Och tydligen ur form också...DIF_Soldier skrev:I form den bästa ishockeyspelaren i världen, utan tvekan.SirDIFalot skrev:Sidney Crosby.........
NHL
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: NHL 11/12
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nja, han har ju tränat utanför isen en lång tid, så han är inte i så dålig form.
Känns som att vi "slarvade bort" ett OS under Bengan. Undrar hur Sverige skulle stå sig idag i en OS-turnering, speciellt med Sedinarna i storform. Känns iallafall som att Ryssland hade varit sämre än på länge och USAs målvaktspar i Thomas/Miller hade varit en fröjd för ögat.
Team Canada hade varit ruggiga återigen givetvis - vilket lag man skulle förfoga över! Undrar dock vem man skulle ställa i mål. Personligen skulle det inte bli Luongo då han är för ojämn. Skulle nog ställa Carey Price i kassen faktiskt.
USA hade nog fan tagit sig långt i turneringen. Med ovan nämnda målvaktspar samt Ryan Suter, J. Johnson och E. Johnson på backsidan skulle amerikanarna definitivt bli att räkna med. Givetvis inte att förglömma även Phil Kessel och Bobby Ryan bland forwards. Svagheten blir väl centersidan.
Känns som att vi "slarvade bort" ett OS under Bengan. Undrar hur Sverige skulle stå sig idag i en OS-turnering, speciellt med Sedinarna i storform. Känns iallafall som att Ryssland hade varit sämre än på länge och USAs målvaktspar i Thomas/Miller hade varit en fröjd för ögat.
Team Canada hade varit ruggiga återigen givetvis - vilket lag man skulle förfoga över! Undrar dock vem man skulle ställa i mål. Personligen skulle det inte bli Luongo då han är för ojämn. Skulle nog ställa Carey Price i kassen faktiskt.
USA hade nog fan tagit sig långt i turneringen. Med ovan nämnda målvaktspar samt Ryan Suter, J. Johnson och E. Johnson på backsidan skulle amerikanarna definitivt bli att räkna med. Givetvis inte att förglömma även Phil Kessel och Bobby Ryan bland forwards. Svagheten blir väl centersidan.
Säg den glädje som varar
Det är bara att gratulera oss som har möjlighet att se Flyers vs. Rangers ikväll. Vilken jäkla match. Jag älskar verkligen NHL. Elitserien har tur att endast kärleken till DIF är så stor, annars hade jag för länge sedan helt lagt ner elitserien.
Det skulle vara oerhört intressant att höra varför Christer Englund hatar allt det här härliga vi bjuds på i NHL.
Hoppas och tror att Rangers tar hem kvällens batalj.
Det skulle vara oerhört intressant att höra varför Christer Englund hatar allt det här härliga vi bjuds på i NHL.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
HBO lär ju vara hyfsat nöjda över att vara på plats ikväll.. Ser fram emot det nya "Road to the NHL Winter Classic"!sensei skrev:Det är bara att gratulera oss som har möjlighet att se Flyers vs. Rangers ikväll. Vilken jäkla match. Jag älskar verkligen NHL. Elitserien har tur att endast kärleken till DIF är så stor, annars hade jag för länge sedan helt lagt ner elitserien.
- Silverminken
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kentta skrev: HBO lär ju vara hyfsat nöjda över att vara på plats ikväll.. Ser fram emot det nya "Road to the NHL Winter Classic"!
Förra årets version var strålande bra. Känns verkligen som en fullträff att följa Rangers och Flyers då dom inte är galet förtjusta i varandra och HBO måste jubla över att Avery inte är kvar i farmarlaget.. Sen så känns det extra kul att det är Rangers då jag har en liten soft spot för det laget
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Caps sparkar Boudreau. En potentiell ersättare till Hardy?
På tal om "RTWC" så tycker jag att han var störskön i den. Han lilla berömda fuck-tal är fint

På tal om "RTWC" så tycker jag att han var störskön i den. Han lilla berömda fuck-tal är fint

21:35 Viasat Hockey Los Angeles Kings - Montreal Canadiens
crike skrev:Caps sparkar Boudreau. En potentiell ersättare till Hardy?![]()
Tog inte lång tid innan Caps fick en ny tränare. En riktig tuffing som heter Dale Hunter. Han fick väl ingen drömstart med två raka förluster. Men inatt vann han mot Ottawa efter förlängning.
Washington vinner över Toronto med 4-2, Caps alla mål gjorda i PP, och tre av dom av Dennis Wideman! Hans första NHL hattrick.
Krüger är tillbaka och spelar! Detroit vs. Chicago på Viasat Hockey.
Härligt! Hur såg han ut?
Kunde inte se hela matchen tyvärr p.g.a. middag med släkten. Var tvungen att gå efter halva ungefär men fram till dess så gör han ett stabilt jobb. Riskerade inget på någon sida av isen och håller centerpositionen bra. Man kan väl inte säga att han utmärkte sig (tillsammans med hela Chicago) men som Djurgårdare är det underbart och se han spela igen.Henkos skrev:Härligt! Hur såg han ut?
Började med Brunette och Shaw men med förändringar i kedjorna gjorde att han sen fick speltid med Hossa bl.a.
Ring och rösta på Daniel Sedin, till Jerringpriset. 099 206 08
Nu vill jag inte stöta mig med dig om du är Sedin-fan men min syn på Sedins är att de i rätt stor utsträckning var dem som bidrog till att Vancouver förlorade stanley cup..Kentta skrev:Ring och rösta på Daniel Sedin, till Jerringpriset. 099 206 08
Jag är dock medveten om att de var och är ruggiga poänggörare i grundspelet. Men -- when the goin gets tough, the tough gets going. Sedins kan inte riktigt ställa sig till den skaran IMO.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bättre att ge det till Sedin än typ, Rolf Göran fucking Bengtsson, som hoppar häst. Seriöst.sensei skrev:Nu vill jag inte stöta mig med dig om du är Sedin-fan men min syn på Sedins är att de i rätt stor utsträckning var dem som bidrog till att Vancouver förlorade stanley cup..Kentta skrev:Ring och rösta på Daniel Sedin, till Jerringpriset. 099 206 08
Jag är dock medveten om att de var och är ruggiga poänggörare i grundspelet. Men -- when the goin gets tough, the tough gets going. Sedins kan inte riktigt ställa sig till den skaran IMO.