JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sleepy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av sleepy »

Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Ojoj hårda ord härinne... -Daniel, precis så som jag skrev så är det precis det jag inte gör. Jag förstår inte bojkotten, du kan verkligen inte läsa. Ojoj, tack för skrattet iallafall :lol:

Bara att hoppas att den här mentaliteten sprider sig till läktaren. Tänker fan inte bli hyschad när jag sjunger för DIF!
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2011 ... -stalls-in

Nämns ordet bojkott på ett enda ställe Jock?
Jag antar att dessa pojkar i Fabriken samt ledare i JK inte kommer att våga sätta sin fot på Hovet, då polisen tydligen är där för att döda dem. De skriver ju att det är farligt. Jag skulle då aldrig våga besöka något som är så läskigt. Med andra ord, indirekt bojkott!

Skrämselpropaganda är ett ord för det!
Om du faktiskt hade gått på matcherna så hade du märkt att ikväll var Fabriken/UCS i högsta grad närvarande och protesterade mot DIF Säk under hela sista perioden. Långt ifrån alla som var nöjda med deras protest, men de fick fram sitt budskap måste man säga. De har mitt fulla stöd.
11433 - Sektion 210
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

AMMC skrev:För de som inte kan förmå sig att stötta linjen JK, Fabriken, UCS mfl nu tar.

Fixa er egen fest om det är så viktigt.

Att ens antyda att man kräver att dessa grupper/personer ska servera evenemang och fester samtidigt som de behandlas som smuts på våra matcher är minst sagt magstarkt.

Om man på allvar vill att klackverksamheten ska växa och må bra, då stödjer man detta initiativ och försöker skjutsa på en förändring som måste till. DIF Hockey måste ta sin publiks parti och jobba för en human och vettig inställning från DIF-Säkerhets och polisens sida. Detta gör man inte idag då man har Abbe Törsleff som beställare och Säkerhetschef.

Jag köper delar av det du säger, men det handlar ju också om många medlemmar i JK som ifrågasätter detta, då känns det konstigt med argument som "fixa er egen fest" vi är ju med i samma förening..
Fubar

Inlägg av Fubar »

Jockmaniac skrev: DIFwest och Fubar: Puss på er och välkommna till forumet och hoppas ni ska trivas... Hoppas inget jag kan säga kan hetsa er till någon form av bojkott!
Jag väntar fortfarande på svar. Om du missade frågan så ställer jag den igen, hur skämmer vi ut oss inför hela Sverige genom att ställa in ett arrangemang som jk-dagen? Tror ärligt talat att resten av Sverige skiter blanka fan i jk-dagen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sleepy skrev:
Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:
Jockmaniac skrev:Ojoj hårda ord härinne... -Daniel, precis så som jag skrev så är det precis det jag inte gör. Jag förstår inte bojkotten, du kan verkligen inte läsa. Ojoj, tack för skrattet iallafall :lol:

Bara att hoppas att den här mentaliteten sprider sig till läktaren. Tänker fan inte bli hyschad när jag sjunger för DIF!

Jag antar att dessa pojkar i Fabriken samt ledare i JK inte kommer att våga sätta sin fot på Hovet, då polisen tydligen är där för att döda dem. De skriver ju att det är farligt. Jag skulle då aldrig våga besöka något som är så läskigt. Med andra ord, indirekt bojkott!

Om du faktiskt hade gått på matcherna så hade du märkt att ikväll var Fabriken/UCS i högsta grad närvarande och protesterade mot DIF Säk under hela sista perioden. Långt ifrån alla som var nöjda med deras protest, men de fick fram sitt budskap måste man säga. De har mitt fulla stöd.
Gick inte idag, det stämmer. Som din mamma borde lärt dig, en del har inte möjligheten att vara stockholmare och då gör ekonomin att man inte är där. Ekonomi spelar en rätt avgörande roll sedu!

Tyckte Berra skrev ett vettigt inlägg i den andra tråden, dock lite väl hårt och ilsket möjligtvis. Att slänga skit på DIF säk när det så uppenbart är polisen, en högre sittande yrkeskår, som slängt ut ungdomarna, känns som jag sagt tidigare jävligt malplacerat!

Men har gett upp att försöka förstå deras resonemang då det så uppenbart inte finns något vettigt sådant...

Fubar: Ber om ursäkt, trodde frågan var ironisk... Jo att ställa in årets största supporterfest för att skrika ut sin ilska på något som inte ens har med idrott att göra, är att leka kraftigt martyr. Tror som sagt att Fabriken osv överskattar sin plats och sin roll i Djurgårdens existens. Vi straffar enbart oss själva och DIF Hockeys spelare med att ställa in arrangemanget. Hoppas verkligen inte Media gör en grej av detta då vi kommer få skämma ögonen ur oss. "För att visa sitt missnöje mot polisen så ställer JK och Fabriken in delar av festen som spelare, ledare och resterande fans älskar"! Man gör helt enkelt som polisen vill, och tvärtemot vad spelare(som vi faktiskt är där för) och vi själva vill...

Men är inte arg längre... Tycker bara synd om grabbarna, och synd att snuten vinner, om det nu skulle vara så att de misskött sig! Blir en match i mängden istället för något extra.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Jockmaniac skrev:
sleepy skrev:
Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:

Gick inte idag, det stämmer. Som din mamma borde lärt dig, en del har inte möjligheten att vara stockholmare och då gör ekonomin att man inte är där. Ekonomi spelar en rätt avgörande roll sedu!

Tyckte Berra skrev ett vettigt inlägg i den andra tråden, dock lite väl hårt och ilsket möjligtvis. Att slänga skit på DIF säk när det så uppenbart är polisen, en högre sittande yrkeskår, som slängt ut ungdomarna, känns som jag sagt tidigare jävligt malplacerat!

Men har gett upp att försöka förstå deras resonemang då det så uppenbart inte finns något vettigt sådant...

Fubar: Ber om ursäkt, trodde frågan var ironisk... Jo att ställa in årets största supporterfest för att skrika ut sin ilska på något som inte ens har med idrott att göra, är att leka kraftigt martyr. Tror som sagt att Fabriken osv överskattar sin plats och sin roll i Djurgårdens existens. Vi straffar enbart oss själva och DIF Hockeys spelare med att ställa in arrangemanget. Hoppas verkligen inte Media gör en grej av detta då vi kommer få skämma ögonen ur oss. "För att visa sitt missnöje mot polisen så ställer JK och Fabriken in delar av festen som spelare, ledare och resterande fans älskar"! Man gör helt enkelt som polisen vill, och tvärtemot vad spelare(som vi faktiskt är där för) och vi själva vill...

Men är inte arg längre... Tycker bara synd om grabbarna, och synd att snuten vinner, om det nu skulle vara så att de misskött sig! Blir en match i mängden istället för något extra.
Snälla kan du inte bara logga ut från forumet och aldrig mera komma tillbaka, är fan rejält trött på dit skitsnack nu
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Ähhh... Jockmaniac är DIF. Han har en annan åsikt bara.
Senast redigerad av Millwall den 2011-12-30 22:48:13, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lite synd att det skulle sluta så här.
Jag som hade sett fram emot det årliga besöket från fotbollsklacken...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Apfan

Inlägg av Apfan »

Men herregud Jockmaniac. Det är inte bara snuten som felat. DIFsäk har också betett sig som svin. förstår du inte det?

DIFsäk har misshandlat dina Djurgårdsbröder. Tänker du tolerera det och gå vidare som om inget hänt? Det tänker iaf inte jag.
Berra

Inlägg av Berra »

Vilka idioter det finns som skriver saker i stil med "nu vinner polisen" :roll: Personligen hoppas jag att det nu blir en match där djurgårdare som klarar av att gå på match utan att bli avhysta håller en hög volym utan en massa snyftramsor från tidigare avhysta snorungar.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Haha tack Millwall att man kan ha olika åsikter och ändå behandlas respektfullt. En sällsynt förmåga här på forumet. Speciellt från alla nyligen anlända skribenter. Tummen upp för det käre Djurgårdsbroder :)

Som sagt, har aldrig sett eller hört den här misshandeln. Har alltid blivit behandlad korrekt och de flesta med mig! Tänk om alla på en krog skulle lita blint på de som åker ut varje kväll. I deras ögon har de blivit utkastade med huvudet i en snödriva, medan vaktens dito menar att grabbarna blivit uteskorterad. Saker och ting kan eskalera och det säger jag med kraftig erfarenhet från ämnet.

Är det sant, så är det förjävligt och bör inte gå ostraffat förbi, MEN oskyldiga ska inte drabbas drabbas. I det här fallet laget!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Lee Harvey Oswald skrev:Lite synd att det skulle sluta så här.
Du kan lugnt luta dig tillbaka, om inget händer så är det snart lugnt och skönt igen med den gamla goda "hockeyklacken". Alla 25.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Bra initiativ! Framförallt så gillar jag sättet man gör sin röst hörd. Bottenskrapet från Solna slåss för att få bort poliser från läktaren. JK och Fabriken använder sin hjärna och utför en fredlig protest som har betydligt större effekt än ett slagsmål med snuten.

Bra jobbat!
Fubar

Inlägg av Fubar »

Jockmaniac skrev:
sleepy skrev: Om du faktiskt hade gått på matcherna så hade du märkt att ikväll var Fabriken/UCS i högsta grad närvarande och protesterade mot DIF Säk under hela sista perioden. Långt ifrån alla som var nöjda med deras protest, men de fick fram sitt budskap måste man säga. De har mitt fulla stöd.

Dina försök att vara nedlåtande mot andra likt Sleepy ter sig ganska tama minst sagt...

Jag tillskilnad från dig uppenbarligen har otroligt stor respekt för det arbete som killarna och tjejerna gör inom JK och Fabriken. Att dom väljer att markera gentemot DIF som matcharrangör med en inställd JK-dag ser jag bara som hälsosamt. När DIF hockeys besökare i vissa fall trakasseras av polis och egna ordningsvakter för skitsaker och i vissa fall inte ens det utav bara för att man ifrågasätter ingripanden så tycker åtminstone jag att DIF i det här fallet bör visa lite tydligare sympati och stå upp för sina besökare och även ifrågasätta sin egen säkerhetsapart och polisens agerande.
Det gör man inte offentligt och man gör det heller inte internt troligen eftersom JK har valt att ställa in sitt årliga arrangemang.
Sedan är jag inte där för grabbarna på isen utan för klubbmärket på tröjan! Det är för klubben jag är där och om något är fel med den så är det bara hälsosamt att protestera mot det som är fel. Jag förstår att laget tycker det är tråkigt men i längden så måste vi komma till rätta med det här problemet för gör vi inte det så kommer vi vara tillbaks i ett halvdött globen med en sittande till många delar tyst publik och garanterat utan någon JK-dag.
Sedan förstår jag inte riktigt vart det här med bojkott kommer ifrån. Vad jag vet har man bara ställt in arrangemanget inte uppmanat till någon bojkott utav matchen.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Hur har man tänkt att bojkotten ska vara egentligen?

Ska hela klacksektionen vara tom? eller är det bara folk från jk och fabriken som ej kommer vara där?
Känns meningslöst att ha en bojkott om det bara är JK och fabriken som ej är på plats, men att det står vanligt folk i klacken iaf.

Ska bli väldigt intressant hur som, och se hur det slutar.
Berra

Inlägg av Berra »

AMMC skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Lite synd att det skulle sluta så här.
Du kan lugnt luta dig tillbaka, om inget händer så är det snart lugnt och skönt igen med den gamla goda "hockeyklacken". Alla 25.
Nja ikväll så var det ganska många (80%) som tittade på den kränkta delen av klacken och undrade vad de sjöng om. Dessa kommer nog igen. Men vad ska hända tycker du? Hur jävla svårt kan det vara att lämna arenan om polisen ber en göra det? Lite respekt för lag och ordning borde man kunna begära även av de lättkränkta.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Skriv svar