Challe Berglund
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Challe Berglund
Finns ju alltid någon som inte går ihop med någon i alla lag...Dags och sluta med all skitsnack och negativt och fatta att detta är det lag vi har .Och ge det en chans först innan motorsågen .
Jag vill inte tro på det heller. Men det var ju inte direkt en inkarnation av Bjurre som skrev det, utan en etablerad skribent med 1000+ inlägg.-daniel- skrev:Sådana här "det är dålig stämning"-rykten verkar alltid uppstå så fort det går dåligt. I fallet med Hardy Nilsson valde jag att tro på det för jag hörde det från flera olika håll som jag personligen litar på, men det här känns "sådär".
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag vill förtydliga mitt inlägg lite.
Jag kräver inte Challes avgång redan nu, jag säger bara att jag hela tiden tvivlat på att han är rätt man för jobbet. Den här bleka inledningen har verkligen inte hjälpt.
Förra året hade vi en tränare som tidigare utfört magi, men tappat gnistan helt. Lite annan situation mot nu alltså, men faktum kvarstår att man bara efter 5-6 matcher kunde se att "Det här laget har inget spel, de vet inte hur de ska agera på isen". Lite samma mönster tycker jag man ser nu, det är allt för sällan vi blixtrar till.
Sen förstår jag också att det är en svår situation när laget har så pass mycket nya spelare och vi ska inte börja kräva någons avgång redan nu. Med lite tur så blir det bättre efter hand, även om jag har svårt att se det ske.
En fråga som jag tycker är intressant dock: OM vi fortfarande är lika kassa i november, när börjar det på allvar bli dags att fundera på en ny tränare?
PS. Nu ska man inte tro på allt man hör, men om det skulle stämma att det är dålig stämning i gruppen så är det mycket allvarligt. Det är också något som en bra ledare måste kunna hantera.
Jag kräver inte Challes avgång redan nu, jag säger bara att jag hela tiden tvivlat på att han är rätt man för jobbet. Den här bleka inledningen har verkligen inte hjälpt.
Förra året hade vi en tränare som tidigare utfört magi, men tappat gnistan helt. Lite annan situation mot nu alltså, men faktum kvarstår att man bara efter 5-6 matcher kunde se att "Det här laget har inget spel, de vet inte hur de ska agera på isen". Lite samma mönster tycker jag man ser nu, det är allt för sällan vi blixtrar till.
Sen förstår jag också att det är en svår situation när laget har så pass mycket nya spelare och vi ska inte börja kräva någons avgång redan nu. Med lite tur så blir det bättre efter hand, även om jag har svårt att se det ske.
En fråga som jag tycker är intressant dock: OM vi fortfarande är lika kassa i november, när börjar det på allvar bli dags att fundera på en ny tränare?
PS. Nu ska man inte tro på allt man hör, men om det skulle stämma att det är dålig stämning i gruppen så är det mycket allvarligt. Det är också något som en bra ledare måste kunna hantera.
Avgå Jocke.
Ja det är skillnad på dom du känner, och att man känner någon som faktiskt spelar i laget 12/13. Klart han kan ju ha menat något annat lag eller en annan tränare.-daniel- skrev:Sådana här "det är dålig stämning"-rykten verkar alltid uppstå så fort det går dåligt. I fallet med Hardy Nilsson valde jag att tro på det för jag hörde det från flera olika håll som jag personligen litar på, men det här känns "sådär".
Sen självklart kan man inte kicka någon efter en halv kvalserie och några få matcher. Men tyvärr är vår ända räddning NHL lockout hela säsongen. Tror sån klass slår det mesta. Men vi bli nog kvar ett år till tyvärr, och jag hatar att va neggo! Vill inte vi väntar för länge men i dec när vi ligger 7-8 så får vi gärna börja knyta skon och skicka ut han. Men hoppas jag har fel! Total fel...
Senast redigerad av Stocky den 2012-09-26 19:48:11, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Med tanke på att Challe fått ett sånt megaförtroende från ledning med både sportchefsroll och head coach så tror jag aldrig man ens skulle fundera på ett tränarbyte under pågående säsong. Kanske att man tar en diskussion nästa sommar om vi missar kvalserien.B.I.B.A skrev:Jag vill förtydliga mitt inlägg lite.
Expert.
- SirDIFalot
Har också hört att Challe är en väldigt dålig tränare, och därför ville jag inte ha honom i DIF. Men nu har han ju fått almighty-ansvar av DIF så det är ju bara köra. Typ.Stocky skrev:Fick höra av en spelare i truppen att det är väldigt dålig stämning i truppen, och under Mora matchen förvärrades det ytterligare. Challe få inte med sig spelarna i truppen hette det. Har även hört av en på jobbet som spelat på elitnivå att Challe är väldigt dålig tränare. Han sa till spelarna att det är fri träning imorrn ( inget konstigt med det ) men den ända som inte kom var ..... Ja just det Challe.
Att han inte medverkar på alla träningar är väl rätt självklart dock. Med tanke på att Zabel och Bäcklin sköter isträningen och Challe är sportchef också. Det jag har hört ska vara Challes största svaghet ska vara just att sköta isträningen, så där får han gärna hålla sig borta för min del.

Expert.
- -daniel-
Vill förtydliga att det verkligen inte var något illa ment mot postaren Stocky, utan det var bara rent generellt. "Jag har hört att..."-rykten har allmänt en tendens av att inte alltid stämma. Det är lite som Aftonbladet / Expressen journalistik.sensei skrev:Jag vill inte tro på det heller. Men det var ju inte direkt en inkarnation av Bjurre som skrev det, utan en etablerad skribent med 1000+ inlägg.-daniel- skrev:Sådana här "det är dålig stämning"-rykten verkar alltid uppstå så fort det går dåligt. I fallet med Hardy Nilsson valde jag att tro på det för jag hörde det från flera olika håll som jag personligen litar på, men det här känns "sådär".
-
Dom är ju tre stycken tränare. Bäcklin har jag hoppats mycket på att kunna träna spelarna tufft Och ge dom ett jävlar anamma som han fostrat många brynäspelare. Zabel verkar oxå kunna vara en inspirerande tränare. Kanske för många kockar?. Tror att det fattas spelare i 25-28 års åldern som håller ihop allt . Tror mycket oxå på vad Johner sa i marieshockeyblogg.Stocky skrev:Ja det är skillnad på dom du känner, och att man känner någon som faktiskt spelar i laget 12/13. Klart han kan ju ha menat något annat lag eller en annan tränare.-daniel- skrev:Sådana här "det är dålig stämning"-rykten verkar alltid uppstå så fort det går dåligt. I fallet med Hardy Nilsson valde jag att tro på det för jag hörde det från flera olika håll som jag personligen litar på, men det här känns "sådär".
Låter märkligt att det skulle vara dålig stämning i laget, helt emot de vibbar jag fått. Har snarare fått för mig att det är ett väldigt bra och sammansvetsat gäng. Självklart har jag ingen insyn om vad som händer, men att att det efter så kort tid skulle råda osämja låter nästan som en bedrift. Men, jag säger men, skulle det vara så måste det ageras omgående, redan ikväll, för att rensa ut skiten. DIF har en lång väg kvar, äventyret har precis börjat och det finns inte plats för egoism och annat tjafs. DIF är och har alltid varit synonym för en lagmaskin, fortsätt så och allt löser sig.
Jag har aldrig velat ha Challe, som sportchef har han jobbat bra. Jag ville ha en stenhård ryss eller en kanadick som coach, inget speciellt namn jag har i skallen dock.
Men jag hoppas ännu att Challe ska ge mig fan för det och ta oss upp igen, vill inget hellre än att ha fel!
Men jag hoppas ännu att Challe ska ge mig fan för det och ta oss upp igen, vill inget hellre än att ha fel!

Hoppas också på att Säcken kommer upp! Challe kan ju ha kvar sin roll som sportchef för det har han gjort väldigt bra! Alltid gillat Säcken som tränare han har ju också defensiven som den bästa kvaliten som det ser ut att behövas just nu!
- SirDIFalot
Så de finns alltså de som på allvar förespråkar ett tränarbyte efter fem matcher.
*skämskudde*
*skämskudde*
Expert.
+1SirDIFalot skrev:När träningarna är stängda känns det väldigt opålitligt att folk skulle sett något sånt. Verkar ju bara börja med att någon ifrågasätter om det är dålig stämning eftersom det går dåligt, och sedan rullar det igång...-daniel- skrev:Sådana här "det är dålig stämning"-rykten verkar alltid uppstå så fort det går dåligt. I fallet med Hardy Nilsson valde jag att tro på det för jag hörde det från flera olika håll som jag personligen litar på, men det här känns "sådär".
Det roliga är att om det hade varit grym stämning så hade folk snackat om att spelarna inte insett allvaret, hur mycket detta betyder för fansen, hur kan de åka runt och vara glada på träningarna när de spelar så uselt bla bla..
Bra formulerat. Önskar att jag hade skrivit den posten

-
Det kan mycket väl hända att det är dålig stämning i laget. Konstigt - man har förlorat två matcher på raken och ligger i mitten av tabellen. Inledningen på säsongen har varit allt annat än lyckad. Tro f-n att det blir dålig stämning i truppen när det går dåligt.
- SirDIFalot
Frågan är om man vill ha dålig eller bra stämning i truppen när det går dåligt? Det verkar det råda många skilda meningar om.Metal Machine skrev:Det kan mycket väl hända att det är dålig stämning i laget. Konstigt - man har förlorat två matcher på raken och ligger i mitten av tabellen. Inledningen på säsongen har varit allt annat än lyckad. Tro f-n att det blir dålig stämning i truppen när det går dåligt.
Expert.