Kvalserien 11/12
Re: Kvalserien 11/12
Preliminärt spelschema för kvalserien:
Torsdag 15/3:
Djurgården–segrare förkval
Timrå–Bofors Karlskoga
Örebro–Leksand
Lördag 17 mars:
Leksand–Timrå
Bofors Karlskoga–Djurgården
Segrare förkval–Örebro
Måndag 19 mars:
Djurgården–Leksand
Tisdag 20 mars:
Timrå–Örebro
Bofors Karlskoga–segrare förkval
Torsdag 22 mars:
Örebro–Djurgården
Leksand–Bofors Karlskoga
Segrare förkval–Timrå
Lördag 24 mars:
Djurgården–Timrå
Leksand–segrare förkval
Bofors Karlskoga–Örebro
Tisdag 27 mars:
Timrå–Djurgården
Örebro–Bofors Karlskoga
Segrare förkval–Leksand
Torsdag 29 mars:
Djurgården–Örebro
Timrå–segrare förkval
Bofors Karlskoga–Leksand
31 mars:
Örebro–Timrå
Leksand–Djurgården
Segrare förkval–Bofors Karlskoga
3 april:
Djurgården–Bofors Karlskoga
Timrå–Leksand
Örebro–segrare förkval
6 april:
Leksand–Örebro
Bofors Karlskoga–Timrå
Segrare förkval–Djurgården
Torsdag 15/3:
Djurgården–segrare förkval
Timrå–Bofors Karlskoga
Örebro–Leksand
Lördag 17 mars:
Leksand–Timrå
Bofors Karlskoga–Djurgården
Segrare förkval–Örebro
Måndag 19 mars:
Djurgården–Leksand
Tisdag 20 mars:
Timrå–Örebro
Bofors Karlskoga–segrare förkval
Torsdag 22 mars:
Örebro–Djurgården
Leksand–Bofors Karlskoga
Segrare förkval–Timrå
Lördag 24 mars:
Djurgården–Timrå
Leksand–segrare förkval
Bofors Karlskoga–Örebro
Tisdag 27 mars:
Timrå–Djurgården
Örebro–Bofors Karlskoga
Segrare förkval–Leksand
Torsdag 29 mars:
Djurgården–Örebro
Timrå–segrare förkval
Bofors Karlskoga–Leksand
31 mars:
Örebro–Timrå
Leksand–Djurgården
Segrare förkval–Bofors Karlskoga
3 april:
Djurgården–Bofors Karlskoga
Timrå–Leksand
Örebro–segrare förkval
6 april:
Leksand–Örebro
Bofors Karlskoga–Timrå
Segrare förkval–Djurgården
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kvalserien 11/12
Som att läsa gästlistan på ens egen begravning. Eller bröllop! Är flaskan halvtom eller halvfull! De här lagen slår vi!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Med den här målskörden senaste 10 matcherna slår man inga lag i hockey:minalman skrev:Som att läsa gästlistan på ens egen begravning. Eller bröllop! Är flaskan halvtom eller halvfull! De här lagen slår vi!
1-1-1-0-2-3-2-1-2-1
Det är helt klart bristen på målen som gör att vi inte vinner matcher, men för att man ska kunna göra mål så måste man spela sig fram till chanserna vilket vi inte gör allt för ofta. Där ligger grundproblemet i min mening. Mer kreativitet i anfallszon måste finnas. Hur många mål görs inte inne i slottet? Hur många gånger försöker vi passa in i slottet istället för att slå runt pucken längst sargen? Svaret är enkelt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Vi står inför den viktigaste perioden i föreningens historia, och folk vill att vi flyttar till Globen... TILL GLOBEN av alla jävla ställen. Där, om någonstans, har motståndarna större chans.
Hur sjuk i huvudet kan man bli?
Hur sjuk i huvudet kan man bli?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det är klart som fan att vi ska spela på Hovet?! Skönt att vi inleder med hemmamatch så att jag hinner se ALLA hemmamatcher i kvalserien. Nu jävlar gäller det.
Och viktigt att uppslutningen är bra! lif ska bara få bortasektionen och inget mer!!!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- minalman
Kvalserien 11/12
Ligger leksandsmatchen den 19:e bara för att få Globen? Kan ingen dra i handbromsen!!! Fyll gärna Globen med bönder, men matcherna ska spelas på Hovet, med minimalt antal bortabiljetter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ska köpa biljetter.Mäklaren skrev:http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2012 ... om-ni-tors
Om matcher spelas i vecka 12 missar jag dem... 19-24 mars. Annars ska jag se till att vara på plats så mycket jag kan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Här har du svaret:minalman skrev:Ligger leksandsmatchen den 19:e bara för att få Globen? Kan ingen dra i handbromsen!!! Fyll gärna Globen med bönder, men matcherna ska spelas på Hovet, med minimalt antal bortabiljetter.
2012-03-20 19:00 AIK - Luleå HF Hovet, Johanneshov
Slutspel går för kvalserie därför får vi flytta på oss en dag
- Lidingö DIF
Håller helt med om tidigare skribenter. Inget jävla besök i de där ekande jävla yuppie-skrytbygget Globen. Matcherna ska spelas på "skitiga" Hovet.
Vidare håller jag fast vid att det måste hållas positiv ton och glödande läktararrangemang för att rädda oss undan denna sportsliga version av DDR vid namn Allsvenskan. När/Om vi klarar oss undan en framtid på nån uterink i Bromölla då jävlar ska det krävas ansvarstagande och förödmjukande avsked av flertalet.
Tills dess Alltid, Oavsett!
PS: Se där! Nu har man köpt den inverterade motsvarigheten till AMEX Centurion Card, DIFs Kvalseriekort. Undrar om det ger några extra perks på ställen som UFF och Samhall.
Vidare håller jag fast vid att det måste hållas positiv ton och glödande läktararrangemang för att rädda oss undan denna sportsliga version av DDR vid namn Allsvenskan. När/Om vi klarar oss undan en framtid på nån uterink i Bromölla då jävlar ska det krävas ansvarstagande och förödmjukande avsked av flertalet.
Tills dess Alltid, Oavsett!
PS: Se där! Nu har man köpt den inverterade motsvarigheten till AMEX Centurion Card, DIFs Kvalseriekort. Undrar om det ger några extra perks på ställen som UFF och Samhall.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- -daniel-
Lidingö DIF skrev: PS: Se där! Nu har man köpt den inverterade motsvarigheten till AMEX Centurion Card, DIFs Kvalseriekort. Undrar om det ger några extra perks på ställen som UFF och Samhall.

Enda skrattet jag haft sen igår. Eller sen två månader tillbaka kanske...
- SkönaDjurgårn
Jag säger bara så här: Gustaf Wesslau - rädda oss! Jag lägger återigen allt ansvar på dina axlar. Bär oss. Rädda oss. <3
- Amadeus
Nej, allt verkar hänga på Wesslan om vi ska ha en chans.-daniel- skrev:Med den här målskörden senaste 10 matcherna slår man inga lag i hockey:minalman skrev:Som att läsa gästlistan på ens egen begravning. Eller bröllop! Är flaskan halvtom eller halvfull! De här lagen slår vi!
1-1-1-0-2-3-2-1-2-1
Klarar han den pressen??
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen