Derby mot Solna AIK
Re: Derby mot Solna AIK
U N D E R B A R T
Matchen var faktiskt stundtals riktigt underhållande och välspelad.
Sedan att vi försärkte AIKs redan mycket prekära läge är halva nöjet, åtminstone.
Matchen var faktiskt stundtals riktigt underhållande och välspelad.
Sedan att vi försärkte AIKs redan mycket prekära läge är halva nöjet, åtminstone.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Köp nappar till Bojan så håller han nog tyst. Han är ju som en bebis. 

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad alla har sagt tidigare om Oremo och hans kunskaper lägger vi åt sidan.
Vi kan nu konstatera att han är värd varenda krona han har kostat.
HEJA OREMO!
Vi kan nu konstatera att han är värd varenda krona han har kostat.
HEJA OREMO!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Att Bojan beter sig ett bokstavsbarn gör segern så mycket skönare...
OREMO! AHA!
Edit: Fy fan vad jag längtar efter derbymatcherna i Elitserien. Snacka om att jag fått blodad tand...
OREMO! AHA!
Edit: Fy fan vad jag längtar efter derbymatcherna i Elitserien. Snacka om att jag fått blodad tand...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Härligt att vinna ett derby. Tyckte faktiskt att det var hyfsat spel stundtals, det var väl Råttsundas perfekta gräsmatta som bidrog till det iofs.
Fy fan vad underbart det är att se Ajk's tabellposition och sen kika på DIF's 14 inspelade poäng.
Stora plus till Oremo och Hämäläinen - den killen är rätt vass. Stort minus till Ayuba som är precis så jävla värdelös som han var förra säsongen...allvarligt talat, hur fan kan man spela med den karln? Spelintelligens som en 3-åring.
Fy fan vad underbart det är att se Ajk's tabellposition och sen kika på DIF's 14 inspelade poäng.
Stora plus till Oremo och Hämäläinen - den killen är rätt vass. Stort minus till Ayuba som är precis så jävla värdelös som han var förra säsongen...allvarligt talat, hur fan kan man spela med den karln? Spelintelligens som en 3-åring.
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Otroligt låga kvalitén på Allsvensk fotboll gungar inte min båt.Millwall skrev:OK! Blå Helgonet och Lee Harvey Oswald kan ju vara delvis Djurgårdare så är vi som sluter upp på Råttsunda kommande söndag heltidsDjurgårdare.
ÄLSKA DIF!
HATA AIK!
Och om du då väljer att döpa mig till halvtidsDjurgårdare, varsågod!
Millwall, snälla lilla barn hahahahaha du gör dig själv till åtlöje, har du ens satt din fot någonsin i The Den?

Blue Saints...
- Blå Helgonet
- Kontakt:
Finlir a lá BarcelonaSnazzi skrev:Fortfarande efter alla dessa år? Någon gång måste du ju bekanta sig med laget i blåränder.Blå Helgonet skrev: Har alltid varit hockeysupporter, fotbollströjorna i klacken känns fortfarande främmande.![]()
Jag hoppas du tar dig till Stadion gratis på torsdag, då ska du få se finlir a lá Barcelona.
Toivio --> Kebba --> Youssef --> Kennedy --> Touma --> Mål!
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!
Bättre att tiga och tas för en idiot än tala och undanröja varje tvivel

Blue Saints...
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Såg du inte ironin? 

- Blå Helgonet
- Kontakt:
Ironi och stänk pseudovetenskap fick mig att sätta proteindrinken i halsen.Snazzi skrev:Såg du inte ironin?

Blue Saints...
- Tessan
Vill inte skriva om fotboll på detta forum men bara MÅSTE haka på detta... Så skönt - skrek ut av glädje - ett förlösande skrik.
Två matchtröjor är nu på inköpslistan:
9 Oremo
33(?) Ekman
Två matchtröjor är nu på inköpslistan:
9 Oremo
33(?) Ekman
- Blå Helgonet
- Kontakt:
Lee Harvey Oswald skrev:Jag har följt DIF fotboll från tidigt iskallt 80-tal genom ett lika frostigt 90-tal då man gick upp & åkte ur Allsvenskan om vart annat.
Men man hade flera stockholmare & framför allt svenskar i truppen, det var med andra ord lättare identifiera sig med detta DIF.
Sedan 2000-2001 och då transformerades DIF om till ett ”Köpelag”, så till sist kom också framgången.
& visst var det kul att DIF tog 3st guld på 5 säsonger, men någonstans där sålde man sin själ.
Nu har man ett lag fyllt med Finnar, Gambier, Kroater, Nigerianer osv
Ser gärna att DIF börjar om från början igen, gör ett seriöst försök & satsar på egna ungdomsverksamheten
Ruskigt kul för en förening som BP om man lyckas etablera sig i Allsvenskan på allvar.
Där pratar vi hjärta & själ.
Men men, det är väl jag som är gammeldags bara & inte fattar grejen med helimporterade lag med fin tröja

BRAVO!
Hur som haver, självklart gläds jag ju åt Djurgårns bedrifter med bollen på leråkern.
Kollar alltid text-tv eller mål för mål.
Kommer det någon match på TV sätter jag på kaffe.

Blue Saints...
- DIF_Soldier
Seriöst. Det var ju straff. Att spela med Ayoghurt överhuvudtaget... Haha, nästan komiskt att han på italienskt manér sträcker ut armarna... Benny Hill-nivå. Han är verkligen usel.Edin skrev:Att Bojan beter sig ett bokstavsbarn gör segern så mycket skönare...
OREMO! AHA!
Säg den glädje som varar
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Ja, det var straff. Visst var det straff. Någon som kommer ihåg något liknande från förra årets derby? Vi skulle nämligen ha haft en straff i ett känsligt matchläge där.DIF_Soldier skrev:Seriöst. Det var ju straff. Att spela med Ayoghurt överhuvudtaget... Haha, nästan komiskt att han på italienskt manér sträcker ut armarna... Benny Hill-nivå. Han är verkligen usel.Edin skrev:Att Bojan beter sig ett bokstavsbarn gör segern så mycket skönare...
OREMO! AHA!
Men ni som kommer ihåg cupmatchen för några veckor sen, när Bojan lämnar studion för det omtalade målet som gav dem cuptiteln. Då var det klart och bestämt, "domaren som dömer". Tydligen gäller inte samma sak längre.
Angående Ayuba(Ayoghurt) är han överjävligt dålig, men ska vi sätta in Petter istället?
Bojan är den största fittan som spelat i Allsvenskan. Han är så jävla ful och äcklig så jag egentligen inte skulle ha något emot att se honom bryta varenda ben i kroppen. Större ärkefitta får man leta länge efter.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Då är vi tre. Själv intog jag en singoalla lakrits till det härligt starka kaffet. Men jag blir grymt förvirrad varje gång de spelar. Man ser den kära skölden på bröstet men känner knappt igen någon av spelarna. Förre Helsingborgaren går mest skadad men när han spelar kommer han väl närmast att kallas favoritspelare för mig.Blå Helgonet skrev:Lee Harvey Oswald skrev:Jag har följt DIF fotboll från tidigt iskallt 80-tal genom ett lika frostigt 90-tal då man gick upp & åkte ur Allsvenskan om vart annat.
Men man hade flera stockholmare & framför allt svenskar i truppen, det var med andra ord lättare identifiera sig med detta DIF.
Sedan 2000-2001 och då transformerades DIF om till ett ”Köpelag”, så till sist kom också framgången.
& visst var det kul att DIF tog 3st guld på 5 säsonger, men någonstans där sålde man sin själ.
Nu har man ett lag fyllt med Finnar, Gambier, Kroater, Nigerianer osv
Ser gärna att DIF börjar om från början igen, gör ett seriöst försök & satsar på egna ungdomsverksamheten
Ruskigt kul för en förening som BP om man lyckas etablera sig i Allsvenskan på allvar.
Där pratar vi hjärta & själ.
Men men, det är väl jag som är gammeldags bara & inte fattar grejen med helimporterade lag med fin tröja![]()
![]()
![]()
![]()
BRAVO!
Hur som haver, självklart gläds jag ju åt Djurgårns bedrifter med bollen på leråkern.
Kollar alltid text-tv eller mål för mål.
Kommer det någon match på TV sätter jag på kaffe.
Det säger det mesta.
Till sist. Den där Ayuba gav kaffet en allt beskare eftersmak ju längre matchen pågick.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hahahaha, så var det jaSnazzi skrev:Men ni som kommer ihåg cupmatchen för några veckor sen, när Bojan lämnar studion för det omtalade målet som gav dem cuptiteln. Då var det klart och bestämt, "domaren som dömer". Tydligen gäller inte samma sak längre.

Tänkte inte på det först, men nu när du väl skriver det så minns jag hur han hela tiden satt och sa att domaren är den som dömer, trots att det målet var så solklart offside som det bara kan bli, vilket han även såg på reprisbilderna.
Igår grinade han som en treåring, fy fan va komiskt!!!
Men förvisso så är detta ingen nyhet... För att alla vet ju vad synonymen till aik är:
HYBRIS!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården