Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010
-
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 28/10 2010
Hur många matcher till ska tränarna kunna peka på fjolårssäsongen och hänvisa till att det började trögt då också. Precis som om det skulle vara en ursäkt, det är väl för dåligt att inleda lika skralt en säsong till, att inte ha lärt sig läxan.
Dessutom har jag inget minne av att vi var så här fruktansvärt uddlösa i de 15 första matcherna förra säsongen.
Det känns som om fjolåret var en dröm. Hur vi sånär kunde ta guldet övergår mitt förstånd.
Det vi saknar mest är en playmaker, en spelare som kan hålla i pucken i anfallszonen och hitta lagkamraternas klubbor. Men Fredrik Bremberg spelar i HV - och det är fan i mig den största jävla skandalen i den här klubbens 120-åriga historia.
Sen är det verkligen ingen kedja som visar vägen. Det är lika svagt på alla håll.
Jag saknar Nicklas Danielsson. Jag saknar till och med Mikael Holmqvist. Han gjorde ingen succé men kom i alla fall upp i 20-talet poäng per säsong med begränsad speltid. Frågan är vem som ska göra det i det här laget?
Och varför bänkas Tim Eriksson varje match. Sanslöst är vad det är...
Dessutom har jag inget minne av att vi var så här fruktansvärt uddlösa i de 15 första matcherna förra säsongen.
Det känns som om fjolåret var en dröm. Hur vi sånär kunde ta guldet övergår mitt förstånd.
Det vi saknar mest är en playmaker, en spelare som kan hålla i pucken i anfallszonen och hitta lagkamraternas klubbor. Men Fredrik Bremberg spelar i HV - och det är fan i mig den största jävla skandalen i den här klubbens 120-åriga historia.
Sen är det verkligen ingen kedja som visar vägen. Det är lika svagt på alla håll.
Jag saknar Nicklas Danielsson. Jag saknar till och med Mikael Holmqvist. Han gjorde ingen succé men kom i alla fall upp i 20-talet poäng per säsong med begränsad speltid. Frågan är vem som ska göra det i det här laget?
Och varför bänkas Tim Eriksson varje match. Sanslöst är vad det är...
Klacken gör ett bra jobb får jag säga, iaf vad man hör på radion.
Han kommer garanterat inte få mer än max 2-3 matcher. Allt annat är en skräll. Det är ju Lotterinämnden vi snackar om för fan.pulverapa skrev:BomBom tre matchers avstängning för cross-checking i ansiktet på Linkan i första matchen... Plastspelaren måste ju få minst 5 matcher för det där.
Däremot kan jag tänka mig att Jimmie får 13 matchers avstängning i efterhand för att han sa något i stil med "vad fan håller du på med" till Johan Andersson i efterspelen efter tacklingen.
"Den sortens språk är något vi inte accepterar. Vi vill inte att dom yngre ska lära sig sådana ord och ta lärdom av dom. Därför bedömer vi och har tillsammans kommit fram till att Jimmie Ölvestad ska avtjäna 13 matchers avstängning för att sona sitt brott."
Äntligen gjorde BomBom något rätt, då han sköt på Mange Johansson efter avblåsning..
Jimmie spelar som han gjorde 08/09.... åker upp i anfallszonen och tar en idiotutvisning....
Detta är ironi hoppas jag?crike skrev:Klacken gör ett bra jobb får jag säga, iaf vad man hör på radion.
- Lee Harvey Oswald
Det flyter på bra nu, aik, fhc, ssk leder också...fiiint
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ölvestad tar många onödiga utvisningar i år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hawk skrev:Detta är ironi hoppas jag?crike skrev:Klacken gör ett bra jobb får jag säga, iaf vad man hör på radion.
Nope, som sagt på radion tycker jag att det låter bra. Självklart så jämför jag med hur spelet verkar vara och däremellan är det många divisioner.
Det är ganska ofta tyst ifrån klacken... dock lite bättre i 2:acrike skrev:Hawk skrev:Detta är ironi hoppas jag?crike skrev:Klacken gör ett bra jobb får jag säga, iaf vad man hör på radion.
Nope, som sagt på radion tycker jag att det låter bra. Självklart så jämför jag med hur spelet verkar vara och däremellan är det många divisioner.

Senast redigerad av Hawk den 2010-10-28 19:04:11, redigerad totalt 1 gånger.
Ser inte bra ut för Nisse:
http://svt.se/svttext/web/pages/304.html
Difs Nils Ekman söndertacklad
Nils Ekman tacklades fult i första
perioden i matchen mot Linköping på
Hovet. Djurgårdaren skadades svårt i
ena knäet.
Linköpings Johan Andersson fick
matchstraff för den mindre vackra
knätacklingen i mittzon.
-Nils har en kraftig blödning i knäet
och nu väntar en undersökning med
magnetkamera, säger Difs läkare Bengt
Gustafsson till SVT Sport.
Det står 0-0 efter en period och
Djurgårdens måltorka fortsätter trots
flera power play.
http://svt.se/svttext/web/pages/304.html
Difs Nils Ekman söndertacklad
Nils Ekman tacklades fult i första
perioden i matchen mot Linköping på
Hovet. Djurgårdaren skadades svårt i
ena knäet.
Linköpings Johan Andersson fick
matchstraff för den mindre vackra
knätacklingen i mittzon.
-Nils har en kraftig blödning i knäet
och nu väntar en undersökning med
magnetkamera, säger Difs läkare Bengt
Gustafsson till SVT Sport.
Det står 0-0 efter en period och
Djurgårdens måltorka fortsätter trots
flera power play.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fan va rädd jag blev. De visa 0-1 i vår match som "pling" under huvudmatchen HV-Timrå. Som tur var va tiden 30,14. Trodde jag släpade efter i min sändning. Blev lugn efter att vi passerat den tiden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Snacka om att dom som köpt biljett i klacken pissar på DIF. Aldrig hört på maken ett sådant dåligt tryck på hovet. Det är mer tyst än sång.
Tycker vi ryckt upp oss i PP nu, men det är fortfarande under all kritik. Vill se mer skott och mer folk framför kassen. Dags att brunka in en kasse kanske, istället för att göra det snyggt.
Kämpa DIF!!!
Tycker vi ryckt upp oss i PP nu, men det är fortfarande under all kritik. Vill se mer skott och mer folk framför kassen. Dags att brunka in en kasse kanske, istället för att göra det snyggt.
Kämpa DIF!!!
Giftigt lir från Djurgårn. Hur många mållösa minuter är det nu?
lajjnus skrev:Giftigt lir från Djurgårn. Hur många mållösa minuter är det nu?
färre än för Modo