Dom har inget försäljningstillstånd, därför får det inte stå "Biljetter säljes". Därför lite underförstått "Biljetter köpes (här)"Sjöwall skrev:Dom som går runt med "Biljetter köpes" säljer dom biljetter eller köper dom biljetter? Har aldrig fattat det..Mash skrev:Nyfiken, hur mycket fick du betala för en biljett?Raus skrev:Eller så gör du som jag gjort varje derbyn, köp av turkarna utanförJockmaniac skrev:Bestämt mig för att ringa DIF Shopen precis innan jag åker och se om det ens är värt. Fan om man ska få pröjsa det dubbla för att se matchen från rad 2!
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2011
Expert.
Hahahahaha. Kan inte sluta garva åt ölbilden på vår kära tränartrio. Vet ej varför.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- SirDIFalot
Den är färsk för övrigt. Tagen efter 2-1 segern i Ö-vik samma kväll.kotten skrev:Hahahahaha. Kan inte sluta garva åt ölbilden på vår kära tränartrio. Vet ej varför.
Expert.
Haha, japp. Det stämmer. Är ju helt sjukt egentligen. Fattar inte det där alls. Hur svårt kan det vara att göra en razzia vid ett tillfälle (vem som nu skulle göra det? Polisen, Skatteverket?) och sätta dit dem. Samma sak med alla piratkopierade väskor på typ Sergels torg, det fattar jag inte heller. En fet razzia a la SWAT. Det händer fan aldrig.SirDIFalot skrev:Dom har inget försäljningstillstånd, därför får det inte stå "Biljetter säljes". Därför lite underförstått "Biljetter köpes (här)"
Har väl inte rättighet att göra en sån razzia kanske... polisen står ju typ bredvid dem konstant innan matchstart! 

Jag har dock sålt en biljett till en turk förra säsongen. Hade en singelbiljett och sålde den typ 5 min innan matchstart för 200 spänn. Fattar inte hur han hann sälja den, men det var hans problem...
Vi brukar köpa biljetter för 150 kr. Klackbiljetter, men min polare brukar vara grym på att pruta. Snabb och billig affär utan massa strul. Enligt mig bekvämare än att stressa till shopen när det börjar bli knökfullt.
Losing all hope was freedom.
- SirDIFalot
De flesta biljetterna är garanterat företagsbiljetter som kommit på omvägar. Ett kundevent som inte blev av eller en säsongsbiljett som inte används - och vips säljer någon slips vidare biljetterna som hamnar på Globentorget.Raus skrev:Vi brukar köpa biljetter för 150 kr. Klackbiljetter, men min polare brukar vara grym på att pruta. Snabb och billig affär utan massa strul. Enligt mig bekvämare än att stressa till shopen när det börjar bli knökfullt.
Jag förstår att det är enklare och smidigare att köpa av en haj men nästa gång du ger honom 150 spänn så kan du tänka på att DIF lika gärna kunnat fått slantarna.
- reservjesus
Satt och tänkte på det medSirDIFalot skrev:Blir stört att se Galler-Mika utan galler...

clowns to the left of me, jokers to the right
Mot Hovet! Nu kör vi, islossning känslan sitter i än.
DIF har rimligen redan fått slantarna då biljetten så att säga finns i omlopp.Fricke skrev:De flesta biljetterna är garanterat företagsbiljetter som kommit på omvägar. Ett kundevent som inte blev av eller en säsongsbiljett som inte används - och vips säljer någon slips vidare biljetterna som hamnar på Globentorget.Raus skrev:Vi brukar köpa biljetter för 150 kr. Klackbiljetter, men min polare brukar vara grym på att pruta. Snabb och billig affär utan massa strul. Enligt mig bekvämare än att stressa till shopen när det börjar bli knökfullt.
Jag förstår att det är enklare och smidigare att köpa av en haj men nästa gång du ger honom 150 spänn så kan du tänka på att DIF lika gärna kunnat fått slantarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill läsa om Zibanejad-effekten som skall sitta i de resterande 2 matcherna (efter kvällens *host* vinst) innan uppehållet. Vill se rubriker som "Här lyfter Zibanejad Dif". Vill se ett hungrigt, tätt spelande Djurgården som går ut på hemmaplan med nyfunnet självförtroende.
Vill inte se Micke J stå och småflina i en intervju efter förlust och komma med floskler som "Vi spelade ju i alla fall upp oss vartefter matchen gick", eller en Montén som trots allt i det stora hela är nöjd med en hedervärd förlust. Jag spyr på alla jävla bortförklaring.
Kämpa Djurgården! Kriga!
Sen så hoppas jag att vi får se våra härliga blå matchdräkter i kväll. Det är dags för en nystart. Kom igen nu.
Vill inte se Micke J stå och småflina i en intervju efter förlust och komma med floskler som "Vi spelade ju i alla fall upp oss vartefter matchen gick", eller en Montén som trots allt i det stora hela är nöjd med en hedervärd förlust. Jag spyr på alla jävla bortförklaring.
Kämpa Djurgården! Kriga!
Sen så hoppas jag att vi får se våra härliga blå matchdräkter i kväll. Det är dags för en nystart. Kom igen nu.
Jag tycker att vissa i laget ska få spela utan klubbemblem, när de visat att de förtjänat att spela med skölden på bröstet så får de tillbaka sin Djurgårdsdräkt.-daniel- skrev: Sen så hoppas jag att vi får se våra härliga blå matchdräkter i kväll. Det är dags för en nystart. Kom igen nu.
DIF-Frölunda 3-2. Känns som om det blir vinst i kväll.Vi får inte förvänta oss för mycket av "Zibbe".
Men vi kan väl hoppas "Zibbe" proppar till en frölundaspelare precis som han gjorde mot Frölunda 0:27 in i denna video.
Men vi kan väl hoppas "Zibbe" proppar till en frölundaspelare precis som han gjorde mot Frölunda 0:27 in i denna video.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74