Djurgårdens IF - SAIK. 7/1, 2012
Re: Djurgårdens IF - SAIK. 7/1, 2012
Förstår inte dom som tycker att vi spelade dåligt. Enligt mitt tycke, en match där vi nyttjade det material vi har. Fortsätt så här i alla matcher, så kan det bli bättre än kvalserien.
Domarnivån urusel. Så j-vla ojämna så man spyr. Ett par filmningar borde ha renderat i utvisningar.
Carlsson, suck! Hur faan kan han få vara på plan?
Kyle, riktigt stabil idag.
Printz, välkommen tillbaka!
Wesslan, tack!
Skönt att höra och se att den största delen av publiken gjorde sitt för att stötta laget!
Domarnivån urusel. Så j-vla ojämna så man spyr. Ett par filmningar borde ha renderat i utvisningar.
Carlsson, suck! Hur faan kan han få vara på plan?
Kyle, riktigt stabil idag.
Printz, välkommen tillbaka!
Wesslan, tack!
Skönt att höra och se att den största delen av publiken gjorde sitt för att stötta laget!
Alla som gnällde i början att vi skulle förlora kan ju bara dra.
Haha, Hardy.. "Jag tror inte att ni kommer vinna."
Ja, så kan man också leda ett lag!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, verkligen. Ruskigt skönt vinnarvrål...!Edin skrev: helt underbart att se Jimmies glädje när slutsignalen gick.
Kentta skrev:Haha, Hardy.. "Jag tror inte att ni kommer vinna."

AftonbladetMGC skrev:Kentta skrev:Haha, Hardy.. "Jag tror inte att ni kommer vinna."
Ja, så kan man också leda ett lag!Måste ha missat detta, vad var det?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4178951.abMGC skrev:Kentta skrev:Haha, Hardy.. "Jag tror inte att ni kommer vinna."
Tack!PNY skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4178951.abMGC skrev:Kentta skrev:Haha, Hardy.. "Jag tror inte att ni kommer vinna."
Kanske nya sättet att coacha

- SkönaDjurgårn
Härlig trepoängare. Ottosson banans kung! Vill inte ens tänka mig en match utan honom, eller förresten, han var inte med i 8-1-matchen va?!
Ölvestad var väl rätt bra idag också? 3 assist är inte illa pinkat. I och för sig så var hela förstafemman otroligt bra idag, skönt att se.SkönaDjurgårn skrev:Härlig trepoängare. Ottosson banans kung! Vill inte ens tänka mig en match utan honom, eller förresten, han var inte med i 8-1-matchen va?!
Haha Hardy är så jävla kung.
Jag respekterar er som bojkottar DIF-hockey, men kom fan inte dit i tredje perioden och sprid en dålig stämning i hela klacken isåfall. Som tur är överröstade resterande publik detta omgående.
överlag bra match och härligt drag på Hovet!
Jag respekterar er som bojkottar DIF-hockey, men kom fan inte dit i tredje perioden och sprid en dålig stämning i hela klacken isåfall. Som tur är överröstade resterande publik detta omgående.
överlag bra match och härligt drag på Hovet!
Losing all hope was freedom.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
En förväntad förlust blev istället en skön seger.
Genom kloka avvägningar mellan anfall och försvar lyckades vi bemästra ett skickligt Saik. Deras spetsspelare snurrade friskt med oss emellanåt men det var ändå ingen oförtjänt seger.
Oavgjort hade väl speglat matchbilden bättre, men det gör ju bara att segern känns om än skönare.
4 poäng ner till kvalserien visar på hur viktig denna seger var.
Sedan får vi se om lagets ojämnhet gör att vi åker på dyngstryk uppe i Gävle.
I våra bästa stunder spelar vi riktigt bra men tyvärr alldeles för sällan denna säsong.
Hursom, riktigt starkt att med en väl genomförd taktik lyckas slå Saik.
Genom kloka avvägningar mellan anfall och försvar lyckades vi bemästra ett skickligt Saik. Deras spetsspelare snurrade friskt med oss emellanåt men det var ändå ingen oförtjänt seger.
Oavgjort hade väl speglat matchbilden bättre, men det gör ju bara att segern känns om än skönare.
4 poäng ner till kvalserien visar på hur viktig denna seger var.
Sedan får vi se om lagets ojämnhet gör att vi åker på dyngstryk uppe i Gävle.
I våra bästa stunder spelar vi riktigt bra men tyvärr alldeles för sällan denna säsong.
Hursom, riktigt starkt att med en väl genomförd taktik lyckas slå Saik.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Var i Kungsan och missa första perioden och första fem av andra, förespådde en förlust men så glad att jag hade fel.
Första kedjan körde på i en jäkla fart idag, skenande tåg allihopa
Härligt att Mackan nätade, hoppas han tänder till och går tillbaka till sitt gamla. Stort sett bra genomförd match, men långt ifrån som det ska spelas. Klubertanz är praktusel på blå, karln kan inte skjuta eller sikta... Bänkvärmare!
Domarna var oerhört ojämna denna eftermiddag, herrejävlar... Släppte slashingen, blåste för slashingen, släppte icing, blåste icing... Satan vad svårt det ska vara att döma jämnt, patetiskt.
Ojämn serie för den delen också, 3-0 förlust mot Växjö och 3-2 vinst mot serieledande saik. Vilket lag som helst kan lyfta SM pokalen i April, allt verkar ligga i inställningen.
Upp till Gävle och visa vad vi tycker när man viker ner sig mot solna..
Första kedjan körde på i en jäkla fart idag, skenande tåg allihopa

Domarna var oerhört ojämna denna eftermiddag, herrejävlar... Släppte slashingen, blåste för slashingen, släppte icing, blåste icing... Satan vad svårt det ska vara att döma jämnt, patetiskt.
Ojämn serie för den delen också, 3-0 förlust mot Växjö och 3-2 vinst mot serieledande saik. Vilket lag som helst kan lyfta SM pokalen i April, allt verkar ligga i inställningen.
Upp till Gävle och visa vad vi tycker när man viker ner sig mot solna..
Djurgårdens IF - SAIK. 7/1, 2012
Härligt med vinst och tveksamma domslut till trots får vi tacka dem för att de inte som brukligt blåste för blockering vid 3-2. Från den position domaren stod kunde pucken mycket väl sett ut att vara blockerad.
Vidare är det riktigt roligt att se Norman blomma ut mer och mer
Vidare är det riktigt roligt att se Norman blomma ut mer och mer

-
Bra seger men så länge vi inte får ett kontinuerligt poängflöde så är vi stekt potatis. Vidare måste jag ju verkligen ge en eloge till er 20tal personer som sjöng era Abbe-ramsor, Gjorde sittplats och majoriteten i klacken förbannade vilket gjorde att trycket blev så mycket bättre. Vilken manifestation det blev eller vad säger ni? Polisen sitter nog och gråter och Abbe packar nog väskorna...
Det är vad jag kallar ett kraftigt markerande från dessa personer... Så är trycket om ni bråkar med JK!
För att vara allvarlig, riktigt bra jobbat av aktiv sittplats som för närvarande bär fram stämningen på Hovets läktare. Sanna hjältar! Förövrigt ni däruppe i hörnet i klacken. Varför jublade ni när DIF gjorde mål? Varför sjöng ni med i "Sjung nu högt för Djurgårn vårat lag"? Medan laget krigade för en trepoängare så stod ni och gnällde över något som överhuvudtaget inte har med matchen att göra. Hyschade alla Djurgårdare som försökte starta ramsor. Tack och lov att ingen gav vika och att det istället blev en fest att minnas, och inte att skämmas över.
Det är vad jag kallar ett kraftigt markerande från dessa personer... Så är trycket om ni bråkar med JK!
För att vara allvarlig, riktigt bra jobbat av aktiv sittplats som för närvarande bär fram stämningen på Hovets läktare. Sanna hjältar! Förövrigt ni däruppe i hörnet i klacken. Varför jublade ni när DIF gjorde mål? Varför sjöng ni med i "Sjung nu högt för Djurgårn vårat lag"? Medan laget krigade för en trepoängare så stod ni och gnällde över något som överhuvudtaget inte har med matchen att göra. Hyschade alla Djurgårdare som försökte starta ramsor. Tack och lov att ingen gav vika och att det istället blev en fest att minnas, och inte att skämmas över.
100% DJURGÅRDSJ***L