Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/1 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/1 2010

Inlägg av Snazzi »

Togs det inte en enda bild på tifot idag?
Vore kul att veta exakt hur det såg ut framifrån, någon som ligger och trycker på en bild?
Finns ju inte med bland JKs bilder.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

-daniel- skrev:Notera att vi inte har fyra 3-poängsvinster i rad, utan det handlar ju bara om 2st. Däremot har vi väl om jag räknat rätt på de tio senaste omgångarna tagit 24 poäng vilket så klart är löjligt bra. Gäller dock att rensa ut alla tabellpositioner, formkurvor, tidigare meriter osv inför dagens match och börja från noll igen. Tror Hardy har senaste bortamatchen mot Timrå i minnet och drar upp den för att höja motivationen i laget; den tillställningen var inte rolig sett med DIF ögon.

Har en känsla av att det blir en tämligen jämn tillställning som TIK kommer ha ledningen i delar av matchen som vi vänder hyfsat sent.

Tippar 4-2

0-1 Sonnenberg (Hynning)
1-1 Engqvist (Hannula)
1-2 Piros (Sonntag) PP
2-2 Cehlin (Falk)
3-2 Engqvist (Danielsson)
4-2 Otto (Mackan, Jimmie) PP

Skott:
31-30

Utvisningar:
DIF 3x2, TIK 4x2

Publik:
6598
Okej, vad sägs om detta?
Du tippar, jag betalar. Sen så får du 50% av vinsten! :wink:

Hur du lyckas tippa resultatet, 2 målskyttar, samt skottstatistiken är helt sjukt. 68 åskådare från att pricka in publiksiffran också. Helt otroligt bra tippat :!:

Men hur som helst... Var det bara jag som ville att matchen skulle ta slut så fort som möjligt i den tredje perioden? Zzzzzzömnigt värre. Alla stod mätta och belåtna och såg på en period som måste varit en av de mest sömniga och tråkiga i världshistorien, trots att den faktiskt var lite fartfylld då och då både på läktaren och plan. Matchen var dock så fruktansvärt avgjort redan innan nedsläpp i tredje, kanske var det just därför det var så tråkigt.

Sedan så undrar jag lite hur ni andra känner er nu efter alla segrar? Jag kan faktiskt inte påstå att jag är så jävla glad efter varje seger längre. Känns så väntat, vilket det normalt sett inte gör när DIF spelar... Man är väl helt enkelt för ovan vid att ligga i toppen för en gångs skull. Saknar faktiskt de där "på liv & död" matcherna jävligt mycket som vi har haft de fyra senaste säsongerna. Var så fruktansvärt mycket roligare att se dessa matcher, och glädjen efter varje seger i dessa matcherna saknar jag något oerhört...

Måste vara jävligt tråkigt att år efter år ligga uppe i toppen i Elitserien. Inga spännande drabbningar innan slutspelet...

Men men, man ska väl inte klaga allt för mycket för att det går bra för oss, he he :wink:
Känns faktiskt ändå jävligt skönt att kunna räkna poängen nedåt med hjälp av text-tv innan man somnar. :P
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev: Sedan så undrar jag lite hur ni andra känner er nu efter alla segrar? Jag kan faktiskt inte påstå att jag är så jävla glad efter varje seger längre. Känns så väntat, vilket det normalt sett inte gör när DIF spelar... Man är väl helt enkelt för ovan vid att ligga i toppen för en gångs skull. Saknar faktiskt de där "på liv & död" matcherna jävligt mycket som vi har haft de fyra senaste säsongerna. Var så fruktansvärt mycket roligare att se dessa matcher, och glädjen efter varje seger i dessa matcherna saknar jag något oerhört...
Som jag sa efter förra tippningen, finns bara en tippare här. =D

Men du, du skrev precis det jag satt och tänkte på, på vägen hem från Hovet.
Men, de spännande och riktigt roliga matcherna får vi väl istället se mer av i slutet av säsongen. När slutspelet har nått oss.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Måste säga att Morgan Johansson är ett väldigt bra exempel på en riktigt usel domare.

Morgan är så otroligt petig och har en tendens att blåsa av för tacklingar -- en riktig hockeyhatare med andra ord.

Förstår inte hur kvaliteten på domarinsatserna kan skilja sig så mycket. Mot fbk hade vi en mer eller mindre felfri Rådbjer, nu en rent av pinsam insats av Morgan som garanterat skrämmer iväg publik. Det är helt och hållet Morgans fel att luften går ur matchen och att spelarna i båda lagen blir irriterade och allmänt förvirrade. Avgå, Morgan Johansson.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Grabbar ni får inte ta ut slutspel i förskott... om vi förlorar allt som är kvar nu är det inte säkert vi går till slutspel. Kanske inte är så troligt att det händer men omöjligt är det inte... det kan komma svackor... Varje match är viktig!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev: Som jag sa efter förra tippningen, finns bara en tippare här. =D
Jag var faktiskt nära igen måste jag tillägga, haha :wink:
När Timrå gjorde 4-2 målet så var den första tanken som slog mig att jag hade gissat fel och -daniel- rätt. Blev lite halvt bitter där :wink:

Men man får bara buga och bocka för våran egna tips-expert. Men som sagt, det är långt kvar tills nästa säsong... Jag har inte utvecklats färdigt än om du nu tror det. :P
tomten skrev:Grabbar ni får inte ta ut slutspel i förskott... om vi förlorar allt som är kvar nu är det inte säkert vi går till slutspel. Kanske inte är så troligt att det händer men omöjligt är det inte... det kan komma svackor... Varje match är viktig!
Ska förtydliga en sak för dig: Vi är i slutspel redan nu mer eller mindre, nu handlar det om placeringar.
Jag är så säker så att jag här och nu kan säga att jag kommer att köpa säsongskort på norra stå om vi missar slutspel... Med andra ord så begår jag självmord :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken

Inlägg av Honken »

tomten skrev:Grabbar ni får inte ta ut slutspel i förskott... om vi förlorar allt som är kvar nu är det inte säkert vi går till slutspel. Kanske inte är så troligt att det händer men omöjligt är det inte... det kan komma svackor... Varje match är viktig!
Jo slutspelet är klart.
Det krävs 4-5 vinster (10-15 poäng ) till på 17 matcher, aldrig att man missar det.
Senaste årens poäng för slutspel.

2006/2007 66 P kval 75 P slutspel
2007/2008 73 P Kval 78 P Slutspel
2008/2009 67 P Kval 76 P Slutspel

Däremot skulle en 3-4 plats betyda mycket ekonomiskt iom en extra hemmamatch.
Att 3:e platsen är att föredra så man har en valmöjlighet att välja motståndare istället för att få ta den som blir över är naturligtvis att föredra. Om Brynäs skulle vinna sin hängmatch är nästan bottenstriden också avgjord. Möjligtvis modo med en frisk Foppa skulle klara sig till slutspel. Men det blir svårt .
Det dröjer inte länge förrän en ovanlig tråd kommer upp på forumet.
Vem vill ni möta i slutspelet
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Honken skrev:
Jo slutspelet är klart.
Det krävs 4-5 vinster (10-15 poäng ) till på 17 matcher, aldrig att man missar det.

Däremot skulle en 3-4 plats betyda mycket ekonomiskt iom en extra hemmamatch.
Att 3:e platsen är att föredra så man har en valmöjlighet att välja motståndare istället för att få ta den som blir över är naturligtvis att föredra. Om Brynäs skulle vinna sin hängmatch är nästan bottenstriden också avgjord. Möjligtvis modo med en frisk Foppa skulle klara sig till slutspel. Men det blir svårt .
Det dröjer inte länge förrän en ovanlig tråd kommer upp på forumet.
Vem vill ni möta i slutspelet
Framförallt skulle en 3-4 plats betyda att vi slipper möta något av dom andra topplagen vilket gör att våra chansen till en semifinal blir väldigt stor om vi spelar som nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev: När Timrå gjorde 4-2 målet så var den första tanken som slog mig att jag hade gissat fel och -daniel- rätt. Blev lite halvt bitter där :wink:

Men man får bara buga och bocka för våran egna tips-expert. Men som sagt, det är långt kvar tills nästa säsong... Jag har inte utvecklats färdigt än om du nu tror det. :P
Jag tänkte på samma sak, när det stod 4-2. "Helvete, ska han få rätt igen?", nu när han tippar oss som förlorare är det ju nästan onödigt att gå dit. ;D

Inte utvecklats färdigt, jaja, vi får väl se hur det går nästa säsong då! Lycka till Krüger. ;D
tomten

Inlägg av tomten »

sthlm_dif skrev: Ska förtydliga en sak för dig: Vi är i slutspel redan nu mer eller mindre, nu handlar det om placeringar.
Jag är så säker så att jag här och nu kan säga att jag kommer att köpa säsongskort på norra stå om vi missar slutspel... Med andra ord så begår jag självmord :wink:
Honken skrev: Jo slutspelet är klart.

Jag hade redan innan jag skrev mitt förra inlägg kollat hur många poäng man behövde för att komma till slutspel tidigare år.

Jag är också ”säker” på slutspel men vill inte att man tar ut seger i förskott för det... Det finns fortfarande en teoretisk chans att det inte blir det och då tycker jag inte man bör göra det. Gillar inte folk som tar ut segern i förskott.
Användarvisningsbild
Kire

Inlägg av Kire »

-daniel- skrev:Sedan så undrar jag lite hur ni andra känner er nu efter alla segrar?
Inte nöjd förrän guldmedaljerna dinglar runt halsen på spelarna inför ett kokande Globen (slutsålt på rekordtid) :wink:
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Jag blir alltid glad när DIF vinner. Jag älskar att vi ligger i topp. Liv(Stefan Liv?!) & Död matcherna kommer komma i ett eventuellt slutspel, det kan jag lova.

-Daniel-, du är synsk. Lovar att jag kommer behöva sticka upp det där stearinljuset i arslet på någon snart :wink:
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Själv tycker jag att det är förbannat skönt när vi avgör matcherna tidigt. Samtidigt är det ju roligt med tighta segrar också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Seriöst vad tänkte ni med tifot idag?
Jag förstod att ni skulle hylla Ölvestad för hans prestationer dom senaste matcherna men det är ju pinsamt att se, om ni ens ska tänka tanken att göra ett tifo, då skall de fanne mig vara ett mäktigt tifo, Jimmie förtjänar något större.
Jag och en kompis satt på två stolar, cirka 5-6 stolar satt ingen på så vi sprang mellan alla stolar och var tvugna och hålla upp flaggorna och "påsbitarna" man kommer nog förmodligen se det på film:P
Annars grymt lir idag, skulle lika gärna vara 6-2, lägena i början ska vara mål, helt öppen kasse.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

4sure skrev:Seriöst vad tänkte ni med tifot idag?
Jag förstod att ni skulle hylla Ölvestad för hans prestationer dom senaste matcherna men det är ju pinsamt att se, om ni ens ska tänka tanken att göra ett tifo, då skall de fanne mig vara ett mäktigt tifo, Jimmie förtjänar något större.
Jag och en kompis satt på två stolar, cirka 5-6 stolar satt ingen på så vi sprang mellan alla stolar och var tvugna och hålla upp flaggorna och "påsbitarna" man kommer nog förmodligen se det på film:P
Annars grymt lir idag, skulle lika gärna vara 6-2, lägena i början ska vara mål, helt öppen kasse.

Vad tyckte du man skulle göra? Vad sägs om 8004 tvåpinns där det står Kung Jimmie på? Hur mycket pengar ska man egentligen lägga på en spelare+
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Skriv svar