Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Maximera dom få offensiva, kreativa och speediga krafter vi har i dom två första kedjorna. Spelförstörande dom övriga två. In med Tjärna i PP.
Mackan - Zibanejad - Carlsson
Kempe - Norman - Ölvestad
Tim E - Otto - Tjärna
Brodin - Fimpen -Cehlin
Tim tillför lite speed i tredjekedjan. Fjärde är också rätt speedig, men kan inte hantera pucken.
Första innehåller tre målskyttar, oömma spelare.
Andra speedig med målskytt(nåja) i Kempe, spelfördelande säkerhets i Norman och power i Jimmie.
Tim E - Otto - Tjärna
Brodin - Fimpen -Cehlin
Tim tillför lite speed i tredjekedjan. Fjärde är också rätt speedig, men kan inte hantera pucken.
Andra speedig med målskytt(nåja) i Kempe, spelfördelande säkerhets i Norman och power i Jimmie.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vet inte om jag riktigt håller med. Att han inte kommit hit är ju för att han velat maximera inkomsterna och säkra framtiden fullständigt för hans familj. Naturligtvis kommer han hem för att "varva ner" men tror ändå Daniel är och blir så pass motiverad att spela ett bra år tillsammans med brorsan.SirDIFalot skrev:Jag funderar faktiskt lite på hur hög motivation Tjärnqvist har kvar. Jag menar, hade han verkligen varit sugen på att komma hit hade han kommit för en, två, tre eller fyra säsonger sedan. Det känns som att vi blir sista alternativet. När han ej längre kan locka ett lukrativt KHL-kontrakt.
Har en magkänsla att vi kan få se lite nonchalans från honom i vinter. Lite på BomBom-manér. Bara en tanke.
- SirDIFalot
Förmodligen gör han ett bra jobb. Men får inte känslan av att han vill spela här speciellt mycket. Då finns risken för motivationsbrist a la BomBom, då vettefan om han är värd sådär 250-300k. Jag hoppas ju givetvis han är grym men... Får lite såna vibbar att han inte vill hit så mycket egentligen.-daniel- skrev:Vet inte om jag riktigt håller med. Att han inte kommit hit är ju för att han velat maximera inkomsterna och säkra framtiden fullständigt för hans familj. Naturligtvis kommer han hem för att "varva ner" men tror ändå Daniel är och blir så pass motiverad att spela ett bra år tillsammans med brorsan.SirDIFalot skrev:Jag funderar faktiskt lite på hur hög motivation Tjärnqvist har kvar. Jag menar, hade han verkligen varit sugen på att komma hit hade han kommit för en, två, tre eller fyra säsonger sedan. Det känns som att vi blir sista alternativet. När han ej längre kan locka ett lukrativt KHL-kontrakt.
Har en magkänsla att vi kan få se lite nonchalans från honom i vinter. Lite på BomBom-manér. Bara en tanke.
Expert.
Om inte Tjärnqvist har ändrats något enormt är han en ytterst professionell kille så att han skulle såsa sig igenom elitserien ser jag som högst osannolikt. Då skulle jag oroa mig mer för ålderskrämpor i sådana fall.
I övrigt skulle jag nog förorda denna uppställning:
Nilsson - Norman -Zibbe
Carlsson - Almtorp - Tjärnqvist
Kempe - Otto - Cehlin
Ölvestad - Eklund - Brodin
Kan mycket väl vara Elitseriens svagaste första och andra linor, men vad tusan skall man göra egentligen?
Nilsson - Norman och Zibbe har i alla fall potential att få till det om alla bitar faller på plats.
Andrakedjan är antagligen Elitseriens svagaste och består egentligen av tre spelare där jag hade föredragit att inte signa upp någon. Upp till bevis är allt jag har att säga till de tre, men räknar egentligen inte med dem alls.
Kempe och Cehlin borde kunde trampa på rätt hårt och smarte Otto tar hand om det defensiva. En helt okej tredjekedja som borde kunna göra en del framåt.
Ölvestad - Eklund - Brodin borde kunna vara seriens bästa, eller i alla fall en av de bästa, checkinglina om nu bara Ölvestad lyckas hitta tillbaka till sitt gamla jag igen.
Sammanfattningsvis kedja 3 och 4 är jag nöjd med, kan tyvärr inte säga detsamma om de övriga två. Om alla bitar fallet på plats kan kedja 1 lyckas, men då krävs det en Nilsson i 09-10 form samt att Zibbe och Norman tar kliv framåt. Är det två spelare som skall ta kliv framåt nästa säsong tode det väl för övrigt vara de två som har störst chans att göra det. Kedja två kan man bara säga suck om. Tjärnqvist är bra i PP, men inte i spel 5 mot 5. Helt ärligt hade jag föredragit om samtliga de tre spelarna blivit utbytta mot andra alternativ. Kedja ett och två blir för övrig PP-formationerna också. Enda ändringen blir att Tjärnqvist får stå framför mål i båda två...
Backbesättning är så jävla svag och ojämnt byggd att jag varken vet bakåt eller framåt där. Återkommer därför med den när sista backen har presenterats.
I övrigt skulle jag nog förorda denna uppställning:
Nilsson - Norman -Zibbe
Carlsson - Almtorp - Tjärnqvist
Kempe - Otto - Cehlin
Kan mycket väl vara Elitseriens svagaste första och andra linor, men vad tusan skall man göra egentligen?
Nilsson - Norman och Zibbe har i alla fall potential att få till det om alla bitar faller på plats.
Andrakedjan är antagligen Elitseriens svagaste och består egentligen av tre spelare där jag hade föredragit att inte signa upp någon. Upp till bevis är allt jag har att säga till de tre, men räknar egentligen inte med dem alls.
Kempe och Cehlin borde kunde trampa på rätt hårt och smarte Otto tar hand om det defensiva. En helt okej tredjekedja som borde kunna göra en del framåt.
Ölvestad - Eklund - Brodin borde kunna vara seriens bästa, eller i alla fall en av de bästa, checkinglina om nu bara Ölvestad lyckas hitta tillbaka till sitt gamla jag igen.
Sammanfattningsvis kedja 3 och 4 är jag nöjd med, kan tyvärr inte säga detsamma om de övriga två. Om alla bitar fallet på plats kan kedja 1 lyckas, men då krävs det en Nilsson i 09-10 form samt att Zibbe och Norman tar kliv framåt. Är det två spelare som skall ta kliv framåt nästa säsong tode det väl för övrigt vara de två som har störst chans att göra det. Kedja två kan man bara säga suck om. Tjärnqvist är bra i PP, men inte i spel 5 mot 5. Helt ärligt hade jag föredragit om samtliga de tre spelarna blivit utbytta mot andra alternativ. Kedja ett och två blir för övrig PP-formationerna också. Enda ändringen blir att Tjärnqvist får stå framför mål i båda två...
Backbesättning är så jävla svag och ojämnt byggd att jag varken vet bakåt eller framåt där. Återkommer därför med den när sista backen har presenterats.
- -daniel-
Jag håller faktiskt med det Kall-El skrev om Tjärnqvist; tror faktiskt inte han är en sådan typ som Boumedienne som stundtals ser helt ointresserad ut. Han kommer få en sådan roll i laget att det liksom inte håller med den inställningen...SirDIFalot skrev:Förmodligen gör han ett bra jobb. Men får inte känslan av att han vill spela här speciellt mycket. Då finns risken för motivationsbrist a la BomBom, då vettefan om han är värd sådär 250-300k. Jag hoppas ju givetvis han är grym men... Får lite såna vibbar att han inte vill hit så mycket egentligen.-daniel- skrev:Vet inte om jag riktigt håller med. Att han inte kommit hit är ju för att han velat maximera inkomsterna och säkra framtiden fullständigt för hans familj. Naturligtvis kommer han hem för att "varva ner" men tror ändå Daniel är och blir så pass motiverad att spela ett bra år tillsammans med brorsan.SirDIFalot skrev:Jag funderar faktiskt lite på hur hög motivation Tjärnqvist har kvar. Jag menar, hade han verkligen varit sugen på att komma hit hade han kommit för en, två, tre eller fyra säsonger sedan. Det känns som att vi blir sista alternativet. När han ej längre kan locka ett lukrativt KHL-kontrakt.
Får Almtorp inte ens vara med?android skrev:Maximera dom få offensiva, kreativa och speediga krafter vi har i dom två första kedjorna. Spelförstörande dom övriga två. In med Tjärna i PP.
Tim E - Otto - Tjärna
Brodin - Fimpen -Cehlin
Personligen skulle jag göra såhär:
Nilson - Otto - Carlsson
Tjärnqvist - Almtorp - Zibbe
Kempe - Norman - Tim
Ser inte jättebra ut direkt...
Nilson - Otto - Carlsson
Tjärnqvist - Almtorp - Zibbe
Kempe - Norman - Tim
Ser inte jättebra ut direkt...
i
Hovet, 19:00 1/9, Luleå HF (h). På en gång dom ska dö.
- Daniel942
Bakom båset!lajjnus skrev:Hovet, 19:00 1/9, Luleå HF (h). På en gång dom ska dö.
DIF!
Mackan - Otto - Zibanejad
Carlsson - Almtorp - Tjärna
Kempe - Norman - Cehlin
Brodin - Fimpen - Ölvestad
Boumedienne - Tjärnqvist
Holmqvist - Printz
Bartley - Claesson
Helt ok.
Carlsson - Almtorp - Tjärna
Kempe - Norman - Cehlin
Brodin - Fimpen - Ölvestad
Boumedienne - Tjärnqvist
Holmqvist - Printz
Bartley - Claesson
Helt ok.
Funderade lite på om laget i år kan bli ett lag att knyta an till så att säga. Jag vill inte sitta på läktaren och svära över 95% av laget som det tyvärr är i fotbollen idag. Har väldigt svårt att verkligen få någon känsla för många av spelarna där.
Själv har jag en hel drös med spelare jag verkligen gillar och som jag hoppas kan utvecklas;
Zibanejad
Supertalang som har allt.
Brodin
Kör över vem som helst trots 15kg mindre
Norman
Klassisk DIF-center som jag fått för mig har stort DIF-hjärta.
Ölvestad
Mr. DIFhockey
Tjärnqvist
Kommer alltid till jobbet. Ställer alltid upp på intervjuer, lojal mot oss fans, täcker en jävla massa skott.
Printz
"otur" i uppspelen ibland och ska nog inte droppa handskarna. Dock en rejäl pjäs som bjuder på tacklingar i världsklass.
Wesslau
Symboliserar slutspelet och den snöpliga final-förlusten. Otroligt seriös.
Holmqvist
Skön DIF-kille med toppegenskaper i PP. Landslagsklass i sina bästa stunder.
Fimpen
Utvecklas för varje år som går. Helt otroligt mycket DIF.
Otto
Utvecklas knappast. En idrottsman i samma stuk som Stenmark. Komplett som spelare trots att han tappat en hel del fart senaste åren.
Själv har jag en hel drös med spelare jag verkligen gillar och som jag hoppas kan utvecklas;
Zibanejad
Supertalang som har allt.
Brodin
Kör över vem som helst trots 15kg mindre
Norman
Klassisk DIF-center som jag fått för mig har stort DIF-hjärta.
Ölvestad
Mr. DIFhockey
Tjärnqvist
Kommer alltid till jobbet. Ställer alltid upp på intervjuer, lojal mot oss fans, täcker en jävla massa skott.
Printz
"otur" i uppspelen ibland och ska nog inte droppa handskarna. Dock en rejäl pjäs som bjuder på tacklingar i världsklass.
Wesslau
Symboliserar slutspelet och den snöpliga final-förlusten. Otroligt seriös.
Holmqvist
Skön DIF-kille med toppegenskaper i PP. Landslagsklass i sina bästa stunder.
Fimpen
Utvecklas för varje år som går. Helt otroligt mycket DIF.
Otto
Utvecklas knappast. En idrottsman i samma stuk som Stenmark. Komplett som spelare trots att han tappat en hel del fart senaste åren.
Född till sportchef.
- Datsyuk_13
Apropå ingenting så tycker jag att det skall bli helt underbart att höra Niklas Wikegård kommentera elitseriehockey i vinter!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 3071549.ab
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
- SirDIFalot
Verkligen. Synd bara att man inte får ha honom i JVM då.Datsyuk_13 skrev:Apropå ingenting så tycker jag att det skall bli helt underbart att höra Niklas Wikegård kommentera elitseriehockey i vinter!
Expert.
- -daniel-
Under ett litet eget träningspass på MTB'n i skog & mark så avslutades kvällen med en tur upp till toppen av hammarbybacken och vad ser man där; självklart en hel arsenal av DIF-lirare som sliter som djur. Helvete vad jobbigt det såg ut. Micke & Schumi (såg det ut som på håll) stod på toppen och glassade medan grabbarna slet... hann se bland andra Zibanejad, Brodin, Fimpen, Kempe, Hannula.
Nere på botten av berget var det bootcamp med fortsatta trevligheter i form av styrkepass. Precis samma upplägg som förra året såg det ut som. Bjuder på en unken bild från toppen:

Nere på botten av berget var det bootcamp med fortsatta trevligheter i form av styrkepass. Precis samma upplägg som förra året såg det ut som. Bjuder på en unken bild från toppen:

- Daniel942
Paparazzi!-daniel- skrev:Under ett litet eget träningspass på MTB'n i skog & mark så avslutades kvällen med en tur upp till toppen av hammarbybacken och vad ser man där; självklart en hel arsenal av DIF-lirare som sliter som djur. Helvete vad jobbigt det såg ut. Micke & Schumi (såg det ut som på håll) stod på toppen och glassade medan grabbarna slet... hann se bland andra Zibanejad, Brodin, Fimpen, Kempe, Hannula.
DIF!