Men du tippade väl förlust för DIF idag? Känns inte som jag behöver oroa mig.Lee Harvey Oswald skrev:Äh, lhc har högre tempo i sitt spel idag jämfört med tidigare matcher.
Fortsätter det så här blir det torsk, det är trots allt skillnad att jobba ikapp ett underläge på bortais jämfört med på Hovet.
Annars ser det ut som en hyfsad dag på jobbet för DIF, & det räcker inte mot ett desperat lhc som bara måste vinna idag
2 perioder kvar, överraska mig gärna igen DIF
S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: S3: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 5/4 2010
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Det är inga benparade han gör i första perioden, han ska ta de puckarna i magen istället för att överarbeta som han gör. Ska dock inte gnälla eftersom han gjort några fina räddningar också.Honken skrev:Alla returer kommer i stort sett från benparader, svårt att limma dom.Mäklaren skrev:Blir orolig av Wesslans returer. Han är inte alls lika stabil som tidigare under slutspelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
;) Kändes (o)lustigt att klanka ner på han men var tyvärr ofrånkomligt och just att inte spela rejält/enkelt i pressade lägen samt tufft framför eget mål är hans stora svagheter. Det händer väldigt ofta om man bara kollar lite noggrannare.jensa85 skrev:
Jag var verkligen helt säker på att du hade gjort ett sådant inlägg när jag besökte matchtråden efter första perioden.
Dock helt rätt DENNA gången. Han måste verkligen dra ut pucken rejält i första läget. Sedan tappar han markeringen på sin gubbe(Jocke Eriksson) precis i målsituationen. Inget bra byte där av våran Amerikan.
Jag tycker annars att vi gör en bra period och det kändes så onödigt att släppa det målet.
Annars är Timmys utvisning så jävla löjlig. Var inte ens nära en hakning.
Känns som att LHC kommer ha domarfördelen idag.
Tack för facit iaf.
+1 ang domarfördel.
En annan sak som oroar mig lite är att vi inte gör mer backmål hittills i slutspelet. Tre stycken känns lite klent.
Senast redigerad av Henkos den 2010-04-05 18:29:45, redigerad totalt 2 gång.
Tror Klubban försökte få iväg pucken men det såg ut som om han inte fick riktig träff. Sen blir det som kommentatorn lite oreda pga alla vändningar efter skotten etc. Tror på DIF idag och att vi kommer komma igen.
Där är vi oense, titta på t.ex målreprisen igen.Mäklaren skrev:Det är inga benparade han gör i första perioden, han ska ta de puckarna i magen istället för att överarbeta som han gör. Ska dock inte gnälla eftersom han gjort några fina räddningar också.Honken skrev:Alla returer kommer i stort sett från benparader, svårt att limma dom.Mäklaren skrev:Blir orolig av Wesslans returer. Han är inte alls lika stabil som tidigare under slutspelet.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Hallå DIF..Andra perioden har börjat nu..
Mållöst i period två så kommer LHC "släppa" initiativet i tredje och backa. Då käkar DIF upp dom innan dom fattar vad som hände...
- Jim Morrison
Nja, kände redan från början att detta skulle bli en förlust. Måste-match för Linköping och vi känns inte riktigt heta. Men men, vi hade 0-2 förra matchen också, dock ingen klack som kan jaga på denna gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Tengil skrev:Mållöst i period två så kommer LHC "släppa" initiativet i tredje och backa. Då käkar DIF upp dom innan dom fattar vad som hände...
Gick ju inget vidare med en mållös mellanakt...
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
kom igen nu DIF kämpa! hoppas deras back e skadad så vi tröttar ut dem!
Ser slött ut. Wesslau tappar enkla dessutom.
-
Inte mycket att snacka om. Det tog två matcher för Linköping att läsa och utmaövrera Djurgårdens spelsätt. Nu har DIF inte en susning längre och jag ser ingensom är beredd att betala priset längre. Tim Eriksson och Ragge försöker men Ölvestad, Otto, Engqvist, Nilson, Klubertanz, Krüger och Timmy med mera bryr sig inte alls längre. Det var detta jag fruktade och nu blir det tufft framöver.
100% DJURGÅRDSJ***L
Håll käften.Jockmaniac skrev:Inte mycket att snacka om. Det tog två matcher för Linköping att läsa och utmaövrera Djurgårdens spelsätt. Nu har DIF inte en susning längre och jag ser ingensom är beredd att betala priset längre. Tim Eriksson och Ragge försöker men Ölvestad, Otto, Engqvist, Nilson, Klubertanz, Krüger och Timmy med mera bryr sig inte alls längre. Det var detta jag fruktade och nu blir det tufft framöver.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Precis när han vunnit ditt förtroende...Mäklaren skrev:Ser slött ut. Wesslau tappar enkla dessutom.
Lycka är att vara Djurgårdare.