Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:
Mash skrev:
Raus skrev:
Jockmaniac skrev:Bestämt mig för att ringa DIF Shopen precis innan jag åker och se om det ens är värt. Fan om man ska få pröjsa det dubbla för att se matchen från rad 2!
Eller så gör du som jag gjort varje derbyn, köp av turkarna utanför :roll:
Nyfiken, hur mycket fick du betala för en biljett?
Dom som går runt med "Biljetter köpes" säljer dom biljetter eller köper dom biljetter? Har aldrig fattat det..
Dom har inget försäljningstillstånd, därför får det inte stå "Biljetter säljes". Därför lite underförstått "Biljetter köpes (här)"
Expert.
Användarvisningsbild
kotten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kotten »

Hahahahaha. Kan inte sluta garva åt ölbilden på vår kära tränartrio. Vet ej varför.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kotten skrev:Hahahahaha. Kan inte sluta garva åt ölbilden på vår kära tränartrio. Vet ej varför.
Den är färsk för övrigt. Tagen efter 2-1 segern i Ö-vik samma kväll.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:Dom har inget försäljningstillstånd, därför får det inte stå "Biljetter säljes". Därför lite underförstått "Biljetter köpes (här)"
Haha, japp. Det stämmer. Är ju helt sjukt egentligen. Fattar inte det där alls. Hur svårt kan det vara att göra en razzia vid ett tillfälle (vem som nu skulle göra det? Polisen, Skatteverket?) och sätta dit dem. Samma sak med alla piratkopierade väskor på typ Sergels torg, det fattar jag inte heller. En fet razzia a la SWAT. Det händer fan aldrig.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Har väl inte rättighet att göra en sån razzia kanske... polisen står ju typ bredvid dem konstant innan matchstart! :P
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Jag har dock sålt en biljett till en turk förra säsongen. Hade en singelbiljett och sålde den typ 5 min innan matchstart för 200 spänn. Fattar inte hur han hann sälja den, men det var hans problem...
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Vi brukar köpa biljetter för 150 kr. Klackbiljetter, men min polare brukar vara grym på att pruta. Snabb och billig affär utan massa strul. Enligt mig bekvämare än att stressa till shopen när det börjar bli knökfullt.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Blir stört att se Galler-Mika utan galler...
Expert.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Raus skrev:Vi brukar köpa biljetter för 150 kr. Klackbiljetter, men min polare brukar vara grym på att pruta. Snabb och billig affär utan massa strul. Enligt mig bekvämare än att stressa till shopen när det börjar bli knökfullt.
De flesta biljetterna är garanterat företagsbiljetter som kommit på omvägar. Ett kundevent som inte blev av eller en säsongsbiljett som inte används - och vips säljer någon slips vidare biljetterna som hamnar på Globentorget.

Jag förstår att det är enklare och smidigare att köpa av en haj men nästa gång du ger honom 150 spänn så kan du tänka på att DIF lika gärna kunnat fått slantarna.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:Blir stört att se Galler-Mika utan galler...
Satt och tänkte på det med :lol: Ska förövrigt bli spännande att se Mika!
clowns to the left of me, jokers to the right
Mash

Inlägg av Mash »

Mot Hovet! Nu kör vi, islossning känslan sitter i än.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Fricke skrev:
Raus skrev:Vi brukar köpa biljetter för 150 kr. Klackbiljetter, men min polare brukar vara grym på att pruta. Snabb och billig affär utan massa strul. Enligt mig bekvämare än att stressa till shopen när det börjar bli knökfullt.
De flesta biljetterna är garanterat företagsbiljetter som kommit på omvägar. Ett kundevent som inte blev av eller en säsongsbiljett som inte används - och vips säljer någon slips vidare biljetterna som hamnar på Globentorget.

Jag förstår att det är enklare och smidigare att köpa av en haj men nästa gång du ger honom 150 spänn så kan du tänka på att DIF lika gärna kunnat fått slantarna.
DIF har rimligen redan fått slantarna då biljetten så att säga finns i omlopp.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vill läsa om Zibanejad-effekten som skall sitta i de resterande 2 matcherna (efter kvällens *host* vinst) innan uppehållet. Vill se rubriker som "Här lyfter Zibanejad Dif". Vill se ett hungrigt, tätt spelande Djurgården som går ut på hemmaplan med nyfunnet självförtroende.

Vill inte se Micke J stå och småflina i en intervju efter förlust och komma med floskler som "Vi spelade ju i alla fall upp oss vartefter matchen gick", eller en Montén som trots allt i det stora hela är nöjd med en hedervärd förlust. Jag spyr på alla jävla bortförklaring.

Kämpa Djurgården! Kriga!

Sen så hoppas jag att vi får se våra härliga blå matchdräkter i kväll. Det är dags för en nystart. Kom igen nu.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

-daniel- skrev: Sen så hoppas jag att vi får se våra härliga blå matchdräkter i kväll. Det är dags för en nystart. Kom igen nu.
Jag tycker att vissa i laget ska få spela utan klubbemblem, när de visat att de förtjänat att spela med skölden på bröstet så får de tillbaka sin Djurgårdsdräkt.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

DIF-Frölunda 3-2. Känns som om det blir vinst i kväll.Vi får inte förvänta oss för mycket av "Zibbe".

Men vi kan väl hoppas "Zibbe" proppar till en frölundaspelare precis som han gjorde mot Frölunda 0:27 in i denna video.

Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Skriv svar