ET: Djurgårdens IF - EC Red Bull Salzburg, 14/8 16:00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mangie87
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ET: Djurgårdens IF - EC Red Bull Salzburg, 14/8 16:00

Inlägg av Mangie87 »

tomten skrev:
Mangie87 skrev:kommer det att läggas ut highlights här på sidan eller var kan man se målen?
man är ju rätt sugen på att se normans balja.
Mm vore trevligt att kunna se målen. Får inte DIF hockey lägga ut dem nu efter som kanal 10 sände matchen?

Precis vad jag tänkte. men isåfall borde ju kanal 10 lägga upp något.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Riktigt kul match att se, även om tempot stundtals var ganska lågt.

Målvakt. Tim spelade stabilt i målet tycker jag och är detta hans lägstanivå så har vi en bra ersättare till Wesslau. Någon retur hit och dit som var felstyrd men sånt händer.

Ska man se något negativt i backarna, så tycker jag det var lite för mycket felpass, ibland gick det så långsamt att dom satte sig själva i press och blev av med pucken. Salzburg checkade högt i banan vilket gjorde att misstag uppstog från backarna. Sen tycker jag inte att våra backar höll blå tillräkligt bra vilket gjorde att det skapades för myckey fri yta efter blå för Salzburg.

Forwards. Har inte så mycket att säga om dessa mer än att dom gjorde en stabil match i sin helhet. Dock gillade jag inte Cehlins interference 18:30 in i 3:e. Onödigt i detta läge med tek i anfallszon, annars gjorde han en bra match.

Tycket dock fortfarande att vi missar målet på tok för mycket när vi skjuter, det var ett par PP där vi var bedrövliga. Nu hängde vi ju 2 mål i denna spelform så man kanske inte ska klaga allt för mycket.

Nu vet jag att det är tidigt på säsongen och att det varit ett tuft schema så halshugg mig inte för detta. :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Någon som vet något om Erik Gustafsson? Jag har inte sett honom i backparen, inte bland reserverna och inte på "icke deltagande listan". Har han varit med eller är jag bara blind? :shock:
Jag ser ett mönster...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:
Jockmaniac skrev:Almtorp var osynlig!
Det var han verkligen inte. Han var en av de bättre idag igen. Han gör ett fruktansvärt bra jobb i det tysta, och han transporterade puck ofta i matchen på ett riktigt bra sätt så att vi kunde låsa fast Salzburg i offensiv zon. Han gjorde ingen poäng, men han syntes dock ofta. Jag tycker att han skötte sig strålande i alla fall.
Njaa, varken bu eler bä... Har lite högre krav på grabben, då han i mitt tycke ska vara våran förstacenter. Måste synas betydligt mer offensivt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Enbom

ET: Djurgårdens IF - EC Red Bull Salzburg, 14/8 16:00

Inlägg av Enbom »

Någon som förstår varför Otto lirade back i pp förresten?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Enbom skrev:Någon som förstår varför Otto lirade back i pp förresten?
Undrar om det inte var så att Mackan skulle vara point man, men så gled han ner och Otto fick ta hans plats eller nåt. För Otto ska verkligen inte vara point man..
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Har försökt att hitta målen från matchen överallt, men TV10 är sådana jävla fittor att man blir galen. Som tur är så tänkte jag faktiskt på det när jag såg matchen igår, så jag spelade in (TVn med mobilen, men ändå. Bättre än ingenting. Ni kan fan inte gå miste på Normans balja!) målen igår.

Holmqvists mål är inte med, men det är inget speciellt ni missar. Vanligt backskott från blå, bara.

edit: Nu ser jag att Carlssons mål inte heller är med. Aja. Skyll på TV10.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Almtorp är ingen förstacenter utan snarast en i raden av hökaratiga "tredjecentrar" som det känns som att vi har typ 3-4 stycken av.

Det som däremot har glatt mig en hel del är att Norman verkar ha växt både hockeymässigt och storleksmässigt.

Är det någon av våra centrar som skall blomma rejält i vinter är det nog han.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Det verkar som om Norman och Cehlin har bra kemi ihop. Det syntes redan i J20-slutspelet i våras. Dessa två bör man inte sära på. Detsamma tycks numer gälla för Nilson och Tjärnqvist. Dock borde man ge Almtorp chansen mellan de två sistnämnda. Han kanske inte är någon utpräglad förstecenter, men han har nog mer att ge än Ottosson i dagsläget.
Mangie87

Inlägg av Mangie87 »

Enbom skrev:Har försökt att hitta målen från matchen överallt, men TV10 är sådana jävla fittor att man blir galen. Som tur är så tänkte jag faktiskt på det när jag såg matchen igår, så jag spelade in (TVn med mobilen, men ändå. Bättre än ingenting. Ni kan fan inte gå miste på Normans balja!) målen igår.

Holmqvists mål är inte med, men det är inget speciellt ni missar. Vanligt backskott från blå, bara.

edit: Nu ser jag att Carlssons mål inte heller är med. Aja. Skyll på TV10.
Du är en hjälte!
Har letat i flera dagar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Nu lyckats få tag i alla målen som jag laddat upp.

Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mattias_87 skrev:Nu lyckats få tag i alla målen som jag laddat upp.

Tack som fan! Väntat å väntat efter att få se målen!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Otroligt fint PP i slutet där som resulterade i Honkens mål. Var inte 2010 statiskt alls. Gott!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Men alltjämt är det hybrisungar i publiken som skriker skjut så fort vi kommer över blå... Det mest tröttsamma på Hovet undantaget "Den som inte hoppar" ramsan som verkligen våldtogs under förra säsongen.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jockmaniac skrev:Men alltjämt är det hybrisungar i publiken som skriker skjut så fort vi kommer över blå... Det mest tröttsamma på Hovet undantaget "Den som inte hoppar" ramsan som verkligen våldtogs under förra säsongen.
Instämmer.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar