Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
Re: Aik IF Solna - Djurgårdens IF, 22/12 2010
så här kommer det gå: Vi inleder starkt , får bra målchanser ( men sätter dom givetvis inte ), äckelgnaget får nån skit puck som går in, vårat självförtroende går åt helvete och vi förlorar tillslut med ... kanske 4-1. Så bra självförtroende har laget i år. vi kan oftast inte hämta upp underläge, och som micke sa så MÅSTE vi få första målet. Annars tror i alla fall jag att det är kört. Blir bara frustrerat och allt går åt helvete om dom gör första målet.
Det här behöver spelarna höra innan matchen.
haha fan vilket antiklimax om grabbarna gick ut och blev våldtagna på planen efter det talet.diffarn1 skrev:Det här behöver spelarna höra innan matchen.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bulgariens coach laddade upp med talet inför matchen!Magnutz skrev:haha fan vilket antiklimax om grabbarna gick ut och blev våldtagna på planen efter det talet.diffarn1 skrev:Det här behöver spelarna höra innan matchen.
Avd. Våldtagen på isen.Salas skrev:Bulgariens coach laddade upp med talet inför matchen!Magnutz skrev:haha fan vilket antiklimax om grabbarna gick ut och blev våldtagna på planen efter det talet.diffarn1 skrev:Det här behöver spelarna höra innan matchen.

Sitter här i snöyran och längtar efter den 23 december, när man kan se tillbaks på "Det som hände på derbyt".

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Börjar bli jobbigt med den här hockeyabstinensen... funderar förresten på att släpa in en ugnsbakad christmas turkey till derbyt; endera så rusar jag ner i spelarbåset efter matchens slut och trär den på Hardys skalle (om resultatet går emot oss och ingen vilja visas, vill säga) eller så får jag helt sonika käka upp den själv om det går vägen. Vet ju vilket jag föredrar - men det är inte på grund av att jag gillar kalkon....
Jag HATAR aik.... Bra så!
+1Caveman skrev:Jag HATAR aik.... Bra så!
Spelar Brodin som idag den 22, då jävlar! 

Brodin - Zibanejad - KrügerGlory skrev:Spelar Brodin som idag den 22, då jävlar!
Den kedjan hade varit intressant att se i derbyt.
Brodin - Zibanejad - Krüger
Holmqvist - Falk
Ölvestad - Ottosson - Nilson
Kronwall - Printz
Ekman - Norman - Widing
Boumedienne - Eklund
Mitman - Fimpen - Eriksson
Extraforwards: Kempe och Tjärnqvist (i och med att han har varit skadad ett tag nu)
Det är fan riktigt jävla störande att vi inte har samma bredd bland backarna som vi har bland våra forwards. Vi har fan sjukt många forwards, och då är ändå Cehlin borta med JVM-laget i Buffalo.
Första kedjan ser riktigt intressant ut, dock så ska inte Holmqvist eller Falk spela som första back par. Honken är slö och Falk börjar bli gammal, inga av dom är ''värda'' att spela som första backpar. Kronwall och Printz gör det bra och tycker dom ska fortsätta. Rätt att flytta ner Jimmie,Otto och Mackan som en andra kedja. Dock så tror jag mer på kedjor och personer som spelat ihop förut istället för att flytta om och krångla till det i en sån här ''måste match''.Salas skrev:Brodin - Zibanejad - KrügerGlory skrev:Spelar Brodin som idag den 22, då jävlar!
Holmqvist - Falk
Kronwall - Printz
Ekman - Norman - Widing
Boumedienne - Eklund
Extraforwards: Kempe och Tjärnqvist (i och med att han har varit skadad ett tag nu)
Det är fan riktigt jävla störande att vi inte har samma bredd bland backarna som vi har bland våra forwards. Vi har fan sjukt många forwards, och då är ändå Cehlin borta med JVM-laget i Buffalo.
Kempe-Krüger-Brodin, Kempe ska inte vara uppsatt som extraforward, det är han för bra för. Han är väl en av få forwards som har presterat.Salas skrev:Brodin - Zibanejad - KrügerGlory skrev:Spelar Brodin som idag den 22, då jävlar!
Holmqvist - Falk
Kronwall - Printz
Ekman - Norman - Widing
Boumedienne - Eklund
Mot råttorna vill jag se dessa linor:
Ölvestad-Otto-Nilson
Kempe-Krüger-Brodin
Ekman-Norman-Widing
Tim-Fimpen-Mitman
Den lina som presterar mest & är hetast för dagen ska självklart få mest istid, det är inte så viktigt att utse 1,2 & 3:de linor.
Sedan så kan DIF ha ett par juniorer som extraspelare som kan slängas in om matchbilden behöver ändras, om tempot är för lågt m.m. Eller om det är någon spelare som inte presterar, då är det bara att kasta in en über-taggad junior i hans ställe.
Köper dina kedjor rätt av Caveman.
Hoppas Nisse kan vara lika taggad som han säger. Mindre snack, mer verkstad tack.
Normans smarthet i defensiven, förmågan att vinna och hålla i puck kommer öppna för Nisse och Widing. Hoppas bara att någon av dom ställt in bössan.
Hoppas även att Boumedinne spelar så som han kan. Dock tror jag inte att han gillar uppehåll. Alltid sämst efter uppehållen. Han är som bäst när han har 10 raka matcher i kroppen.
Inga onödiga utvisningar heller.
Låt inte gnaget få press på våra backar. Ned med en forward att avlasta backarna. Två backar och en forward mot två forwards. Det borde vi fixa.
Kör över Fasths ljumskar. Skjut inte massa skott första 10, välj första avslutet. Går den in så blir han lite darrig.
Och Ridderwall, gör en Saik borta... Samma jävla färger, samma namn på laget, bortafight. Ta allting bara.
Vilken dröm om vi klär av gnaget fullständigt. 5,6-0 hade varit fint.
"Första målet vinner"
Hoppas Nisse kan vara lika taggad som han säger. Mindre snack, mer verkstad tack.
Normans smarthet i defensiven, förmågan att vinna och hålla i puck kommer öppna för Nisse och Widing. Hoppas bara att någon av dom ställt in bössan.
Hoppas även att Boumedinne spelar så som han kan. Dock tror jag inte att han gillar uppehåll. Alltid sämst efter uppehållen. Han är som bäst när han har 10 raka matcher i kroppen.
Inga onödiga utvisningar heller.
Låt inte gnaget få press på våra backar. Ned med en forward att avlasta backarna. Två backar och en forward mot två forwards. Det borde vi fixa.
Kör över Fasths ljumskar. Skjut inte massa skott första 10, välj första avslutet. Går den in så blir han lite darrig.
Och Ridderwall, gör en Saik borta... Samma jävla färger, samma namn på laget, bortafight. Ta allting bara.
Vilken dröm om vi klär av gnaget fullständigt. 5,6-0 hade varit fint.
"Första målet vinner"
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Gillar inte det här snacket om första målet vinner, om jag skall vara ärlig... om DIF tänker så själva så finns det megarisk för mental kollaps om man släpper in någon enkel balja i början.
Kan det inte vara den 22:a snart? Blir galen av att vänta. Helvete.
Kan det inte vara den 22:a snart? Blir galen av att vänta. Helvete.
http://aikhockey.se/Om-AIK/ titta till höger vad Hovet rymmer enligt gnaget "ca 8500". Men klart har man aldrig fullsatt hur ska man då kunna veta?