Honken skrev:Och från Hockeykanalen
"Skadan stoppar Brynäs stjärnmålvakt Jacob Markström. Han kommer inte spela kvällens kvartsfinal mot Djurgården och följer inte med laget ner till Stockholm."
Även om Läck är en bra målvakt så är det självklart en fördel.
Och andra sidan kanske det blir ännu mer igelkottsförsvar..
Stämmer detta är det självklart en fördel. Visserligen kommer Läck att vara inspirerad av att få spela och ibland har man sett hur 2:a målisar kommer in och "spikar igen".
Jag håller Markström som en betydligt bättre målvakt och jag tror inte Brynäs kan backa hem mer än de redan gör utan att förlora på det. Istället måste de nog försöka hålla mer i pucken nu när de inte kan lita på en toppmålvakt.
Tror inte det spelar någon direkt roll för Djurgården huruvida det stämmer eller inte, även om detta nu är ett "taktiskt smart drag från Brynäs för att störa djurgårdens fokus och koncentration" eller hur det nu var någon dårpippi på aftonludret uttryckte sig.
Det är ju knappast Djurgårdens första slutspel, och många rutinerade gubbar med också. Det enda sånt här ställer till trassel med är för Brynäs egentligen. Bästa är ju om gubbarna i Brynäs börjar tappa lite förtroende för målisen.
AlltidDjurgårn skrev:
Var har du saxat de där ifrån? De borde skämmas som inte kan stava lagets underbara namn korrekt. Djurgården IF? o.o
Det är inte saxat, kastade ihop en liten snurra som suger in all data från matchrapporterna.
På det sättet så kan jag få fram den information och statistik jag vill.
På Hockeyligan så heter DIF Djurgården IF
Titta t.ex på http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 22-BIF-DIF
och klicka på spelarstatistik.
Nä nu är dags att bege sig till Röda Havet.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
AlltidDjurgårn skrev:
Var har du saxat de där ifrån? De borde skämmas som inte kan stava lagets underbara namn korrekt. Djurgården IF? o.o
Det är inte saxat, kastade ihop en liten snurra som suger in all data från matchrapporterna.
På det sättet så kan jag få fram den information och statistik jag vill.
På Hockeyligan så heter DIF Djurgården IF
Titta t.ex på http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 22-BIF-DIF
och klicka på spelarstatistik.
Nä nu är dags att bege sig till Röda Havet.
Satan vad nervös jag är av någon anledning x.x Hoppas det går bra nu, jag sitter och lyssnar på radion nu precis innan matchstart och jag hoppas det funkar. Fast var ju tvungen att glutta LITE på klacken vid inåket, MÄKTIGT!
Radions bisittare hade just en klyftig kommentar:
"Brynäs dom har det de har på benen, och Djurgården har dem som de har på benen, och någon kommer stå som segrare i slutet" ... No shit sherlock?