2 skott i andra
2 skott i tredje än så länge. Har Frölunda haft sånt spel övertag ???
Ja, utan att skapa jättelägen. Men vi gör 2 dåliga perioder. Tycker vi känts sega de senaste matcherna. Vi orkar inte spela bra hela matcher numer. Hoppas det är tillfälligheter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Äckligt nonchalant spel i två perioder. Vi kastar bort powerplay och muppar oss ute på isen...
Näe, idag var det ombytta roller - öppna starkt och avsluta dåligt, då det varit tvärtom i två matcher.
Måste passa på att ge Timmy Pettersson cred för de två senaste matcherna - tycker han har kommit upp rejält i Ragges frånvaro. Hoppas det håller i sig, för tidigare har det väl inte varit vidare bra.
En besynnerlig säsong denna 2009/2010.
DIF har råd att åka runt som i koma i 2 & en halv period & ändå komma undan med 3p.
Men just denna kväll får vi nog tacka & bocka inför frölundas ickeförmåga, nästan plågsamt att se hur trubbigt omständiga dom är (eller förresten, det är ju rena njutningen )
ja ja, upp & hoppa nu.
Detta räcker INTE till poäng på lördag i tablettasken
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Lee Harvey Oswald skrev:En besynnerlig säsong denna 2009/2010.
DIF har råd att åka runt som i koma i 2 & en halv period & ändå komma undan med 3p.
Ja, verkligen en konstig känsla. Sista 2 perioderna var helt katastrofalt passiva för att vara på hemmaplan. Märktes i första bytet i period 2 att FHC var 20 ggr mer "på tårna" än våra lirare som nog kollektivt trodde matchen var slut.
Nåja, förbannat skönt med 3 pinnar. Inte sämre av att Färjestad torskar (sen gillar jag skarpt den fortsatta uppförsbacken för Modo).
Men som du säger måste vi upp ett par snäpp för att ha chans på poäng på lördag i Gävle. Men jag har en bra känsla inför den matchen.
tomten skrev:
++++ Mackan, första perioden idag är den bästa perioden jag sett av honom den här säsongen. Han kämpade verkligen.
Nilson har varit brutalt bra i stort sett varje match sen jul... Matchen mot Luleå för en vecka sedan var den bästa för säsongen i mitt tycke men han var så klart jävligt bra idag också (stänka in 2 puckar är så klart mer än godkänt). Tycker det känns som han får för lite cred rent allmänt; känns som han bär upp laget och är en av de spelarna som är bäst på att skapa tryck i anfallszon genom hans arbete med att ta in pucken och täcka den och skapa ytor åt alla andra.
Tyckte 4-1 var lite märkligt, såg ut som att Josefson la pucken på mål för att få en avblåsning och således spel 5 mot 3, pucken tar i stolpen och Danielsson får slå in Game Winning Goal.
Fruktansvärt usel insats, men vi vinner och det är huvudsaken.
Jag börjar ledsna rejält på Andreas Engqvist nu. Han är inte bra i någon del av spelet, och trots att han lyckas göra nåt skitmål ibland så är han enligt mig vår sämsta forward. Klen, seg, dålig puckhantering och veka skott. Han är sämre än förra säsongen och det känns som att han tar nån annans plats bara.
Idag var annars Mackan bäst (som vanligt). Även Riddarn och Zigomanis kommer undan med godkända betyg.
Mäklaren skrev:
Jag börjar ledsna rejält på Andreas Engqvist nu. Han är inte bra i någon del av spelet, och trots att han lyckas göra nåt skitmål ibland så är han enligt mig vår sämsta forward. Klen, seg, dålig puckhantering och veka skott. Han är sämre än förra säsongen och det känns som att han tar nån annans plats bara.
Måste säga att jag inte alls förstår vad du snackar om. Engqvist är en ruskigt duktig 2-vägs center. Vad har du för förväntningar? Låter som du beskriver någon helt annan spelare (typ Micke Holmqvist)...
Skönt med tre nya poäng. Blev lite väl spännande på slutet, men jag tycker dock att Djurgården reder ut det hela på ett bra sätt.
Ridderwalls räddning var för övrigt fantastisk. Riktigt kul att se att han nyper såna skott!
Marcus Nilsson var bäst på isen. +++++ till dig idag.
Sämst på isen var Niklas Andersson i Frölunda! Den jäveln kostade mig 12 poäng på matchquizen. Skäms!
Mäklaren skrev:
Måste säga att jag inte alls förstår vad du snackar om. Engqvist är en ruskigt duktig 2-vägs center. Vad har du för förväntningar? Låter som du beskriver någon helt annan spelare (typ Micke Holmqvist)...
Vilka egenskaper anser du att han besitter då? I defensiven är han hyfsad... ligger rätt och så, men slarvar ofta när han ska lägga ut pucken, exempelvis i boxplay. Tycker Zigomanis är bättre. Dessutom så borde Mackan spela grymt mycket mer än han gör. Han borde snitta 22-23 minuter per match, minst. Just nu spelar han ungefär lika mycket som Engqvist vilket för mig är helt obegripligt.