Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
mickehammar
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010

Inlägg av mickehammar »

Fyra biljetter finns till försäljning om någon vill gå. Långsida (i mitten, högst upp). Ring vid intresse: 0733-343 993. Pris 300 kr/st (ordinarie pris).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Man FORTSÄTTER spela Ölvestad-Otto-Tjärnqvist. Varför?!

Ragge spelar med Honken och Kronwall med Printz som tidigare nämnts.
Säg den glädje som varar
janne08

Inlägg av janne08 »

Snart dax att bege sig till Hovet, tror på en bra match ikväll,
Men vi ska nog inte förvänta oss några underverk av Kronwall och Ragge det var trots allt ett tag sedan de spelade match.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Laget ser fantasifullt starkt ut. Herregud vilken uppställning vi har på pappret.

Marcus Nilson-Nisse Ekman-Daniel Widing... om inte den kedjan producerar så är det något fel.

Kom igeeen Djurgår'n!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

mickehammar skrev:Fyra biljetter finns till försäljning om någon vill gå. Långsida (i mitten, högst upp). Ring vid intresse: 0733-343 993. Pris 300 kr/st (ordinarie pris).
Är nog ingen bra idé att erbjuda 4 biljetter två timmar innan nedsläpp till ordinarie pris. Jag kan ju säga redan nu att du inte kommer att få dessa biljetterna sålda såvida du inte står utanför Hovet eller säljer dom till en kraftigt reducerat pris.
Alltid svårt att få biljetter sålda på så här kort varsel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mäklaren skrev:Laget ser fantasifullt starkt ut. Herregud vilken uppställning vi har på pappret.

Marcus Nilson-Nisse Ekman-Daniel Widing... om inte den kedjan producerar så är det något fel.

Kom igeeen Djurgår'n!
Tycker också det är märkligt. VI har en kedja med NIlson - Otto - Ölvestad som fungerar bra. Varför i helvete går man in och pillar i den för? Bättre att pilla i de andra formationerna i sådana fall som inte fungerat lika bra. Skulle fortfarande vilja se Widing tillsammans med Ekman och Krüger för övrigt.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Vart hittar ni uppställningarna?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Edin skrev:Vart hittar ni uppställningarna?
stats.swehockey.se
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen skulle jag gärna se följande offensiva uppställning mot VFHC:

Ölvestad - Otto - NIlson

Tjärnqvist - Ekman - Küger

Cehlin - Norman - Kempe

Widing - Falk - Tim

Kan diskuteras om man skall bytas plats på widing och Cehlin, men Widinghar verkligne inte visat mer än en plats för en fjärdekedja och dessutom kanske han kan komma igång med pappa Falk.

Att sätta Ölvestad och Tjärnqvist tillsammans med Otto övergår mitt förstånd. Har svårt att se dem skapa något då det helt enkelt saknas en spelare av typen Mackan nilson eller Ekman som kan bryta mönster och hitta på något oväntat. Nu placeras istället NIlson och Ekman tillsammans vilket känns onödigt milt uttryckt å risken är stor att dessa båda spelare kommer att vara "lite ivägen" för varandra. Att man dessutom väljer att ha den iskalle Widing tillsammans med dessa spelare gör mig än mer förvånad. Är det så illa att HArdy är villig att offra vad som helst för att få igång en spelare?

Avslutningsvis kan det vara värt att överväga att byta plats på Widing och Cehlin... Vill man få in mer tuffhet kan man självfallet med fördel byta ut Tim mot Fimpen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Fimpen saknas och Tim är tillbaka i en kedja. Tack för det! Sen Oscar Eklund på bänken. Tack för det! Dock ställer jag mig återigen frågande till Ölvestad - Ottosson - Tjärnqvist? Varför i guds namn spela dessa spelare med varandra. Finns ingen logisk förklaring. Nu lär Otto försvinna från matchen igen och ställer dessa herrar upp i en PP formation så är det en garanti på 0 mål. Widing - Ekman - Nilson känns som nått jävla dreamteam och det är därför jag tror att den inte kommer leverera.
100% DJURGÅRDSJ***L
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jockmaniac skrev:Fimpen saknas och Tim är tillbaka i en kedja. Tack för det! Sen Oscar Eklund på bänken. Tack för det! Dock ställer jag mig återigen frågande till Ölvestad - Ottosson - Tjärnqvist? Varför i guds namn spela dessa spelare med varandra. Finns ingen logisk förklaring. Nu lär Otto försvinna från matchen igen och ställer dessa herrar upp i en PP formation så är det en garanti på 0 mål. Widing - Ekman - Nilson känns som nått jävla dreamteam och det är därför jag tror att den inte kommer leverera.
Frågan är om det är ett dreamteam dock med take på vad Widing presterat hittills.

Håller dock med. Har svårt att se den kedjan toklyckas och om den skulle lyckas så görs det til lpriset av att Ottos lina inte kommer vara direkt stark.
Rigel

Inlägg av Rigel »

Kall-El skrev:
Jockmaniac skrev:Fimpen saknas och Tim är tillbaka i en kedja. Tack för det! Sen Oscar Eklund på bänken. Tack för det! Dock ställer jag mig återigen frågande till Ölvestad - Ottosson - Tjärnqvist? Varför i guds namn spela dessa spelare med varandra. Finns ingen logisk förklaring. Nu lär Otto försvinna från matchen igen och ställer dessa herrar upp i en PP formation så är det en garanti på 0 mål. Widing - Ekman - Nilson känns som nått jävla dreamteam och det är därför jag tror att den inte kommer leverera.
Frågan är om det är ett dreamteam dock med take på vad Widing presterat hittills.

Håller dock med. Har svårt att se den kedjan toklyckas och om den skulle lyckas så görs det til lpriset av att Ottos lina inte kommer vara direkt stark.

Otto - Ölvestad - Tjärnqvist kördes några byten i slutet mot linköping och såg riktigt intressant ut. De enda som lyckades skapa lite tryck i 3:e.
Nilsson med Widing och Ekman tror jag man vill prova för att få någon i den kedjan som kan hålla i pucken då Ekman och Widing mest åkt runt utan puck denna säsong.
Widing och Ekman har ju potential att göra 50+ poäng, gäller att försöka hitta ett sätt att få fart på dem.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Kall-El skrev:Personligen skulle jag gärna se följande offensiva uppställning mot VFHC:

Ölvestad - Otto - NIlson

Tjärnqvist - Ekman - Küger

Cehlin - Norman - Kempe

Widing - Falk - Tim

Kan diskuteras om man skall bytas plats på widing och Cehlin, men Widinghar verkligne inte visat mer än en plats för en fjärdekedja och dessutom kanske han kan komma igång med pappa Falk.

Att sätta Ölvestad och Tjärnqvist tillsammans med Otto övergår mitt förstånd. Har svårt att se dem skapa något då det helt enkelt saknas en spelare av typen Mackan nilson eller Ekman som kan bryta mönster och hitta på något oväntat. Nu placeras istället NIlson och Ekman tillsammans vilket känns onödigt milt uttryckt å risken är stor att dessa båda spelare kommer att vara "lite ivägen" för varandra. Att man dessutom väljer att ha den iskalle Widing tillsammans med dessa spelare gör mig än mer förvånad. Är det så illa att HArdy är villig att offra vad som helst för att få igång en spelare?

Avslutningsvis kan det vara värt att överväga att byta plats på Widing och Cehlin... Vill man få in mer tuffhet kan man självfallet med fördel byta ut Tim mot Fimpen.

17 minuter innan detta inlägg skrev du att du "fortfarande skulle vilja se Widing tillsammans med Krüger och Ekman". Beslutsångest? :wink:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har ändrat uppfattning då jag insett att Widing egentligen inte uträttat något och ändå återfinns han ideligen i kedja ett eller två.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Bra start får man säga även om PP:et var lite sämre. Alla kedjorna har försökt och lyckats med att skapa lite oreda. Både Kronwall och Ragge tycker jag också visar direkt att dom ska vara med och tagga upp dom andra. Bara kör över fiskarna nu.

Edit. Skulle jag aldrig ha skrivit.
Skriv svar