Mika Hannula

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Mika Hannula

Inlägg av Doyle »

Håller med dig Daniel... Får dåliga vibbar av det som skrivs i aftonbladartikeln. Vi har här en unik chans att knyta åt oss en spelare som våra konkurrenter DREGLAR av avund efter.

Tycker att DIF efter så många år av missväxt ska försöka visa lite muskler och fundera på vad Hannula egentligen skulle tillföra laget. Man ska betänka att vi haft turen att ha våra nyckelspelare intakta frånsett "Tjärna". Ett par tungs skador på poängfixarna skulle kosta DIF mer än det smakar.

Hannula är den energikick som behövs för att lyfta laget ytterligare ett snäpp. Skulle verkligen gråta blod över att se Hannula dra till öst och fortsätta sin show utan järnkaminernas kärlek :(
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Nu när Mats Sundin trots att han verkar bo i Stockholm vägrar ändå komma ner att hjälpa laget på isen, kan han ju iallafall finansiera ett förlängt kontrakt med Mika Hannula. Kan ju inte vara så mycket pengar för hans del.

Typ som om jag gick och köpte en chipspåse och gav bort den till en vän.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Soulsic skrev:Nu när Mats Sundin trots att han verkar bo i Stockholm vägrar ändå komma ner att hjälpa laget på isen, kan han ju iallafall finansiera ett förlängt kontrakt med Mika Hannula. Kan ju inte vara så mycket pengar för hans del.

Typ som om jag gick och köpte en chipspåse och gav bort den till en vän.
Vad vet du om Mats Sundins ekonomi? Han har ju spelat poker ett tag nu. :wink:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Honken

Inlägg av Honken »

Skulle inte DIF kunna göra som lhc. Signa honom för ett par år. Förhoppningsvis så spelar han resten av säsongen med DIF. Sen kan vi hyra ut honom till något KHL lag
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Jag måste också säga att Mika har imponerat.
Och jag tror att en värvning av honom skulle kunna göra en stor skillnad i ett slutspel, en värvning av denna typ skulle kunna ge oss det där lilla extra för att kunna gå lite längre än vi vågar tro..

Med Hanula i laget tror jag att DIF kan stå i en final... sen vet man aldrig... :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

"Djurgårdens Mika Hannula har flera bud från Ryssland. Han har INTE råd att vara kvar i elitserien, med andra ord."

Saxat från Thomas Ros blogg på Aftonbladet. Stämmer antagligen, och det gör mig hyfsat bedrövad... :(
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

-daniel- skrev:"Djurgårdens Mika Hannula har flera bud från Ryssland. Han har INTE råd att vara kvar i elitserien, med andra ord."
Saxat från Thomas Ros blogg på Aftonbladet. Stämmer antagligen, och det gör mig hyfsat bedrövad... :(
..och bloggens rubrik är "Här är de hemliga värvningarna i din klubb!"
Va inte direkt många "hemliga värvningar" i den bloggen! :|
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:"Djurgårdens Mika Hannula har flera bud från Ryssland. Han har INTE råd att vara kvar i elitserien, med andra ord."

Samma här. Har haft en krypande känsla av att det tyvärr är kört med Hannula. Vi får leva på hoppet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det enda skulle ju som sagt vara om han själv känner att han kommit in så pass i laget, hör hemma i Stockholm, tror att DIF kan bli att räkna med i ett slutspel osv. Men det skall oerhört mycket till för att dessa faktorer skall väga över de pengar vi pratar om här.

Finns ju ett annat alternativ också som flera redan varit inne på: att vi kan knyta någon extern finansiär till oss enkom för detta ändamål som kan hosta upp pengarna. Allvarligt talat handlar det ju inte om många månadslöner, säg 4st f.rom nu. Han kanske blir erbjuden 400-500K / månaden (?) i KHL. Frågan är vad han skulle kunna nöja sig med för att spela kvar i DIF... beror väl också på vilka typ av kontraktsförslag KHL-aktörerna hostar upp. Kanske är någon som vill signa honom även för nästa säsong och då kommer vi ju aldrig kunna matcha det, men där kanske Mika resonerar som så att han bara vill signa säsongen ut för att än bättre få visa vad han går för och kunna få ett ännu bättre kontrakt inför nästa säsong.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Vad som talar för att Mika stannar:
- Trivs väldigt bra i Djurgården, det är jag övertygad om att han gör.
- Han är inte fullt frisk ännu.
- Vill ge Djurgården något i gengäld för att han fick träna och komma igång med oss under en längre tid. (?)
- Slutspelet kanske lockar?

Vad som talar för att Mika lämnar:
- Pengar

Majoriteten av världens idrottsmän hade förmodligen inte behövt tänka en sekund, då pengar är allt som betyder något för de flesta, vilket jag även tror att det gör för Hannula. Jag tror inte att vi lyckas förlänga hans kontrakt, men man får helt enkelt hoppas på att han trivs oerhört bra och därmed kan gå ner i lön en del för att fortsätta med DIF säsongen ut.

Men som sagt, jag kommer att bli väldigt förvånad om han stannar.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken

Inlägg av Honken »

Det som eventuellt talar för en förlängning är väl det logistiska, hur se Mikas familjesituation ut?
Samt 183 dagars regeln. Om han vill behålla pengarna och slippa skatta bort dem i Sverige så måste han vara borta från Sverige i 3 månader efter en säsongsavslutning, vilket kanske inte är det roligaste. Då överväger förhoppningsvis inte lönen för tre månader tvånget att stanna borta ifrån Sverige i ytterligare tre månader.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vet att det är tämligen löjeväckande att komma dragandes med en över ett år gammal artikel: http://hockey.expressen.se/Nyheter/1.14 ... ll-sverige

Men tycker mig läsa i den att vår gode Mika verkade vid det här tillfället tämligen trött på Ryssland. Och hans avslutande mening skänker väl lite hopp:
"En sista sak kan dock fälla avgörandet för var han hamnar i framtiden. Mika Hannula har ett OS-guld och ett VM-guld i bagaget.
Men inte...- Ett SM-guld. Det är något jag absolut vill ha, säger han."

Mycket kan ändras på över 1 år i hur man tycker & tänker om saker, kan också tänka mig att han kände att han var rejält på gång i KHL då han skadades och att han därför vill tillbaka och visa att han är en riktig topplirare även på internationell nivå.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Se till att skrika och hylla Mika Hannula i matchen mot Timrå. Det vore ju inte helt fel att få ha kvar honom! :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

VI VILL HA MIKA KVAR
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Bara att hoppas nu och ROPEN ska skalla på Hovet, VI vill ha MIKA kvar :twisted:
Skriv svar