Djurgårdens nästa lagkapten
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Otto och Ölvestad presterar ju bättre om de inte är kaptener så det vore nog att föredra om de inte fick denna extra uppgift.
En kapten bör ha representerat sitt lag i ett antal säsonger och bör kunna prata svenska därför känns inte Kyle aktuell, i alla fall inte för mig.
Ge Fimpen chansen, tror han växer med uppgiften.
En kapten bör ha representerat sitt lag i ett antal säsonger och bör kunna prata svenska därför känns inte Kyle aktuell, i alla fall inte för mig.
Men han platsar ju knapp stundtals och är verkligen inte lagets stjärna. Blir inte det mysko att ha en kapten i 3-4 formationen?Kall-El skrev:Otto och Ölvestad presterar ju bättre om de inte är kaptener så det vore nog att föredra om de inte fick denna extra uppgift.
(Ber på förhand om ursäkt för att jag bryter mot din regel att jag inte får kommentera dina inlägg)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ottosson har väl dessutom tackat nej tidigare till kaptensrollen om jag minns rätt, så han känns inte ens aktuell. Jimmie är den siste som ska vara kapten, så dom båda kan vi nog stryka.Kall-El skrev:Otto och Ölvestad presterar ju bättre om de inte är kaptener så det vore nog att föredra om de inte fick denna extra uppgift.
Problemet är ju som sagt att vi inte har någon riktig kapten i dagsläget, och Kyle är inte perfekt för rollen, men han har ändå potential för att kunna bära det ansvaret känner jag.
Men det är väl egentligen dumt att spekulera i det just nu med tanke på att en till back ska in i laget, men i dagsläget så ser jag Kyle som den mest lämpade i laget att sköta snacket med domarna. Det gäller att vara respekterad av både motståndare och domare, och jag känner faktiskt inte att Fimpen är så speciellt respekterad av varken domare eller motståndare efter diverse uttalanden i media. Han är en skön kille Fimpen, men en kapten? Njae, tyvärr.
Vi får helt enkelt hoppas på att siste back in i laget är en ledare så att vi slipper fundera allt för mycket på det.
-
Nja, alltså. Det störda är ju att vi har en perfekt kapten i Otto, men som många av er påpekar tycks han inte vilja axla den rollen. Verkligen synd. Annars håller jag med Salas att det är viktigt att en kapten också kan "leda genom exempel", som de säger där borta. Mackan passar ju ur den aspekten, men inte ur andra. Knepigt, det där...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Lite halvlockande tanke att trycka ett C på Wesslaus hjälm. som Luongo i Vancouver

Men ändå inte, målvakter ska nog bara fokusera på sitt eget.

Men ändå inte, målvakter ska nog bara fokusera på sitt eget.
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ottosson tackade väl nej på grund av personliga skäl när det begav sig? Det hade väl ingenting med prestationen på isen att göra om jag minns rätt?Salas skrev:Ottosson har väl dessutom tackat nej tidigare till kaptensrollen om jag minns rätt, så han känns inte ens aktuell. Jimmie är den siste som ska vara kapten, så dom båda kan vi nog stryka.Kall-El skrev:Otto och Ölvestad presterar ju bättre om de inte är kaptener så det vore nog att föredra om de inte fick denna extra uppgift.
Problemet är ju som sagt att vi inte har någon riktig kapten i dagsläget, och Kyle är inte perfekt för rollen, men han har ändå potential för att kunna bära det ansvaret känner jag.
Men det är väl egentligen dumt att spekulera i det just nu med tanke på att en till back ska in i laget, men i dagsläget så ser jag Kyle som den mest lämpade i laget att sköta snacket med domarna. Det gäller att vara respekterad av både motståndare och domare, och jag känner faktiskt inte att Fimpen är så speciellt respekterad av varken domare eller motståndare efter diverse uttalanden i media. Han är en skön kille Fimpen, men en kapten? Njae, tyvärr.
Vi får helt enkelt hoppas på att siste back in i laget är en ledare så att vi slipper fundera allt för mycket på det.
Säg den glädje som varar
Mycket möjligt att så är fallet. Jag minns inte mer än att han har tackat nej tidigare, anledningen har jag ingen koll på, så du kan nog ha rätt.DIF_Soldier skrev:Ottosson tackade väl nej på grund av personliga skäl när det begav sig? Det hade väl ingenting med prestationen på isen att göra om jag minns rätt?
Så länge som kommentering som görs är vettig välkomnar jag den.
När någon jävla tomte börjar kläcka ur sig grejer som jag inte ens skrivit blir jag lack svårare än så är det inte.
Fimpen kanske inte spelar så mycket, men med tanke på hur forwardsbesättningen ser ut till nästa säsong är jag rätt övertygad om att han kommer lira varje match.
Kan helt enkelt inte hitta något bättre alternativ i dagens trupp.
När någon jävla tomte börjar kläcka ur sig grejer som jag inte ens skrivit blir jag lack svårare än så är det inte.
Fimpen kanske inte spelar så mycket, men med tanke på hur forwardsbesättningen ser ut till nästa säsong är jag rätt övertygad om att han kommer lira varje match.
Kan helt enkelt inte hitta något bättre alternativ i dagens trupp.
Jag har för mig att OTTO skulle ha C:et precis den säsong som han fru gick in i väggen, å han va borta i stort sett hela tiden....Salas skrev:Mycket möjligt att så är fallet. Jag minns inte mer än att han har tackat nej tidigare, anledningen har jag ingen koll på, så du kan nog ha rätt.DIF_Soldier skrev:Ottosson tackade väl nej på grund av personliga skäl när det begav sig? Det hade väl ingenting med prestationen på isen att göra om jag minns rätt?
Han hade A året innan på bröstet om jag inte minns fel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
Ja faktiskt....DIF_Soldier skrev:Varför Fimpen ska ha någon typ av kaptensroll.
Hahah, han är helt fantastisk!
Jag gillar verkligen Fimpen.
Du verkar ju ha en klara klar uppfattning om vilka kvalifikationer som krävs för detta uppdraget. Kanske kan du vara hygglig och förklara för oss "typ" vad du anser är viktiga egenskaper "typ" ?Metal Machine skrev:Alltså, seriöst... fattar inte vad vissa av er ser i Printz. Visst, han är en helt okej defensiv back. Men vad har han för särskilda kaptensegenskaper? Typ, inga? Zibanejad som assisterande vore klockrent redan i höst. Dessutom vore Otto ultimat som kapten. I övrigt har vi inte mycket att hurra över. Almtorp kanske? Men vill vi verkligen utse ett nyförvärv till en av lagkaptenerna?
-
Du drygjanne, vad sägs om att bättra på attityden en aning innan du tilltalar andra? Jag tänker inte förklara någonting för dig förrän jag har fått ett respektfullt bemötande.janne08 skrev:Du verkar ju ha en klara klar uppfattning om vilka kvalifikationer som krävs för detta uppdraget. Kanske kan du vara hygglig och förklara för oss "typ" vad du anser är viktiga egenskaper "typ" ?Metal Machine skrev:Alltså, seriöst... fattar inte vad vissa av er ser i Printz. Visst, han är en helt okej defensiv back. Men vad har han för särskilda kaptensegenskaper? Typ, inga? Zibanejad som assisterande vore klockrent redan i höst. Dessutom vore Otto ultimat som kapten. I övrigt har vi inte mycket att hurra över. Almtorp kanske? Men vill vi verkligen utse ett nyförvärv till en av lagkaptenerna?
Marcus Nilson ska väl vara kapten? Dom gånger jag har ätit frukost på samma hotell som DIF. Så är han den som sätter sig vid en ensam spelare och verkar jävligt trevlig och shysst. Han är ju dessutom i första linan. Det går inte att ha nån som harvar i fjärde linan som ska vara kapten.
En kapten måste ALLTID visa rätt inställning.
Tyvärr gör inte Mackan det alltid.
Tyvärr gör inte Mackan det alltid.