Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010
Re: Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010
Känns som att detta kan rinna iväg ordentligt. 7-3? Vi ser gaaanska yra ut i egen zon..
Jag förstår inte vad du har emot Brynäs. Själv älskar jag att DIF och Brynäs äntligen är med och krigar i toppen igen, precis som på den gamla goda tiden. Brynäs är ett klassiskt lag och förening som jobbar väldigt likt DIF och dessutom inte har en lika bonnig inställning till hockey som många andra svenska klubbar har.sthlm_dif skrev:Nuvarande tabell:
1 LHC 88
2 Hv71 87
3 DIF 79
4 FBK 78
5 SAIK 76
6 Brynäs IF 74
Snälla Brynäs, kan ni inte bara gå och dö?
För guds skull Modo, vänd mot det där jävla tattargänget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
Håller med, hellre BIF i ett slutspel än luleå & modo ....alla dagar i veckanMäklaren skrev:Jag förstår inte vad du har emot Brynäs. Själv älskar jag att DIF och Brynäs äntligen är med och krigar i toppen igen, precis som på den gamla goda tiden. Brynäs är ett klassiskt lag och förening som jobbar väldigt likt DIF och dessutom inte har en lika bonnig inställning till hockey som många andra svenska klubbar har.sthlm_dif skrev:Nuvarande tabell:
1 LHC 88
2 Hv71 87
3 DIF 79
4 FBK 78
5 SAIK 76
6 Brynäs IF 74
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Verkar som att Marcus nilsson inte får tacklas...
Ser gärna att Brynäs är med i toppen, men då poängmässigt efter oss med marginal.Mäklaren skrev:Jag förstår inte vad du har emot Brynäs. Själv älskar jag att DIF och Brynäs äntligen är med och krigar i toppen igen, precis som på den gamla goda tiden. Brynäs är ett klassiskt lag och förening som jobbar väldigt likt DIF och dessutom inte har en lika bonnig inställning till hockey som många andra svenska klubbar har.sthlm_dif skrev:Nuvarande tabell:
1 LHC 88
2 Hv71 87
3 DIF 79
4 FBK 78
5 SAIK 76
6 Brynäs IF 74
Usch för Brynäs, dom ska ju fan heller få komma ikapp oss

Dom bara vinner och vinner.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
3.24 MODO Mål 1-1 Dan Hinote (Marco Tuokko, Hannu Pikkarainen) EQ
Tack!
Tack!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Börja åk skridskor nu DIF!
Kommer efter i alla situationer.
Kommer efter i alla situationer.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klubertanz är min absoluta favoritback i DIF. Men idag är han katastrofal. Printz försvarsspel är för mycket upp och ner. Hans spel utan puck är bra men han klarar inte en hel säsong utan puckkontakt. Så fort karl rör pucken så är det som att få en straff emot sig.android skrev:
Samtidigt så har vi ju gjort en jävla massa mål borta mot dessa lag. Ska ditt resonemang hålla så har dom lika kassa backar, men lite bättre forwards. Att vi är bland de lagen som släpper in minst mål i serien hör inte hit?
Sen så håller jag med dig. Eklund är för jävla kass. Printz är risig framåt men defensivt bra. Att kalla Kyle som är en av seriens bästa backar för kass är lite väl ( nåja topp 10 i alla fall). Dock har han sin styrka framåt.
Blir bara rätt trött att det ska gnällas så in i helvete så fort vi kommer under i matcher.
Vad spelar det för roll om vi gör fyra mål på dem när de gör 7 på oss? Det är som att köra ett löprace mot en leopard. Du kommer alltid förlora för att du inte är snabb nog.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-02-08 20:03:23, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Mäklaren skrev:Jag förstår inte vad du har emot Brynäs. Själv älskar jag att DIF och Brynäs äntligen är med och krigar i toppen igen, precis som på den gamla goda tiden. Brynäs är ett klassiskt lag och förening som jobbar väldigt likt DIF och dessutom inte har en lika bonnig inställning till hockey som många andra svenska klubbar har.sthlm_dif skrev:Nuvarande tabell:
1 LHC 88
2 Hv71 87
3 DIF 79
4 FBK 78
5 SAIK 76
6 Brynäs IF 74
Hahaha, inte bonnig inställning? Har du varit i Läkerol Arena? Bara en massa jävla jippon och sjukt hög musik hela tiden. Fast du kanske inte menar arrangemanget?
Däremot är väl deras juniorsatsning bra.
Född till sportchef.
Den konstanta jävla jakten på syndabockar och smutskastningen av egna spelare på det här forumet gör mig fan spyfärdig, fy fan!
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vadå, har du inte sett Wesslaus ingripanden den här matchen? Helt otroligt att det bara står 3-2 till HV.Tengil skrev:Den konstanta jävla jakten på syndabockar och smutskastningen av egna spelare på det här forumet gör mig fan spyfärdig, fy fan!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Är det inte Riddarn som står?Snazzi skrev:Vadå, har du inte sett Wesslaus ingripanden den här matchen? Helt otroligt att det bara står 3-2 till HV.Tengil skrev:Den konstanta jävla jakten på syndabockar och smutskastningen av egna spelare på det här forumet gör mig fan spyfärdig, fy fan!
Syftar givetvis inte på matcharrangemanget, som är det töntigaste i Sverige. Syftar mer på hur föreningen sköts med satsning på juniorer och värvningsstrategier.android skrev:Mäklaren skrev:Jag förstår inte vad du har emot Brynäs. Själv älskar jag att DIF och Brynäs äntligen är med och krigar i toppen igen, precis som på den gamla goda tiden. Brynäs är ett klassiskt lag och förening som jobbar väldigt likt DIF och dessutom inte har en lika bonnig inställning till hockey som många andra svenska klubbar har.sthlm_dif skrev:Nuvarande tabell:
1 LHC 88
2 Hv71 87
3 DIF 79
4 FBK 78
5 SAIK 76
6 Brynäs IF 74
Hahaha, inte bonnig inställning? Har du varit i Läkerol Arena? Bara en massa jävla jippon och sjukt hög musik hela tiden. Fast du kanske inte menar arrangemanget?
Däremot är väl deras juniorsatsning bra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jo det har du rätt i, men tror han menar riddarn.Äppelmos skrev:Är det inte Riddarn som står?Snazzi skrev:Vadå, har du inte sett Wesslaus ingripanden den här matchen? Helt otroligt att det bara står 3-2 till HV.Tengil skrev:Den konstanta jävla jakten på syndabockar och smutskastningen av egna spelare på det här forumet gör mig fan spyfärdig, fy fan!