Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/12 2009
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/12 2009
Härligt att DIF visar att de är riktiga Järnkaminer när LKAB sponsrar matchen.
Bara att lyfta på hatten för hela laget inkl. samtliga spelare.
Hardy är lite lurig och verkar köra lite som han känner för ögonblicket -- sätter fimpen som extraspelare men efter han fått göra ett (bra) första byte så spelar han stor del av matchen och i avgörande ögonblick ändå.
Nu är det bara att njuta, hoppas att spelarna får ha lika skönt åt den här (lite oväntade!) segern som vi kommer
Hardy är lite lurig och verkar köra lite som han känner för ögonblicket -- sätter fimpen som extraspelare men efter han fått göra ett (bra) första byte så spelar han stor del av matchen och i avgörande ögonblick ändå.
Nu är det bara att njuta, hoppas att spelarna får ha lika skönt åt den här (lite oväntade!) segern som vi kommer

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Nu har vi femte platsen igen 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Äntligen en trepoängare, var ett tag sedan 

Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
Jaah!
Dags för lite Lördagsmys & vara smörigt trevlig med familjen då...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ingen bonuspoäng i Ö-vik. Inga mål i götet heller om jag får be.
Galet skön seger!
Och fina resultat i övrigt också.. inga bonuspoäng utdelade heller.. får hoppas att Linköping vinner mot Skeå nu.
Och fina resultat i övrigt också.. inga bonuspoäng utdelade heller.. får hoppas att Linköping vinner mot Skeå nu.
Bara 4 kvar till vart vi bör vara.warrant skrev:Nu har vi femte platsen igen

Tack Marcus Nilson (och idag Engqvis) för dina slagskott. Det är alltså helt okej och inte regelvidrigt att skjuta slagskott som forward även om resten av DIF verkar tro detta...
Kan inte annat än att tycka att det är lite trist att Micke Holmqvist bara får spela 7-8 minuter trots 4-5 poäng dom senaste matcherna..
Kan inte annat än att tycka att det är lite trist att Micke Holmqvist bara får spela 7-8 minuter trots 4-5 poäng dom senaste matcherna..
Ok då är det dags att logga av, tackar alla härliga Djurgårdare för ikväll och hoppas på en fortsatt trevlig lördag 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket viktig seger, dels för att passera Luleå och dels för att minska avståndet till fjärdeplatsen.
Kan tänka mig att det känns ganska avtrubbande att bara spela för att hålla en femteplats, nu kan man även sikta på att nå fjärdeplatsen vilket bör ge en större boost.
Behöver man klargöra för vilken målvakt som inger mest trygghet?
Ja, jag håller med Fricke - Honken har varit riktigt bra när Josef och Ölvestad varit borta, han förtjänar mer istid. Börjar tro att det är nåt mindre groll mellan ledarstaben och Honken.
Kan tänka mig att det känns ganska avtrubbande att bara spela för att hålla en femteplats, nu kan man även sikta på att nå fjärdeplatsen vilket bör ge en större boost.
Behöver man klargöra för vilken målvakt som inger mest trygghet?
Ja, jag håller med Fricke - Honken har varit riktigt bra när Josef och Ölvestad varit borta, han förtjänar mer istid. Börjar tro att det är nåt mindre groll mellan ledarstaben och Honken.
Säg den glädje som varar
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Tack kära DIF, ni är verkligen värda denna seger...
Ja det var snyggt.PNY skrev:3-1 till DIF, Danielsson
Men det började med att Printz får två luleå spelare på sig och lägger ner den enda i isen och petar fram pucken till en fri Danielsson som passar Krüger och sen får tillbaka pucken och i mål.
Bra jobbat Printzen !!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Haha...det tar jag rygg på. Det blir mys med lille sonen,frugan, bubbelpool och Robinson.Lee Harvey Oswald skrev:Jaah!
Förövrigt en mycket stabil insats på alla håll. Ska man lyfta fram någon speciell förtjänar Deilert beröm för ett stabilt spel. Han blir bättre och bättre.
Å en sådan härlig dag

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm