K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: K7: Luleå HF - Djurgårdens IF, 20/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:

Ölvestads propp tar illa för att skoter-dvärgen faller millisekunden före impact. Enda sättet för Jimpa att inte mosa Frodo i det läget hade varit om han kört en Joe Labero och gått upp i rök.

Mmh, visst...& du är ju inte ett dugg färgad.... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
spocksbeard
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spocksbeard »

Det har spårat ur lite nu va???
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:

Ölvestads propp tar illa för att skoter-dvärgen faller millisekunden före impact. Enda sättet för Jimpa att inte mosa Frodo i det läget hade varit om han kört en Joe Labero och gått upp i rök.

Mmh, visst...& du är ju inte ett dugg färgad.... :wink:
Nope. Jag är jävligt saklig, och alldeles opartisk.. ;)

men att påstå att Jimpa går in för att medvetet mosa skoter-renförarens huvud köper jag aldrig. Det betyder att det måste ha varit olycksfall och det bör inte medföra något extra straff utöver den 2a han fick.

Edit: och jag satt där och kikade på spelet (A1 rad2 plats 1) och jävlar vad fort det går i hockey. SkoterJonny hade redan börjat vika sig när han fick fetproppen. Olycksfall i arbetet. Tror Jimpan ville mosa Korpilomobolos Finest på ett regelrätt sätt.. det gick inte då vederbörande skotertrolls längd över havet understeg 140 cm.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:

men att påstå att Jimpa går in för att medvetet mosa skoter-renförarens huvud köper jag aldrig. Det betyder att det måste ha varit olycksfall och det bör inte medföra något extra straff utöver den 2a han fick.

Det är inte kriterierna för en avstängning, farligt spel räcker även om intentionen inte var att döda.

Om Abbbott blir avstängd kommer Jimmie gå samma öde till mötes, helt säker på det.
(Dom kommer vara lika fega som vid slagsmåls-incidenter på isen då man 9/10 kvittar fast det tydligt är en av spelarna som är mest aktiv/skyldig)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
henka83

Inlägg av henka83 »

Anmäler Luleå Ölvestad och M.Nilsson tycker jag Djurgården ska anmäla Arlbrandt också.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

henka83 skrev:Anmäler Luleå Ölvestad och M.Nilsson tycker jag Djurgården ska anmäla Arlbrandt också.
Helt klart, golfsvingar hör hemma på golfbanor, inte på ishockeyrinken.

ANMÄL ALLT OCH ALLA!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Alltså FY FAN, jag blir så jävla trött på dessa jävla bönder.
thomas berglund är ju fan ett stort jävla rikspucko, blir jävligt förbannad om dem stänger av Jimmie eller Mackan då jag ser det som en av systrarna gör som klart värre.
Användarvisningsbild
jool08

Inlägg av jool08 »

Jag tror faktiskt att det här kan gynna oss. Var/är lite rädd för att luleå ska kunna mobilisera krafter utifrån sin frustration (tappat 3-0, måltorka, skada på ninima och förmodad avstängning på viktig spelare). Nu känns det dock som att de fokuserar helt fel och istället ger oss extra tändvätska.
Att Ölvestad/Nilson skulle stängas av känns inte särskilt troligt. Tror inte att disciplinnämnden vill öppna för en situation där alla lag börjar anmäla varandra, det skulle nog krävas en mycket grövre situation för att de skulle bifalla en anmälan från motståndarlaget.
Möjligen är luleås tanke bakom detta att fria sin egen spelare, detta sätter lite mer press på hanteringen av hans ärende. Desperation!
Skulle vi mot förmodan få någon av våra spelare avstängd så kommer det ge oss så mycket extra energi att luleå gjort sitt sämsta taktiska drag någonsin.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:

Det är inte kriterierna för en avstängning, farligt spel räcker även om intentionen inte var att döda.

Om Abbbott blir avstängd kommer Jimmie gå samma öde till mötes, helt säker på det.
(Dom kommer vara lika fega som vid slagsmåls-incidenter på isen då man 9/10 kvittar fast det tydligt är en av spelarna som är mest aktiv/skyldig)
Då är det en bedömningssport igen och det är disciplinnmämnden som ska agera Tony Let's Prance Irving... I Jimpas fall: Båda spelarena hade hög fart, tacklingen tog på fel del av skotern. Så, om det bedöms som farligt spel kan ju Jimmie bli avstängd. Blir han det kräks jag. Det var ändå en kampsituation. Cam Faggotts spark var det inte. Aja.. känns lite som att de försöker haussa upp stämningen inför matchen så att rekordmånga ska bli taggade och köpa den från Camel +.
henka83

Inlägg av henka83 »

Jag tar gärna bort Ölvestad/Nilsson mot Arlbrandt/Abbott. Inte för att våra är sämre, mer för att de andra är "viktigare" för Luleå. Vi har fler som kan producera. Nu jävlar kör vi över BULAN imorrn, detta kommer bli KRIG och det på allvar.
Anderberg
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Anderberg »

Haha vilken patetisk plastförening Luleå är. Desperata pack! Jimmie blir garanterat avstängd av denna lotterijury. Tycker DIF ska anmäla Niinima för crosscheckingen mot Zibanejads hals i den tredje kvarten.

HATA LULEÅ!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Anderberg skrev:Haha vilken patetisk plastförening Luleå är. Desperata pack! Jimmie blir garanterat avstängd av denna lotterijury. Tycker DIF ska anmäla Niinima för crosscheckingen mot Zibanejads hals i den tredje kvarten.

HATA LULEÅ!
Tycker Alrbrandt ska anmälas för crossen han sätter i Normans ansikte och som Arlbrrantdtdt påstår sig vara oskyldig till: "han kör in i min klubba"... hahahhaa...
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Alltså vilka idioter Luleå är. Jävla pajasförening, håll er till basket eller vad tusan ni är duktiga på där uppe. Tack för tändvätskan, nu manglar vi dem fullständigt i morgon.
Senast redigerad av kotten den 2011-03-19 20:16:45, redigerad totalt 2 gång.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
henka83

Inlägg av henka83 »

Givetvis ska Arlbrandt anmälas om de nu anmält två spelare i efterhand. Vi ska definitivt inte kolla på i denna sandlåda. De vill få bort Två viktiga kuggar eftersom de tappat äckel finnen i försvaret och ena Abbott, två jävligt tunga avbräck. De vill kvitta det mot dessa två, så rapportera Arlbrandt på studs! NU!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Kul med kvällshumor. Särskilt när man läser dom enormt intelligenta inläggen från luleå supportrar *S*

Krig inför match sju – nu anmäls två DIF-spelare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... leComments
Låst