit så jäkla dålig i år, men jag tycker han har varit helt felanvänd och kan mycket mer än han fått ut i år. Han är ovärderlig i PP, varför användes han inte där i år? Sillen, om han stannar i Sverige. Lennhammer tycker jag är bra.
Men vilka målisar ska det bli? Ska vi behålla Sandberg? Han var ju bra i allsvenskan förra året.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Skriv svar