KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Re: KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012

Inlägg av Sjöwall »

Frederik Andersen.. Materialare i Rögle BK. Är inte det fettodansken hos sillstryparna?
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Sjöwall skrev:Frederik Andersen.. Materialare i Rögle BK. Är inte det fettodansken hos sillstryparna?
vet inte men han avslöjar i alla fall att de åker något som kallas "boss" - De kollar Rederiet i buss på väg hem från bortamatcher. #banjo
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Fullständigt hjärndött att fråga om var Jimmie spelar nästa säsong precis efter första period är slut. Jag vet inte om jag gillade hans svar dock, verkar inte så självklart som jag skulle vilja.
Jag misstänker, vilket många har hoppats, att man börjat ställa KRAV. Jimpa vill vara med, men är inte säker på att det räcker. Obligatoriska, gemensamma barmarksläger lockar kanske inte...
Krav, barmarksträning.....gillar han inte det kan han glömma övriga elitserielag. De kör nämligen det för att kunna prestera.

Vill han stanna i en mjukisklubb utan krav ska han krita på ett behagligt 3-årskontrakt med DIF.
Kravlöshet är tamejfan BAJS. Blir så jävla arg när jag tänker på sånt. Ska du vara starkare än motståndet måste du träna bättre och hårdare.
När jag började följa DIF var vi fruktade för vår inställning på isen. Vi var stora, starka och respektingivande.

Kan lova er att våra spelare i dagens lag skulle spy och spruta av mjölksyra ifall de skulle medverka på Saiks sommarträning. Saikspelarna skulle få sig ett gott skratt. Norrlandslagen har passerat oss rejält medan vi kör på i gamla hjulspår.

På något vis tror alla att vi ska vara störst och bäst bara för att vi heter Djurgården. Sorry, det fungerar inte så. Det krävs ett jävla hårt arbete för att nå framgång. Bland ledare krävs en enorm ödmjukhet och respekt för att alla detaljer måste följas till 100 %.

Djurgårdsandan har blåst iväg. Kommer den tillbaka? Jag hoppas det. Frågan är isåfall, NÄR?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
minalman skrev:
Staten skrev:Fullständigt hjärndött att fråga om var Jimmie spelar nästa säsong precis efter första period är slut. Jag vet inte om jag gillade hans svar dock, verkar inte så självklart som jag skulle vilja.
Jag misstänker, vilket många har hoppats, att man börjat ställa KRAV. Jimpa vill vara med, men är inte säker på att det räcker. Obligatoriska, gemensamma barmarksläger lockar kanske inte...
Krav, barmarksträning.....gillar han inte det kan han glömma övriga elitserielag. De kör nämligen det för att kunna prestera.

Vill han stanna i en mjukisklubb utan krav ska han krita på ett behagligt 3-årskontrakt med DIF.
Kravlöshet är tamejfan BAJS. Blir så jävla arg när jag tänker på sånt. Ska du vara starkare än motståndet måste du träna bättre och hårdare.
När jag började följa DIF var vi fruktade för vår inställning på isen. Vi var stora, starka och respektingivande.

Kan lova er att våra spelare i dagens lag skulle spy och spruta av mjölksyra ifall de skulle medverka på Saiks sommarträning. Saikspelarna skulle få sig ett gott skratt. Norrlandslagen har passerat oss rejält medan vi kör på i gamla hjulspår.

På något vis tror alla att vi ska vara störst och bäst bara för att vi heter Djurgården. Sorry, det fungerar inte så. Det krävs ett jävla hårt arbete för att nå framgång. Bland ledare krävs en enorm ödmjukhet och respekt för att alla detaljer måste följas till 100 %.

Djurgårdsandan har blåst iväg. Kommer den tillbaka? Jag hoppas det. Frågan är isåfall, NÄR?
Det måste bli VÄRt att spela hos oss igen. Så är det. Det ska inte gå att få speltid om man missköter sig. Det ska tamejfan inte gå. Hotas det med att kontrakt bryts så får det vara så. Förlorare får inte, FÅR INTE bygga vårt lag. Hårda tag i en hård sport. Så är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: När jag började följa DIF var vi fruktade för vår inställning på isen. Vi var stora, starka och respektingivande.

Tror du Djurgårdens A-lag ens skulle komma nära vad Skellefteås juniorer gör?

Eller snarare sagt, hur många av våra juniorer tror du gör det där? Kan du se Cehlin, Claesson, Norman eller Gustafsson göra det där? :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012.

Inlägg av minalman »

Men det här, om sommarträning, ändra inställning, ta tillbaka det fysiska spelet, medför att mycket mer hänger på hur förberedelserna görs i truppen från och med nu, inte vilka som exakt ingår.
Så gnäll inte för mycket när nästa års lag börjar presenteras! Vi måste i stället ställa krav på att det blir elitseriemässiga förberedelser.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Men det här, om sommarträning, ändra inställning, ta tillbaka det fysiska spelet, medför att mycket mer hänger på hur förberedelserna görs i truppen från och med nu, inte vilka som exakt ingår.
Så gnäll inte för mycket när nästa års lag börjar presenteras! Vi måste i stället ställa krav på att det blir elitseriemässiga förberedelser.
Så är det. Bort med spelare som gillar mys-dräkter och TVspel och som tycker att det är OK att skita i att träna till förmån för city-liv. Det är loser-mentalitet.

Träna hårt, eller dra. Och dricker du dig full under säsong...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Det vore ju smått fantastiskt om vi tar sex poäng och håller nollan i två raka matcher när allt är över. Kan inte vi få se en tavla av Wesslau samt 2-3 grova backmisstag i tredje perioden nu? Det vore fan sjyst.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: När jag började följa DIF var vi fruktade för vår inställning på isen. Vi var stora, starka och respektingivande.

Eller snarare sagt, hur många av våra juniorer tror du gör det där? Kan du se Cehlin, Claesson, Norman eller Gustafsson göra det där? :lol:
Nej, knappast.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:

Nej, knappast.
Hårt och jävligt på träning för att kunna agera DIF-aktigt på isen. Simple as pie.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

minalman skrev:Men det här, om sommarträning, ändra inställning, ta tillbaka det fysiska spelet, medför att mycket mer hänger på hur förberedelserna görs i truppen från och med nu, inte vilka som exakt ingår.
Håller med. DIF måste helt enkelt ändra inställning från att vara Stureplans IF till att vara Värtahamnens IF (grått, brutalt, hårt). Det kommer ta år att ändra glidarmentaliteten i klubben så jag stålsätter mig för många års depression framöver innan de Djurgårdare som nu ligger i barnvagn växt upp och gör sargreklam av motståndet i ES. DIF 2030-2035, fem raka SM-guld.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SAIK kör triathlon, vi tar en kaffe i Hammarbybacken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Haha hade missat att det var match ens en gång... Godmorgon.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Erik Gustafssons skott är det sämsta jag någonsin sett. Blir helt knäckt när jag ser det. Ser ut som att han har en klubba gjord i diamant eller nånting, den sviktar liksom inte skönt mot isen utan studsar bara i densamma och pucken isar sig iväg i gångfart. Alltid! Jeez.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:Erik Gustafssons skott är det sämsta jag någonsin sett. Blir helt knäckt när jag ser det. Ser ut som att han har en klubba gjord i diamant eller nånting, den sviktar liksom inte skönt mot isen utan studsar bara i densamma och pucken isar sig iväg i gångfart. Alltid! Jeez.
100+ i flex och för lite muskler samt bristfällig teknik? Det finns ju klubbor med svikt idag...
Skriv svar