Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:Jag hejar på AIK i mötena mot lhc. Inte annars. Händelsevis inte i premiären.
Aldrig att man hejar på aik! Aik skulle kunna möta tyska SS-soldater och jag skulle inte heja på avskummen, de skulle kunna möta våldtäkternas IF med Hagamannen i kassen och jag skulle fortfarande inte heja på råttjävlarna. Lhc-plast är en pinsam förening som tror att de betyder någonting, men varenda jävel ger blanka fan i dem. Svaret på frågan är enkel. Är man Djurgårdare hejar man inte på ajk om det inte skulle innebära guld eller någon stor sportslig framgång för DIF!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Härligt att det äntligen drar igång imorgon!
En lång väntan är snart över, och förväntningarna inför säsongen är väl lagom högt ställda. Det finns mycket att bevisa innan jag kan känna mig säker på att DIF fortsatt är ett lag i toppen av Elitserien i år, men seriens känns svagare än på länge i det stora hela och om man bortser från Färjestad och just Hv71 så borde vi kunna fightas där uppe.

Morgondagens match blir oerhört svår, men fördel av hemmaplan och en sjätte spelare på isen i form av Djurgårdsfamiljen på läktarplats ska kunna bära fram Djurgården till en bra start på en ganska oviss säsong.
Jävligt skönt för övrigt att nervositeten inombords börjar återkomma nu efter det långa sommaruppehållet. När det väl är dags imorgon så lär man som alltid varit fruktansvärt orolig så fort som Hv71 startar ett anfall, men hur mycket man än plågas så är det just den känslan som gång på gång påminner om alla de känslor som finns mellan Djurgården Hockey och mig själv.
Finns inget bättre än att vakna på morgonen och inse att hockeysäsongen drar igång!

Hoppas på en underhållande match imorgon, där stödet på läktarplats är bra samtidigt som Djurgården kammar hem tre poäng.
Utöver detta så ska Linkan hyllas för alla de insatser som han har gjort för vår klubb. Det gör ont i hjärtat att se honom i Hv71, men oavsett vad som än händer så är och förblir Linkan en personlig favorit!

En Fredrik Bremberg, finns bara en Fredrik Bremberg!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag hejar på AIK i mötena mot lhc. Inte annars. Händelsevis inte i premiären.
Ursäkta frågan, men hur i helvete kan man föredra att "heja" på Ajk...? LHC betyder ingenting och självfallet hoppades man på Solna-slakt i första matchen och det vart precis just så. Gott.
Iochmed att det är mer prestige att slå lhc där jag bor. Jag har haft noll relation till aik under åtta års tid, den mest betydelsefulla del av mitt hockeyliv, dvs. 11 till 19.

För mig är påtryckningen från linköpingsanhängare större, förutom min granne som håller på aik.
När jag flyttar till Stockholm nästa år kommer förmodligen även mitt hat att växa. Vi har haft olika sociala relationer till gnaget helt enkelt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://difhockey.se/nyhet.php?news=7341

Kan man tolka detta som att Ragge spelar?! Låter lite för utopiskt, kanske.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Det är förjävligt att vi inte kan börja säsongen med fullt lag. Nu är det bara att hoppas att vi inte blir utskåpade av HV.
i
Bobhead

Inlägg av Bobhead »

-daniel- skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=7341

Tyvärr verkar det inte så:

"I den match en saknade Djurgården fyra spelare, backarna Marcus Ragnarsson och Stefan Lassen samt forwards Patrick Cehlin och Marcus Krüger. I skrivande stund ser det ut som att Djurgården får klara sig utan tre av spelarna. I måndags var det bara Patrick Cehlin som tränade av kvartetten. Nu återstår att se om någon av spelarna hinner bli spelklara till premiären."

http://difhockey.se/nyhet.php?news=7334
KapZ

Inlägg av KapZ »

får vi visa anrell hur fel han har ikväll?!

"Bäst på Hovet var varken Sebastian Karlsson eller LHC, det var publiken.

Om Djurgården lärde Hockeysverige hur det ska låta under slutspelet i våras så visade AIK:s kortsida i går att det faktiskt går att låta ännu mer.

Mäktigt, är ett understatement.

Världsklass är ett objektivt konstaterande. "
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bobhead skrev:
-daniel- skrev:http://difhockey.se/nyhet.php?news=7341

Tyvärr verkar det inte så:

"I den match en saknade Djurgården fyra spelare, backarna Marcus Ragnarsson och Stefan Lassen samt forwards Patrick Cehlin och Marcus Krüger. I skrivande stund ser det ut som att Djurgården får klara sig utan tre av spelarna. I måndags var det bara Patrick Cehlin som tränade av kvartetten. Nu återstår att se om någon av spelarna hinner bli spelklara till premiären."

http://difhockey.se/nyhet.php?news=7334
Jo såg det fast står ju i den där andra "När de andra i laget tränade för fullt på is var forwarden och backen vid sidan av isen och lattjade med klubba och puck." Vilket skulle kunna tyda på att ALLA andra faktiskt är inställda på spel... men jag är nog tyvärr böjd att hålla med dig i spekulationen om att han nog inte spelar trots allt. Och om han spelar hoppas jag verkligen att han är redo... Är lite rädd att Ragge kommer försöka spela (om inte ikväll så tämligen snart) och få en tackling och sen är säsongen helt körd. :(
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

KapZ skrev:får vi visa anrell hur fel han har ikväll?!

Om Djurgården lärde Hockeysverige hur det ska låta under slutspelet i våras så visade AIK:s kortsida i går att det faktiskt går att låta ännu mer.

Alltså stundtals var det rätt bra, visst, men stora delar var det knäpptyst. Såg hela matchen framför TV'n och kan inte påstå jag vart imponerad. Lite dock mot slutet när de fortsatte att sjunga vilket inte direkt är ett signum för Solna när man ligger under med 1-5.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

KapZ skrev:får vi visa anrell hur fel han har ikväll?!

Lasse Anrell har verkligen väntat på att få möjlighet att pissa på DIF-supportrar. Under alla dessa år då DIF dominerat Sveriges supporterkultur i ishockeyn så har det varit förvånansvärt tyst från den rödhåriga fossilen. Nu när ett så kallat "stockholmslag" till kommer upp i Elitserien och har en klack i premiärmatchen som är aningen större än vad de mäCktiga lhc, fbk och frölunda brukar skrapa ihop så är det helt plötsligt världsklass :lol: Hans Djurgårdshat är sedan tidigare en känd faktor i allt hans skrivande. Å andra sidan med tanke på hans extrema talang för tippande, där han säsong efter säsong fullständigt idiotförklarar sig själv så får kan man ju inte annat än se detta som en förolämpning för ajk. Jag menar, kommer Lars Ohly och säger att man har en bra syn på hur föräldrarledigheten(bröstpumpen) ska lösas så blir man ju knappast rörd!

Fan killar det är ju match idag!
100% DJURGÅRDSJ***L
lefflan

Inlägg av lefflan »

Jopp idag är det match och det ser jag fram emot... har inget vidare å göra idag så det blir väll till att nagelbita fram tills matchen börjar.. Är så enormt taggad... Känns så skönt att ha säsongskortet från c-sports i år. förlust eller vinst spelar ingen roll,eller självklart gör det ju de Men att få se djurgården spela efter en lång väntan känns riktigt kul.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Känns lite pirrigt idag. Lite surt att vi saknar två nyckelspelare i Krüger och "Ragge" bara.. Vi får trösta oss med att HV saknar Luoma, Laine, Ledin och Torp. Framförallt Luoma och Laine är ju tunga avbräck.. dessvärre är ju deras lag obehagligt bra i övrigt, så jag fruktar tyvärr en massaker.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Bara för att räta ut eventuella frågetecken:

"Varken Marcus Krüger, Stefan Lassen eller Marcus Ragnarsson spelar i kväll.
- Krüger och Lassen gick på is för första gången sen de skadade sig. Gällande Krüger så är han, om allt går som det ska, spelklar om ungefär en vecka. Antagligen i bortamatchen mot Brynäs. Lassen har antagligen 2-3 veckor kvar innan han är spelklar. Ragnarsson kör på is och blir bättre och bättre för varje dag, men det återstår att se när han är redo, avslutar Tomas Montén"
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

*Knirre skrev:Känns lite pirrigt idag. Lite surt att vi saknar två nyckelspelare i Krüger och "Ragge" bara.. Vi får trösta oss med att HV saknar Luoma, Laine, Ledin och Torp. Framförallt Luoma och Laine är ju tunga avbräck.. dessvärre är ju deras lag obehagligt bra i övrigt, så jag fruktar tyvärr en massaker.
Delar den rädslan
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:
*Knirre skrev:Känns lite pirrigt idag. Lite surt att vi saknar två nyckelspelare i Krüger och "Ragge" bara.. Vi får trösta oss med att HV saknar Luoma, Laine, Ledin och Torp. Framförallt Luoma och Laine är ju tunga avbräck.. dessvärre är ju deras lag obehagligt bra i övrigt, så jag fruktar tyvärr en massaker.
Delar den rädslan
Det gör du alltid Kall-El, fruktar en massaker....

Men jag kan hålla med dig om att laget ser lite tunt ut inför kvällens match, men matchen ska lik-förbannat spelas, så nu gör vi vad vi kan från läktarna, så ska vi ge håve en riktigt svettig afton.
Skriv svar