Challe ska definitivt upp. Mer djurgårdare än så är det svårt att bli.-daniel- skrev:Jag tycker Challes tröja definitivt borde hänga i taket, en av vår tids största DIF-ikoner förtjänar en solklar plats enligt mig.
Ottosson är annars för mig den enda helgjutna, där är det inget snack. Kanske Jimmies också. Falk förtjänar också platsen.
Men någonstans måste man också dra gränser...
Vems tröja ska hissas upp i taket?
Re: Vems tröja ska hissas upp i taket?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Challe absolut. Falken i all ära och han kan med gott samvete få tröjan i taket men inte innan Challe.
Otto kan bli en bra kandidat i framtiden.
Linkan inte, han visade vart han ville tidigare och det är inte bara för tiden nu när DIF av olika anledningar inte vill ha honom.
Ekman, skön inställning men ingen som har slitit tillräckligt i klubben.
Ragge likaså. Han valde dessutom en annan klubb före DIF om jag inte missminner mig.
Otto kan bli en bra kandidat i framtiden.
Linkan inte, han visade vart han ville tidigare och det är inte bara för tiden nu när DIF av olika anledningar inte vill ha honom.
Ekman, skön inställning men ingen som har slitit tillräckligt i klubben.
Ragge likaså. Han valde dessutom en annan klubb före DIF om jag inte missminner mig.
Du har ju inte fattat principen om vi säger så ..Stojan skrev:Har folk glömt bort Mats Sundin? Hans tröja ska upp. Den som gjort Flest poäng av alla svenskar genom tiderna i NHL.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vems tröja ska hissas upp i taket?
Om några timmar vet vi, men jag skulle bli oerhört förvånad om det inte är Falk eller Berglund. Som outsider till dessa säger jag Tommy Söderström, bara för att...
2014-04-07, vad hände?
- Christopher J
Ni som dissar Linkan. Han har gjort mest poäng för klubben genom tiderna. Klart att en sådan spelare ska hänga i taket. Det har inte att göra med att det är Linkan, utan en spelare som har gjort mest poäng för klubben.Linkan har vunnit ett guld i DIF(90/91) och han har räddat oss flera säsonger från nedflyttning. Även om ledningen inte velat ha honom senaste tiden så är det inte ledningen som är DIF. Man måste tänka på hela föreningen genom tiderna, och då hör den meste poängplockaren genom tiderna uppe i taket.
Linkan har gjort över 600 matcher i DIF(endast Otto och Falken mer) och är även den som gjort flest assist. Exempelvis så har han bättre statistik än Mikael Johansson på allting i DIF utom guld förstås.
Linkans tröja hör hemma i taket.
Linkan har gjort över 600 matcher i DIF(endast Otto och Falken mer) och är även den som gjort flest assist. Exempelvis så har han bättre statistik än Mikael Johansson på allting i DIF utom guld förstås.
Linkan kan möjligtvis få sin tröja i taket eftersom han har poängrekordet. Men att det skulle vara hans tröja som annonseras ikväll är väl knappast troligt då han fortfarande är aktiv. Man vill ju inte göra samma tabbe som Modo att hissa Foppas tröja för att sen behöva plocka ner den när det var dags för comebackernaChristopher J skrev:Ni som dissar Linkan. Han har gjort mest poäng för klubben genom tiderna. Klart att en sådan spelare ska hänga i taket. Det har inte att göra med att det är Linkan, utan en spelare som har gjort mest poäng för klubben.Linkan har vunnit ett guld i DIF(90/91) och han har räddat oss flera säsonger från nedflyttning. Även om ledningen inte velat ha honom senaste tiden så är det inte ledningen som är DIF. Man måste tänka på hela föreningen genom tiderna, och då hör den meste poängplockaren genom tiderna uppe i taket.

Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det inte dags för en målvakt att få sin tröja i taket, Rolf Ridderwall eller Tommy Söderström?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
- Säsongskort: Ja
Självklart är det Mats Waltins tröja som ska upp! Hur många andra har vunnit SM-guld både som spelare och tränare för/med Djurgården?DIF 75 skrev:Tröjan kan ju inte gärna spela på isen vilket innebär att Ölvestad (Kapten mer än 5år), Ottosson (Kapten 1år) kanske någon till får vänta (Nisse finns ju i truppen).
Falk (Kapten mer än 5år) Värdig verkligen...
Stora grabbar är ju några andra i taket... så förutom dem kan dessa vara på tal:
97.Mats Waltin, (ett antal säsonger i DIF varav kapten några + tränare i 2)
131.Tommy Mörth (tiotal säsonger i DIF)
136.Tommy Albelin (några säsonger i DIF)
145.Kent Nilsson (några magiska säsonger i DIF)
146.Rolf Ridderwall (några säsonger i DIF)
150.Patrik Erickson, (några säsonger i DIF)
153.Kenneth Kennholt (ett antal säsonger i DIF)
154.Johan Garpenlöv (några säsonger i DIF + ass tränare i 2)
155.Charles Berglund, Djurgårdens IF (tiotal säsonger i DIF varav några kapten + 1 som ass tränare)
159.Mats Sundin (några säsonger i DIF)
Kan ju kolla på massor av värden... (hade siffror i detalj när läsaren dog)
Mina pengar går på:
1. Challe (#2 ??? tillsammans med Rolle)
2. Super Mats (#9 skulle passa bra i taket)
3. Falken (#16 kommer ändå hänga där innan slutet på nästa säsong)
Avgå DJ Yes!
- SirDIFalot
Är det bara jag som ser deras tränarmeriter för DIF relativt irrelevanta?
För mig handlar det om vad man åstadkommit som spelare. Det är ju därför tröjan ska upp och inte någon tränarkavaj.
Edit: För övrigt har ju Otto både gjort fler matcher och poäng i nummer 9 än Waltin.
För mig handlar det om vad man åstadkommit som spelare. Det är ju därför tröjan ska upp och inte någon tränarkavaj.
Edit: För övrigt har ju Otto både gjort fler matcher och poäng i nummer 9 än Waltin.
Expert.
Är du säker på det? I så fall borde ju inte challe fått använda #2...SirDIFalot skrev:Det gör det. Kan också tycka att det är fel. I alla fall när det blivit för många tröjor där uppe...pulverapa skrev:Pensioneras även numret? Jag tycker det är fel.
- SirDIFalot
Det är för att inga tröjor pensionerades förrän väldigt nyligen. (2001)Rogga skrev:Är du säker på det? I så fall borde ju inte challe fått använda #2...SirDIFalot skrev:Det gör det. Kan också tycka att det är fel. I alla fall när det blivit för många tröjor där uppe...pulverapa skrev:Pensioneras även numret? Jag tycker det är fel.
Expert.
Okej, då är jag med!SirDIFalot skrev:Det är för att inga tröjor pensionerades förrän väldigt nyligen. (2001)Rogga skrev:Är du säker på det? I så fall borde ju inte challe fått använda #2...SirDIFalot skrev:Det gör det. Kan också tycka att det är fel. I alla fall när det blivit för många tröjor där uppe...pulverapa skrev:Pensioneras även numret? Jag tycker det är fel.

Helt rätt med Challe, Falks tid kommer men i januari är det Challe som ska hyllas.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Challe!! Helt rätt.
Sedan hade väl inte Falken varit fel, men hans tid kommer nog.
Tyvärr ser jag inga naturliga ersättare till dessa så som dagens hockeykarta ser ut. Alla spelare flyttar runt och försöker tjäna så mycket pengar det bara går. Ottosson är väl lite av den sista kulturbäraren vi kommer att ha i föreningen.
Sedan hade väl inte Falken varit fel, men hans tid kommer nog.
Tyvärr ser jag inga naturliga ersättare till dessa så som dagens hockeykarta ser ut. Alla spelare flyttar runt och försöker tjäna så mycket pengar det bara går. Ottosson är väl lite av den sista kulturbäraren vi kommer att ha i föreningen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm